וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא גרמניה מינה רב צבאי ראשון אחרי 100 שנה: "אחריות היסטורית"

עודכן לאחרונה: 22.6.2021 / 8:05

זולט בלה, יליד הונגריה, יהיה הרב הראשון עבור כ-300 חיילים יהודים בצבא. בלה אמר כי הוא יפעל למיגור האנטישמיות בשורות הצבא, וכי הוא רוצה לגרום לחיילים היהודים להרגיש "חלק בלתי נפרד". זאת, לאחר שחלק מהמשרתים בצבא זוהו לאורך השנים עם הימין הקיצוני

צבא גרמניה מינה אתמול (שני) רב צבאי - אחרי מאה שנים בהן לא אויש התפקיד. זאת, כסמל להתחדשות החיים היהודיים במדינה עשרות שנים אחרי השואה וביוזמתה של שרת הביטחון אנגרט קראמפ-קארנבאואר. הרב יעניק שירותי דת עבור כ-300 חיילים יהודים המשרתים בו - אחרי שנים רבות בהן נעדרה אפשרות זו.

זולט בלה, בן 42, יליד הונגריה, אמר עם כניסתו לתפקיד כי זאת "אחריות היסטורית לשרת חיילים יהודים".

בלה אמר לתקשורת הממלכתית שהוא רוצה לגרום לחיילים היהודים להרגיש "חלק בלתי נפרד" לא פחות מעמיתיהם בארצות הברית, בריטניה וצרפת. עוד הוסיף כי הוא יפעל למיגור האנטישמיות או כל צורה אחרת של שנאה בקרב הצבא בגרמניה, זאת באמצעות "עבודה טובה ושיחות".

הרב זולט בלה בטקס מינויו לרב הצבאי של גרמניה במשרדי הכוחות המזוינים, 21 ביוני 2021. רויטרס
רוצה לגרום לחיילים היהודים להרגיש חלק בלתי נפרד. בלה בטקס מינויו/רויטרס

לדבריו, הוא ימשיך לשרת את קהילתו בלייפציג, בדירקטוריון ועידת הרבנים האורתודוכסים וכרב המדינה של סקסוניה לצד אחריותו הצבאית.

שרת הביטחון של גרמניה, אנגרט קראמפ-קארנבאואר, הודיעה על התכנית למנות רב בדצמבר 2019, ואמרה שהיא רוצה להעביר "מסר חשוב לחיילינו היהודים" ולהדגיש כי "חיי היהודים מובנים מאליהם בארצנו".

רבנים צבאיים נוספים עתידים להצטרף לבאלה, כשישנה תכנית לעתיד בה יהיה יועץ דת עבור 3,000 החיילים המוסלמים המשרתים בצבא גרמניה. יועצים דתיים בצבא מציעים ייעוץ בנושאים אתיים ומלווים חיילים בעת ביצוע הכשרה או השתלמות.

צבא גרמניה זכה לאורך השנים לביקורת חוזרת ונשנית בגלל החשדות שלחלק מהמשרתים יש השקפות המזוהות עם הימין קיצוני. בשנת 2018 הורתה אז שרת הביטחון במדינה, אורסולה פון דר ליין, לצבא, לטהר כל קשר לוורמאכט, צבא הקבע של גרמניה הנאצית בזמן המלחמה, לאחר שנודע לה כי קסדות פלדה ומזכרות של הצבא הנאצי מוצגות בגלוי באחד מהבסיסים שלו.

עוד בוואלה

גרמניה תאסור על הנפת דגלי חמאס בתגובה לגל האנטישמיות

לכתבה המלאה
הרב זולט בלה בטקס מינויו לרב הצבאי של גרמניה במשרדי הכוחות המזוינים, 21 ביוני 2021. רויטרס
הרב זולט בלה/רויטרס

לאחרונה, קראמפ-קררנבאואר נשבעה לנקוט צעדים דרסטיים נגד מקרים של קיצוניים בכוחות הביטחון, לאחר שורת שערוריות של ימין קיצוני במשטרה ובצבא. שירות המודיעין הצבאי של גרמניה אמר כי בשנה שעברה כ-600 חיילים נחשדו בהשקפות ימניות קיצוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully