וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בצבא גרמניה: חיילים בליטא שרו להיטלר ותקפו מינית

שרת ההגנה הודיעה על החזרת מחלקה שלמה מכוח המשימה במדינה הבלטית, אחרי שעלו טענות על התנהגות אנטישמית וגזענית וכן על פגיעה מינית. "הם ייענשו במלוא חומרת הדין", הבטיחה. גרמניה הגבירה בשנים האחרונות את המאמצים לשרש אנשי ימין קיצוני משורות הצבא

גרמניה החזירה מחלקה מכוח המשימה שלה בליטא אחרי דיווחים שהם התנהגו באופן גזעני ואנטישמי והיו מעורבים בתקיפה מינית. שרת ההגנה, אנגרט קראמפ-קרנבאוור, אמרה כי הם "ייענשו במלוא חומרת הדין".

כחלק מחקירת הטענות, שנחשפו לראשונה במגזין דר שפיגל ביום שני, ארבעה חיילים הוחזרו מליטא. הם מוצבים במדינה הבלטית במסגרת משימה שנועדה לאמן כוחות מקומיים במזרח אירופה כאמצעי הרתעה מפני רוסיה. "עבירות המשמעת של חלק מהחיילים המוצבים בליטא הן סטירה בפנים של כמי שעובד בבונדסוואר (צבא גרמניה) יום אחר יום כדי לשרת את ביטחון המדינה שלנו", זעמה שרת ההגנה.

היא אמרה כי כל המחלקה תוחזר מליטא באופן מידי, וכי המשך החקירות וההליכים יתקיימו בגרמניה. ביום שלישי אמרה שרת ההגנה כי כל חייל שידע על התקריות הללו אך לא דיווח עליהן ייענש אף הוא.

לפי דר שפיגל, חלק מהאירועים קרו במסיבה שנערה במלון בליטא בסוף חודש אפריל. כמה חיילים חשודים בהטרדות, באיום באלימות, בתיעוד של תקיפה מינית של חייל אחר ובשירים אנטישמיים. בהמשך עלו טענות נוספות על גזענות ופגיעה מינית בתוך המחלקה. חלק מהחיילים סיפרו כי חלק מחבריהם שרו שיר לציון יום הולדתו של אדולף היטלר ב-20 באפריל.

חיילי הבונדסוור, של הכוחות המזוינים הגרמניים במהלך אימון לקראת השירות הצביא בברלין גרמניה 27 באפריל 2021. רויטרס
המחלקה תוחזר באופן מידי. חיילי צבא גרמניה מתאמנים/רויטרס

ממשלת גרמניה הגבירה בשנים האחרונות את המאמצים לשרש גורמים קיצוניים משורות הצבא. בשנה שעברה, שרת ההגנה הורתה על פירוק חלקי של יחידת העלית KSK אחרי ש-20 מחבריה נחשדו בקשרים לימין הקיצוני. עם זאת, ביום שלישי היא אמרה כי היחידה לא תפורק לחלוטין אחרי שנה של רפורמות.

ב-2017, הצבא הורה על בדיקות בכל הבסיסים אחרי שהתגלו סמלים נאציים בשניים מהם.

גם משטרת גרמניה מתמודדת עם שערוריות דומות. בשבוע שעבר, הרשוית במדינת האסה פירקו את יחידת העלית במשטרת פרנקפורט, העיר השנייה בגודלה בגרמניה, אחרי שכ-50 שוטרים היו חברים בקבוצות ימין קיצוני, שבהן שותפו צלבי קרס ותמונות של היטלר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully