וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה תאסור על הנפת דגלי חמאס בתגובה לגל האנטישמיות

הקואליציה של מרקל קידמה את ההחלטה בתגובה לשורת תקריות שנרשמו במהלך הפגנות נגד המבצע של ישראל בעזה בחודש שעבר. "אנחנו לא רוצים שדגלים של ארגוני טרור יתנופפו על אדמת גרמניה, זה מסר ברור לאזרחינו היהודים"

הפגנה פרו-פלסטינית בעיר מינכן, גרמניה, 29 במאי 2021. רויטרס
הפגנה פרו-פלסטינית במינכן, בחודש שעבר/רויטרס

ממשלת גרמניה תאסור על הצגת דגל חמאס אחרי שורת אירועים אנטישמיים שאירעו בחודש שעבר במהלך עצרות נגד ישראל ברחבי המדינה. ההצעה להוציא מחוץ לדגל הועלתה על ידי מפלגת האיחוד הנוצרי-דמוקרטי (CDU) של הקנצלרית אנגלה מרקל. המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, השותפה בקואליציה של מרקל, העלתה בתחילה חששות חוקתיים מהיוזמה, אך בהמשך תמכה בה.

"אנחנו לא רוצים שדגלים של ארגוני טרור יתנופפו על אדמת גרמניה", אמר תורסטן פריי, סגן דובר הסיעה המשותפת של ה-CDU ומפלגת האחות הבווארית שלה, האיחוד הסוציאל-נוצרי. "אני מאוד מרוצה מכך שהסוציאל-דמוקרטים הצטרפו ליוזמה שלנו. כך אנחנו יכולים לשלוח מסר ברור לאזרחינו היהודים שלנו".

מועמד מפלגתה של מרקל לתפקיד הקנצלר, ארמין לאשט, קרא גם הוא להוציא מחוץ לחוק את דגלי חמאס בחודש שעבר בתגובה להתגברות האנטישמית במדינה. במהלך ההפגנות נגד המבצע של ישראל ברצועת עזה בחודש שעבר, בתי כנסת הותקפו, דגלי ישראל הוצתו והושמעו קריאות אנטישמיות בערי גרמניה.

חמאס מוגדר ארגון טרור על ידי האיחוד האירופי, כולל גרמניה. בשנה שעברה, ברלין הוציאה מחוץ לחוק גם את חיזבאללה ואסרה על הצגת סמלים של ארגון הטרור השיעי הלבנוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully