וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "ההרס שמצאנו במשרדים בלתי נתפס"; נתניהו: "הבטחתו לארה"ב פגעה בביטחון"

עודכן לאחרונה: 21.6.2021 / 17:20

שר החוץ תקף את הממשלה הקודמת בישיבת סיעת יש עתיד. "הם דאגו רק לעצמם ולמקורביהם", טען. נתניהו האשים בחזרה: "הסכמת לפיד למדיניות 'אין הפתעות' מפקירה את חופש הפעולה של ישראל".סער על חוק האזרחות: "הליכוד מוכן לפגוע באינטרסים של המדינה, זאת סכיזופרניה פוליטית"

שר החוץ יאיר לפיד ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו החליפו האשמות היום (שני) בכנסת. לפיד סיכם את ישיבת הממשלה והשבוע הראשון לפועלה ותקף את הממשלה הקודמת, שלדבריו השאירה את המשרדים במצב בלתי תקין. מנגד, נתניהו טען שלפיד פגע בביטחון ישראל בכך שהסכים עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן על מדיניות "אין הפתעות".

"לא באנו לריב, באנו לעבוד", התחייב לפיד. "ויש לנו הרבה עבודה. ההרס וההזנחה שמצאנו במשרדים הם בלתי נתפסים. אנחנו לא מתחילים לעבוד מאפס, אלא מתחת לאפס. במקום לדאוג למדינה, הממשלה הקודמת דאגה רק לעצמה ולמקורביה. הכלכלה היא איזור אסון גמור. מדיניות החוץ הופקרה לטובת אינטרסים אישיים. מערכות חיוניות כמו המשטרה והבריאות צריכות החייאה דחופה".

יאיר לפיד במהלך ישיבת סיעת יש עתיד 21 ביוני 2021. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
"מוכן לבחון כל חוק". לפיד, היום/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

הוא סיפר על הדיון שהתקיים בישיבת הממשלה אתמול. "ראיתי אנשים שבאו לעבוד. ראש הממשלה בנט ניהל ביעילות וברוח טובה דיון מורכב על התפרצות הקורונה. היו אי הסכמות, אבל אנשים הקשיבו אחד לשני מתוך כבוד הדדי", אמר. "בהצעת ההחלטה על הקמת ועדת החקירה הממלכתית לאסון הר מירון התנהל דיון סביב השאלה איך נוודא שהציבור החרדי יידע ויבין שזו לא חקירה נגדו, אלא בעדו. שהחקירה נועדה להציל חיים. גם פה, הדיון היה ענייני, חף מאינטרסים. כשהיועץ המשפטי לממשלה דיבר אף אחד לא חשב שהוא האויב שלו".

"אני קורא מפה לציבור לגלות סבלנות. אנחנו נבנה מחדש, וטוב יותר, את מערכות המדינה, אבל זה לא יקרה ביום וגם לא בחודש. זה תהליך. התהליך הזה ינוהל בשקיפות, באורך רוח, באופן מאוזן, ובלי שיקולים פוליטיים. בכל מקום שבו נוכל לשתף את האופוזיציה, נזמין אותה להיות שותפה", הצהיר.

בתשובה לשאלה אם יהיה מוכן לבחון הקלות או שינויים בחוק איחוד המשפחות כדי להגיע להסכמה עם שאר סיעות הקואליציה, אמר כי הוא "מוכן לבחון כל חוק בעולם, לטובת מדינת ישראל".

עוד בוואלה!

בלי רוב מובטח: חוק האזרחות מהווה מבחן ראשון לקואליציה

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת בכנסת 21 ביוני 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"הממשלה לא ראויה להנהיג את ישראל יום אחד". נתניהו, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו השיב אש במהלך ישיבת סיעת הליכוד. "זוהי התחייבות ישראלית מדהימה, שפוגעת בביטחון המדיני שלנו. התבקשתי פעמים רבות לתת התחייבות כזאת, תמיד סירבתי", טען. "לא חלפו שלושה ימים מאז כינון ממשלת השמאל המסוכנת, ובלי להניד עפעף לפיד ויתר על עיקרון מוקדש זה. בשעה שבנט מדבר גבוהה גבוהה על התליין מטהראן, הוא ולפיד הפקירו את חופש הפעולה של ישראל לפעול נגד משטר האייתולות באיראן".

"לפני שבוע אמרתי בכנסת 'ראש הממשלה בישראל חייב להגיד לא לנשיא ארצות הברית בעניינים שמסכנים את ביטחוננו', ממשלה שאינה מסוגלת לא ראויה להנהיג את ישראל אפילו יום אחד. חשבתי שזה יקרה אחרי כמה חודשים, לא האמנתי שזה יקרה אחרי כמה שעות. בנט ולפיד הוכיחו שהם ראויים לתואר שינוי, שינוי לרעה", האשים, ועקץ: "לפיד אמר שהוא מצא במשרדי הממשלה הרס, מישהו כבר העיר שהמשרדים שיש עתיד קיבלו הוחזקו על ידי כחול לבן".

בווידאו: לפיד מאשים את הממשלה הקודמת בהשארת הרס במשרדים/צילום: ערוץ הכנסת
בווידאו: נתניהו מאשים את לפיד שפגע בביטחון ישראל בכך שהבטיח לאמריקנים להודיע על כל פעולה/צילום: ערוץ הכנסת

שרת התחבורה מרב מיכאלי התייחסה בישיבת סיעת העבודה למחדל כניסת המחוסנים לארץ ללא בדיקה. "התייעצתי עם גורמי המקצוע באשר למה שקורה עם נתב"ג. משרד התחבורה עומד לרשות משרד הבריאות ולרשות ראש הממשלה לכל דבר ועניין. כל מה שנדרש מאיתנו - נספק להם", הבטיחה. "משרד הבריאות הגדיל מאד את היקף הבודקים בשדה התעופה. צריך לקחת בחשבון - כשנוסעים לחו"ל צריכים לחזור לבידוד, ויש על כך אחריות גם לציבור".

היא הוסיפה בישיבת הסיעה כי "חוק האזרחות נמצא במו"מ בין כל סיעות הקואליציה וזה יהיה ראוי אם נצליח לבצע בו שינויים ולהגיע להסכמות עליו".

יו"ר העבודה, מרב מיכאלי בפתח ישיבת מפלגתה בכנסת. דוברות העבודה, מערכת וואלה!
"חוק האזרחות נמצא במו"מ בין כל סיעות הקואליציה". מיכאלי בישיבת הסיעה, היום/מערכת וואלה!, דוברות העבודה

שר המשפטים גדעון סער (תקווה חדשה) מתח ביקורת על חוסר התמיכה של הליכוד בחוק איחוד המשפחות. "הצעת החוק הזאת ממש עברה לפני מספר ימים. לא בממשלה הנוכחית, אלא בממשלת נתניהו. חמישה ימים לפני שאיבדה את השלטון: ב-8 ביוני", אמר. "בהחלטה נאמר במפורש שהיא נעשית על בסיס חוות דעת עדכנית של גורמי הביטחון המוסמכים. ממשלת נתניהו היא גם זו שפנתה לכנסת ובקשה את אישורה".

"האופוזיציה, כדי כביכול לגרום מבוכה לקואליציה, מוכנה לפגוע בטובת המדינה, כפי שהיא רואה אותה. זה מעיד על אובדן דרך ואובדן עשתונות. העדפת אינטרסים אישיים ופוליטיים על טובת המדינה מעמיקה שורשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully