וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל אובדן רוב: בקואליציה שוקלים לדחות את ההצבעה על חוק איחוד המשפחות

עודכן לאחרונה: 20.6.2021 / 16:12

ההצבעה צפויה להידחות בשלב ראשון ליום רביעי, ואם לא יושגו הסכמות תדחה שוב לשני הבא. במקביל, נמשכות השיחות עם חברי הכנסת של רע"ם, מרצ והעבודה שהודיעו כי הם מתנגדים לחוק הנוכחי, במטרה לבחון האם ניתן לשנותו כדי לקבל את תמיכתם

בקואליציה שוקלים היום (ראשון) לדחות את ההצבעה על חוק איחוד משפחות ליום רביעי, בשל אובדן הרוב. במקביל, נמשכות השיחות עם חברי הכנסת של רע"ם שהודיעו כי הם מתנגדים לחוק, וכך גם עם חברי הכנסת מוסי רז ועיסאווי פריג' ממרצ ואיבתיסאם מרעאנה מהעבודה, שהסתייגו ממנו. זאת, במטרה לבחון האם ניתן לאפשר "הקלות" בחוק כדי לקבל את תמיכתם.

ההצבעה צפויה להידחות בשלב ראשון ליום רביעי, ואם לא יושגו הסכמות תדחה שוב לשני הבא. הקואליציה פועלת כדי להאריך בשנה נוספת את הוראת השעה, המאפשרת למדינה למנוע מפלסטינים שנישאו לישראלים להתגורר עמם בתחומי המדינה. אך הוועדה שאמורה לדון בחוק היא ועדת הפנים בראשות עבאס יחד עם ועדת החוץ והביטחון - ולכן מנסה הקואליציה להעביר את החוק לוועדה אחרת, שם יש לה שליטה מלאה. באופוזיציה כאמור לא מוכנים לסייע בהצבעה.

פגישת ראשי הקואליציה 13 ביוני 2021. אריאל זנדברג., מערכת וואלה!
מתקשים להשיג רוב. ראשי הקואליציה/מערכת וואלה!, אריאל זנדברג.

לוואלה! נודע כי ביום חמישי ראש האופוזיציה בנימין נתניהו התייחס בישיבה סגורה של הליכוד לסערה סביב הקושי של קואליציית בנט-לפיד לקידום הארכת החוק. "הם ויתרו על העניין הלאומי והממלכתי ואנחנו אמורים לחפות על זה?", תקף בישיבה. לדבריו, "לקואליציה הזאת יש סדקים רציניים מאד. אנחנו עומדים בפני אחד מהם מידית. הם הקימו ממשלת שעטנז, הקימו עם רע"ם קואליציה ועכשיו הם אומרים 'חלצו אותנו מהקואליציה הזאת'. סליחה? מה זה הדבר הזה? הם באים להתלונן על ביטחון ישראל? שלא יקימו ממשלה עם רע"ם".

עם זאת, חברי הכנסת השמיעו קולות מנוגדים במהלך הישיבה - חלקם אמרו כי יש "לנהוג כמו אופוזיציה", ואחרים טענו כי יהיה זה נזק לליכוד יותר מנזק לממשלה החדשה שקמה השבוע. "לא קיבלנו החלטה, והמסר הוא 'בתחבולות עשה לך מלחמה'. אנחנו צריכים לטכס עצה, אבל אני מבקש משמעת ברזל בנוכחות של חברי הכנסת", סיכם נתניהו.

יו"ר האופוזיציה, בנמימין נתניהו במהלך ישיבת סיעות המחנה הלאומי בכנסת 14 ביוני 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"שלא יקימו ממשלה עם רע"ם", נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

במקביל, שר הביטחון בני גנץ פנה בחמישי לנתניהו, בבקשה לפעול להעברת הארכת חוק איחוד המשפחות, באומרו כי "יש לשים את השיקול הביטחוני מעל לכל שיקול פוליטי". גנץ הדגיש כי מדובר בחוק "הכרחי לשמירה על ביטחון המדינה ואופיה היהודי והדמוקרטי", ולשם כך הוא מצפה מהאופוזיציה "לפעול באחריות" להעברתו. הוא עוד ציין כי "גם ברגעים קשים פוליטית שמנו את ישראל לפני הכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully