וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: תחנת הכוח הגרעינית בבושהר הושבתה בשל "כשל טכני"

עודכן לאחרונה: 21.6.2021 / 9:49

גורם בחברת האנרגיה הממשלתית אמר כי ההשבתה בתחנה, היחידה במדינה, תימשך שלושה או ארבעה ימים והוסיף כי היא עשויה לגרום להפסקות חשמל. זאת הפעם הראשונה שבה מדווח על השבתת הכור, שהחל לעבוד ב-2011 בסיוע של רוסיה. במרץ הזהירו בטהראן ממחסור בציוד וחלקי חילוף

הכור הגרעיני בעיר בושהר – איראן, ספטמבר 2014. AP
הסנקציות האמריקניות מקשות על איראן להצטייד בחלקי חילוף. הכור בבושהר/AP

תחנת הכוח הגרעינית היחידה של איראן מושבתת בשל כשל טכני - כך אמרה היום (ראשון) החברה המפעילה את הכור. זאת אחרי שאתמול אמר גורם בחברת האנרגיה הממשלתית רולאמלי רחשנימהר כי ההשבתה נובעת מעבודות תחזוקה, שיימשכו "שלושה או ארבעה ימים". הוא הוסיף כי ייתכנו הפסקות חשמל.

הגורם, שדיבר בתכנית אירוח בטלוויזיה הרשמית, לא פירט מעבר לכך, אך זאת הפעם הראשונה שבה איראן מדווחת על השבתת חירום בכור בבושהר, שבדרום המדינה. הוא הושק ב-2011, בסיוע של רוסיה.

בווידאו: ישיבת ממשלה ראשונה בראשות בנט שמבהיר שאסור שאיראן תחזיק נשק להשמדה המונית/מערכת וואלה!

במרץ האחרון הזהיר גורם בכיר בסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן כי הכור עשוי להפסיק לעבוד משום שטהראן לא יכולה לרכוש חלקים וציוד מרוסיה בשל הסנקציות שהטילה ארצות הברית על המגזר הבנקאי שלה ב-2018.

בשנים האחרונות יוחסו לישראל כמה תקלות מסתוריות שפגעו במתקני הגרעין של איראן, שתיים מהן אירעו בשנה האחרונה במתקן העשרת האורניום בנתנז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully