וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרצות הקורונה בבית הספר בבנימינה: "נכנסנו לשאננות ובסוף זה הכה לנו בפנים"

הורים לתלמידים אמרו כי חשבו שמגיפת הקורונה נמצאת כבר מאחוריהם, והתבדו: "אם אנשים היו שומרים על בידוד אחרי שהם חזרו לארץ, אני לא חושב שזה היה קורה". תלמידה בביה"ס: "מאוכזבת לסיים ככה את השנה". חולת קורונה נכחה בהופעה בבית שאן, מאות בני אדם נדרשים בבידוד

בווידאו: התפרצות קורונה בבתי ספר בבנימינה/צילום: שלומי גבאי ויואב איתיאל

בצל התפרצויות מקומיות של נגיף הקורונה בבנימינה ובמודיעין-מכבים-רעות, הורים רבים אמרו הבוקר (ראשון) לוואלה! כי הם היו בטוחים שמגיפת הקורונה נמצאת כבר מאחוריהם. "נכנסנו לשאננות ובסוף זה הכה לנו בפנים", סיפר אורן ג'ייקובס, תושב כרכור ואביה של נילי, תלמידת כיתה ח'.

"כשהורידו את המסיכות - דווקא המשכתי לעטות מסכה, כי חשבתי שזה מוקדם מדי. והנה התברר שצדקתי", סיפרה נילי. אביה הוסיף כי "אם אנשים היו שומרים על בידוד אחרי שהם חזרו לארץ, אני לא חושב שזה היה קורה. לא יודע מה בדיוק הם הביאו איתם". התלמידים גם הלינו על סיום השנה באקורד צורם: "ברור שיש אכזבה לסיים כך את השנה" סיפרה אלה, בוגרת כיתה ז' שהגיעה לבדיקה עם אבא שלה, "רק אתמול הודיעו לנו".

התפרצות הזן ההודי | בית הספר העל יסודי כרמים בנימינה 20 ביוני 2021. יואב איתיאל
התפרצות מחודשת של קורונה. בדיקות בביה"ס "כרמים" בבנימינה/יואב איתיאל

טל בילוטינסקי בת ה-9, תלמידת כיתה ג' בבית הספר "אמירים" בבנימינה הגיעה להיבדק בבית הספר "כרמים" מלווה באימה גלית, מורה ומחנכת בבית ספר ביישוב סמוך. "התוצאה היא שאני לא עם התלמידים שלי ביום האחרון ללימודים", סיפרה. רעות סובול בת ה-10, תלמידה נוספת שהגיעה כדי להיבדק, אמרה כי "כיף להיות בבית. אני קצת פוחדת להידבק, אבל מצד שני - אם אדבק ולא יהיו לי תסמינים אז אולי עדיף כך, כי לא מחסנים אותנו. ככה אוכל לעשות את כל הדברים של החופש בלי לחשוש".

התפרצות הזן ההודי | טל והאם גלית בילוטינסקי מבנימינה 20 ביוני 2021. שלומי גבאי
לא נמצאת עם תלמידיה ביום האחרון ללימודים. טל בילוטינסקי ואימה גלית/שלומי גבאי

מנהל בית הספר כרמים, יורם יפה, סיפר כי כבר ביום רביעי כשנודע להנהלה על גילוי מאומתים ראשונים בית הספר "מיד הוצאנו את הכיתות המדוברות לבידוד, ונאלצנו לסגור את בית הספר ביום האחרון ללימודים". יפה העיד כי המהלך היה מצער כיוון שהיום האחרון ללימודים הוא "גם יום משמח וגם יום מאד חשוב במיוחד בשנה כזאת, מבחינת סיכום ואירועים שתכננו לקיים". יפה הוסיף כי "זו היתה שנה לא קלה - גם מבחינת הלימודים וגם מבחינה אישית רגשית. קיווינו לקיים את היום כסדרו ולצערנו המציאות הכתיבה לנו משהו אחר". יפה סיפר כי תמיד אפשר למצוא מקומות להשתפר בהם, אך בסך הכל התגובה לממצאים הייתה מהירה. "כולם נרתמו לפעולה - גם המחוז במשרד החינוך, גם משרד הבריאות וגם במועצה המקומית", סיכם.

איתי וייסברג, ראש המועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה אמר: "אנחנו נמצאים בשליטה על האירוע ופועלים בשיתוף פעולה עם הגורמים הרלוונטיים במשרדי החינוך והבריאות. היענות התושבים שהגיעו לניידת הבדיקות היא גבוהה ומוכיחה את האחריות ואת הסולידריות שמפגינים התושבים. יש להניח שהתפרצויות כאלו ימשיכו לקרות בארץ אולם החוסן הבריאותי באוכלוסיה מאפשר להמשיך חיים תקינים והכלה של ההתפרצויות. יש מקום לטפל במקורות הכניסה של וריאנטים לישראל והכתובת היא נמלי התעופה". עד כה נבדקו הבוקר בתחנת הבידוק בביה"ס כרמים 500 מבוגרים וילדים.

חולה נכחה בהופעה בבית שאן, 450 איש נדרשים בבידוד

בתוך כך, משרד הבריאות הודיע כי חולת קורונה אותרה במופע הסיום של המרכז למחול בעמק המעיינות באולם קימרון שבעמק המעיינות, סמוך לבית שאן, ביום חמישי האחרון, וקרא לכל מי שנכח בהופעה זו - כ-450 בני אדם - להיכנס לבידוד ביתי באופן מיידי, לרבות מחוסנים ומחלימים (עד שיזוהה הווריאנט של הנגיף). בנוסף, על הנוכחים באולם לבצע שתי בדיקות קורונה - אחת מיד עם הכניסה לבידוד, והשנייה לאחר תשעה ימים.

החולה שנכחה במופע ישבה בקהל. היא נדבקה מאביה - המחוסן - שחזר מדובאי. בבדיקה הראשונה שנערכה לאב אחרי ששב הוא נמצא שלילי, ורק בבדיקה השנייה התגלה שהוא חולה.

"הלכתי לפרגן לבנות המקסימות בהופעת הסיום", סיפרה אופירה שגב, דוברת המועצה שהייתה אף היא בהופעה, "היום נמסר לנו ממשרד הבריאות שעלינו להיכנס לבידוד. למרות שאני מחוסנת ולמרות שזה מתסכל להכנס עכשיו לבידוד, אני מבינה את כוונת משרד הבריאות. יש חשש שמדובר בווריאנט אלים והכוונה היא לבודד את מי שנושא אותו. נעשה את מה שהתבקשנו ואני מקווה שנוכל לחזור בהקדם לשיגרה".

המרכז למחול בעמק המעיינות. המועצדה האזורית, עמק המעיינות, מערכת וואלה!
מאות נכנסו לבידוד. אולם הקימרון/מערכת וואלה!, המועצדה האזורית, עמק המעיינות

רעות כהן, ממושב תל תאומים שבעמק המעיינות, סיפרה שהגיעה למופע יחד עם בתה בת הארבע. "כולם היו בשמחה וההתרגשות ותחושה שהנה כולנו סוף סוף ביחד. ברור שאי אפשר היה לדמיין שהיום נקבל הודעה שצריך להיבדק ולהיכנס לבידוד. הייתי בשוק, התחושה היתה שכבר עברנו את הקורונה. זה תרחיש שלא יכולתי לדמיין. אני והילדה נבדקנו עכשיו בבית שאן ונכנס לבידוד. זה מאלץ את המשפחה להתפצל- בעלי והבן שלנו יהיו בבית אחר. עוד לא נאמר לי כמה זמן ימשך הבידוד אבל אני מעריכה שזה יהיה עשרה ימים, כמו שנדרש בגלים הקודמים. זה מאד מתסכל ועם זאת אני מבינה את ההנחיות של משרד הבריאות. יש רצון לשמור על הציבור ולוודא שאנחנו לא חוזרים אחורה. זו סיטואציה מצערת אבל אין מה לעשות. אני מניחה שכל מי שהיה בהופעה מבין את הבקשה הזאת".

כמו כן, משרד הבריאות הורה הבוקר על החזרת חובת עטיית המסיכות במודיעין-מכבים-רעות ובנימינה מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, חתם על הצו הכולל את כל שטחי בתי הספר בערים אלו - לרבות השטחים הפתוחים. עוד הנחה המשרד לבטל היום את הלימודים בבית הספר האזורי "מול גלעד" באשדות יעקב, לאחר שתושב הקיבוץ ששב מאיחוד האמירויות אובחן כחולה קורונה לאחר שובו לארץ, ובעקבות זאת גם ילדיו הלומדים בבית הספר אובחנו כחולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully