וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלילה שאחרי העימותים בדיר אל-אסד: 11 תושבים נעצרו

עודכן לאחרונה: 20.6.2021 / 7:52

במשטרת ישראל אמרו כי צפויים מעצרים נוספים אחרי המהומות שפרצו אתמול ביישוב כשלאחר דיווח על ירי בחתונה נפצע תושב הכפר באופן קשה, שלושה שוטרים נפגעו קל ושתי ניידות הוצתו. תושבי היישוב סייעו לשוטרות שהיו במקום, חילצו אותן והסתירו אותן בבתיהם עד לשוך האלימות

11 בני אדם נעצרו הלילה (ראשון) בדיר אל-אסד בחשד למעורבות בתקיפת שוטרים. זאת, לאחר העימותים בין שוטרים ותושבים אתמול ביישוב. מהמשטרה נמסר כי צפויים מעצרים נוספים.

השוטרים הגיעו אתמול למקום לאחר שדווח על חשד לירי במהלך חגיגות חתונה. השתלשלות האירועים טרם הובהרה, אך גבר בן 43 נפגע קשה מירי, ופונה לבית החולים בנהריה כשהוא מורדם ומונשם. לדברי תושבי המקום, הוא ניסה לכאורה להרחיק מהאירוע צעירים שהגיעו להתעמת עם השוטרים. שתי שוטרות שנקלעו למקום מצאו מחסה בביתו של הפצוע.

בווידאו: מהומות בדיר אל-אסד שבגליל/מערכת וואלה! NEWS

תושבי המקום טוענים כי לא בוצע ירי בחתונה, בהם מחמד נעים עמר, חבר מליאת המועצה בדיר אל-אסד ודוד של החתן. עמר אמר לוואלה! כי בחתונה השתתפו כ-1,500 חוגגים, כשלקראת סוף האירוע אנשי מג"ב הגיעו לכיוון הכניסה למתחם בו התקיימה החתונה: "אמרנו להם שאנחנו לא שמענו ירי, ושאנחנו מתנגדים לתופעה הזאת, ושגם אם אכן היה ירי, כפי שהם טענו, שיטפלו בכך על ידי שיאספו צילומים ממצלמות אבטחה".

עמר ציין כי אז נוצרה התקהלות של "סקרנים", ולטענתו בשלב זה אחד השוטרים החל לזרוק רימוני הלם, שוטר נוסף שלף אקדח, ואחר אחר ירה ברובה M-16. "מהירי נפצע קרוב משפחה שלי ושל החתן. צריך להבין שאנחנו נלחמים בתופעת הנשק הלא חוקי ובירי באירועים, אנחנו רוצים שהמשטרה תיאבק בתופעות האלו, אבל שתעשה את זה בדרך חכמה ואחר כך שיענישו את מי שמגיע לו להיענש", אמר.

ניידת מג"ב שהוצתה בזירת העימותים בין תושבים לשוטרים בדיר אל-אסד, 19 ביוני 2021. דוברות משטרת ישראל
ניידת שהוצתה בדיר אל-אסד, אתמול/דוברות משטרת ישראל

עמאר אסדי, עיתונאי מקומי, העריך כי במקום היו שמונה שוטרים, בהם ארבעה שוטרי ושוטרות מג"ב. לדבריו, "השוטרות התחבאו בבית סמוך. הן היו מבוהלות מאוד. נכנסתי לבית, ולקחתי אותן למכונית שלי, והסעתי אותן עד למקום שבו היתה משטרה. לדעתי היתה טעות בשיקול הדעת של קצין המשטרה במקום. האירוע לא היה אמור להיגמר בצורה הזאת".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב שיבח את התנהלות תושבי המקום שהגנו על השוטרות: "אין שום הצדקה לאלימות מכל סוג שראינו היום. בוודאי לא לירי אלא במקרה של הצלת וסכנת חיים. תושבי דיר אל-אסד שהגנו על השוטרות שהותקפו בשטח וחילצו אותן, ראויים לשבח ולציון. אני קורא לשמירה על השקט ולהרגעת הרוחות".

"אירועי השבת בדיר אל-אסד קשים ביותר. אני נמצא בקשר רציף עם מפכ"ל המשטרה ושאר הגורמים, ומקבל עדכונים שוטפים על הנעשה במהלך האירוע ואחריו", בר-לב אמר וציין כי הוא ביקש מהמפכ"ל קובי שבתאי לערוך תחקיר מהיר ולהגיש את מסקנותיו בתוך 24 שעות. הוא עוד הנחה את מח"ש לקיים חקירה עצמאית.

"המשטרה פשוט לא נהגה באיפוק"

"המשטרה פשוט לא נהגה באיפוק, נכנסה לתוך חתונה והתוצאה היא מאד קשה, ההרגשה היא בעצם שההתנהגות היא של יד קלה על ההדק", אמר לוואלה! עו"ד מודר יונס, יו"ר ועד ראשי הרשויות הערביות בישראל, "לא יכול להיות מצב שמשטרה מנוסה תיכנס לאירוע ושזו תהיה התוצאה".

הוא הוסיף כי, "ממה ששמענו על נסיבות האירוע, הנוכחים אמרו שלא היה שם ירי בחתונה אבל גם אם היה, שזה דבר פסול ואף אחד לא יסכים איתו, לא זו צריכה להיות התוצאה שבן אדם נמצא במצב קשה בבית חולים כתוצאה מירי. כל עזרה שתדרוש דיר אל אסד אנחנו כמובן איתם. אנחנו מאד מקווים שהעניינים ייסתיימו בשלום".

מליאת המועצה המקומית דיר אל אסד קיימה בעקבות האירוע ישיבת חירום. מהמועצה נמסר כי היא "מגנה כל אלימות מכל הצדדים. המועצה רואה בשימוש בנשק חם כנגד אזרחים חפים מפשע, כניסה לחתונה בה משתתפים 1,500 איש עם נשק חם ויריות שלא לצורך - חציית קו אדום. תפקיד המשטרה לשמור על האזרחים ולא לפגוע בהם". בהמשך הגיע יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה למקום ונפגש עם בכירי המועצה, אך נמנע מהצהרות לתקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully