וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות בדיר אל-אסד בגליל: שוטר נפצע בראשו מאבן, תושב נפגע קשה מירי

עודכן לאחרונה: 19.6.2021 / 20:37

צוות מד"א פינה אותם יחד עם שלושה שוטרים נוספים שנפצעו קל לבתי החולים בחיפה ונהריה. העימותים, במהלכם שתי ניידות הוצתו, פרצו לאחר ששוטרי מג"ב הגיעו לחתונה בה דווח על חשד לירי. במהלך התקרית, שוטרות הוסתרו על ידי תושבים בבתי היישוב וחולצו

בווידאו: מהומות בדיר אל-אסד שבגליל/מערכת וואלה! NEWS

עימותים פרצו היום (שבת) בין תושבי דיר אל-אסד שבגליל לבין שוטרי מג"ב, בהם שוטר בן 26 נפצע באורח בינוני מפגיעת אבן שהושלכה מגובה, ותושב בענה בן 43 נפצע באורח קשה מירי. במהלך התקרית, שוטרות הוסתרו על ידי תושבים בבתים ביישוב וחולצו. כמו כן, שתי ניידות משטרה הוצתו, ובעקבות העימותים, כוחות משטרה גדולים הגיעו לפעול במקום.

צוותי מד"א פינו את השוטר, יחד עם שלושה שוטרים נוספים שנפצעו באורח קל, לבית החולים רמב"ם בחיפה; ואת האזרח למרכז הרפואי לגליל בנהריה כשהוא מורדם ומונשם. במרכז ייצבו את מצבו, והוא הועבר לאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ.

מהמשטרה נמסר כי המהומות פרצו לאחר ששוטרים הגיעו ליישוב בעקבות חשד לירי, שבוצע במהלך חגיגות חתונה. בזמן ששוחחו עם בעל השמחה, השוטרים אז הותקפו על ידי חלק מהחוגגים ותושבים נוספים שלא נכחו באירוע. "השוטרים ביצעו ירי הרתעה באוויר, בהמשך המתפרעים פרצו לניידות המשטרה וגנבו מתוכן את הציוד, בעוד שאחרים הציתו שתי ניידות משטרה שחנו בסמוך".

במשטרה עוד הבהירו כי מצב בו הם מגיעים לשמור על ביטחון אזרחים ובתמורה מוצאים עצמם "מותקפים על ידי המון - לא יעבור בשתיקה".

מהומות בכפר דיר אל-אסד. ., אתר רשמי
ניידת הוצתה בדיר אל-אסד, היום/אתר רשמי, .

מנגד, ישנם תושבים הטוענים כי דיווח המשטרה סולף. אחד מהם אמר לוואלה! כי הוא עודכן "לגבי האירוע ממקור מוסמך, עדות ראיה אמינה ומהימנה". הוא סיפר כי ההתרחשות החלה עם "ירי באוויר בסמוך למקום בו מתקיימת החתונה. אחרי 10 דקות, נכנסו שוטרים לחצר של המסיבה, אנשים מבוגרים הצליחו להרגיע את השוטרים, והוציאו אותם מהמקום אחרי שהבטיחו כי בעל הבית יגיע לתחנה במידי".

לדבריו, הקצין שהגיע לאירוע סירב להצעת הנוכחים, ו"נכנס מהצד השני בריצה למסיבה". עוד לטענת התושב, אותו קצין זרק רימון ואף ירה באוויר - ירייה שפגעה לכאורה באחד הצעירים. "כשהצעיר נורה על ידי הקצין, המצב יצא משליטה והשוטרים נטשו את המקום. גם אנשים מבוגרים נטשו כי פחדו לחייהם", הוא אמר.

עמאר אסדי, עיתונאי מדיר אל-אסד, סיפר כי פצוע הירי הוא דודו של החתן. לדבריו, "כשבאתי היה בלאגן רציני. להערכתי במקום היו שמונה שוטרים, בהם ארבעה שוטרי ושוטרות מג"ב. השוטרות התחבאו בבית סמוך. הן היו מבוהלות מאוד. נכנסתי לבית, ולקחתי אותן למכונית שלי, והסעתי אותן עד למקום שבו היתה משטרה. לדעתי היתה טעות בשיקול הדעת של קצין המשטרה במקום. האירוע לא היה אמור להיגמר בצורה הזאת".

עוד בוואלה!

בתוך שעות: שני הרוגים בתאונות דרכים ושלושה פצועים באורח בינוני-קשה

לכתבה המלאה
ניידת מג"ב שהוצתה בזירת העימותים בין תושבים לשוטרים בדיר אל-אסד, 19 ביוני 2021. דוברות משטרת ישראל
ניידת מג"ב שהוצתה בדיר אל-אסד, היום/דוברות משטרת ישראל

"האירועים בבענה ודיר אל-אסד קשים. השימוש בכוח משטרתי מופרז מוביל לתגובות קשות ביישובים הערביים", אמר ג'עפר פרח, מנהל מרכז מוסאוא. הוא עוד הבהיר כי המרכז דורש מהשר לביטחון הפנים עומר בר-לב "להפסיק מידית את השימוש שנעשה באופן כוחני במשטרה לטיפול באירועים. יש להפעיל שכל ולא רק כוח ועוד כוח. התסכול ביישובים הערביים גדול ושימוש בכוח מופרז של המשטרה גורם לתגובה קשה".

"בתי הכלא מלאים בעצורים מאירועי החודש האחרון. די לשפיכות הדמים", סיכם פרח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully