וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחוזי קיבל את ערעור המשטרה: הוארך מעצרו של אימאם לוד

עודכן לאחרונה: 18.6.2021 / 12:20

מעצרו של יוסף אלבז הוארך בארבעה ימים, זאת לאחר שהמשטרה ערערה על החלטת בית משפט השלום לשחררו למעצר בית. המשטרה ממשיכה בחקירה, לאחר שאלבז נעצר אתמול בחשד להסתה בעקבות פוסט שפרסם

בית המשפט המחוזי בלוד קיבל הבוקר (שישי) את ערעור המשטרה על החלטת בית משפט השלום לשחרר את אימאם העיר לוד, השייח יוסף אלבאז, למעצר בית בפיקוחו של אחיו ביישוב תל שבע בדרום. לפיכך, מעצרו של אלבז הוארך בארבעה ימים.

אלבאז בן ה-63 נעצר אתמול בחשד להסתה לאלימות, ביצוע מעשי טרור ואיומים. על פי החשד, הוא פרסם פוסט בפייסבוק עם הפנייה לסרטון הקורא לכאורה לפגוע בשוטרים. בפוסט שפורסם לפני שלושה ימים צורף הכיתוב: "הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חוסר צדק...". אלבאז נחקר אמש בשעות הבוקר במשרדי היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות בלהב 433, ובהמשך הובא לדיון בבית המשפט בדבר הארכת מעצרו.

"פעולות החקירה שנותרו אינן ברות שיבוש" כתב השופט ארז מלמד בהחלטתו. "חופש הביטוי אין משמעותו מתן היתר לתכנים מסיתים ופוגעניים. מחומרי החקירה התרשמתי שאין מדובר בדברי ביקורת לגיטימי אלא דברי הסתה, תוך שימוש ברשתות החברתיות והפיכתן לכלי להסלמת השנאה, להפצת רוע ופחד", הוא הוסיף. "דווקא בימים אלה ולאחר שידענו גלי שנאה, אלימות ובריונות ברחובות, מחובתו של בית המשפט לעקור תופעות כאלה מהשורש", טען.

השייח' יוסף אלבאז, אימאם לוד. פאנט
אימאם העיר לוד, השייח יוסף אלבאז החשוד בעבירות של הסתה לאלימות, טרור ואיומים/פאנט

שמו של אלבאז, האימאם הגדול בלוד, עלה לאחרונה לסדר היום במהלך ההתפרעויות בערים המעורבות שבמסגרתן אירעו מקרי אלימות רבים בעיר. לאלבאז נרשמו התבטאויות שנויות במחלוקת וכמה מהן נאמרו אף במהלך ריאיון ב-103FM.

אלבאז טען כי האחריות להתפרעויות לא מוטלת על הערבים המתפרעים. "הערבים לא עשו כלום, זה תוצאה ישירה של האטימות והטמטום של הממסד כולו, בנוסף למשטרה ולנמצאים בשטח. פשוט מאוד", הוא תקף. כשנשאל לגבי המוחים הערבים ש"מרביצים ליהודים" ו"שורפים בתי כנסת", השייח השיב כי "לא צריכים לבדוק רק את התוצאה הסופית, צריך לבדוק מאיפה זה התחיל".

אירועי האלימות פרצו בתחילת החודש שעבר כשערבים, חלקם תושבי העיר, החלו להפר את הסדר. אירועי האלימות כללו יידויי אבנים, ירי כלפי יהודים, השחתת בתי כנסת, הצתת המכינה הקדם-צבאית מעוז בעיר, הצתת מוסדות ציבור והצתת בתי יהודים.

בעקבות המקרים כוחות משטרה רבים נקראו לעיר לתגבור הכוחות המקומיים בניסיון למנוע את ההתפרעויות ותגובות מצד יהודים. ביום הראשון של המהומות ירה יהודי לעבר קבוצת ערבים ישראלים שהתפרעו, וכתוצאה מהירי נהרג אחד הצעירים. באותו יום נפצע יהודי בראשו מפגיעת אבנים שהושלכו לעברו על ידי מתפרעים ומת מפצעיו שבוע לאחר מכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully