וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה עצרה חשוד ערבי בהשלכת בקבוקי התבערה על הבית היהודי בלוד

עודכן לאחרונה: 29.5.2021 / 22:01

החשוד הוא תושב העיר הנמצא בשנות העשרים לחייו. הוא יובא הלילה לדיון בדלתיים סגורות בביהמ"ש השלום בראשון לציון. בתיעוד המקרה, נראו שני אלמונים זורקים ארבעה בקבוקי תבערה לעבר הבית בשכונה שמרבית תושביה הם מקהילת חב"ד

בווידאו: השלכת בקבוקי תבערה בלוד על בית יהודי/ללא קרדיט

המשטרה עצרה הערב (שבת) תושב לוד בשנות העשרים לחייו החשוד בהשלכת בקבוקי התבערה על בית המשפחה היהודית בעיר. זאת, לאחר חקירה משותפת עם שב"כ. הצעיר יובא הלילה לדיון שיתקיים בדלתיים סגורות בבית משפט השלום בראשון לציון.

בליל שישי, שני אלמונים תועדו משליכים ארבעה בקבוקי תבערה לעבר בית בו מתגוררת משפחה יהודית ברחוב בעל התניא שבשכונת שער העיר בלוד. אף אחד מבני המשפחה, שישנו באותה שעה בביתם, לא נפגע בתקרית. מרבית תושביה של השכונה הם מקהילת חב"ד. בעקבות הפרעות שפרצו בעיר בזמן מבצע "שומר החומות", התושבים נערכו עם מטפים בבתים, וכך הצליחו להשתלט על האש שפרצה בבית במהרה.

תושבי לוד סיפרו כי דקות לפני זריקת בקבוקי התבערה, כ-20 איש ישבו בחצר שבה פגע ולמדו תורה יחד. "אני ובעלי היינו ערים ושמענו פתאום בום חזק", סיפרה רבקה כהן, דיירת הבית שנפגע, בשיחה עם וואלה!. "חשבנו שנפל רהיט מלמעלה. בעלי הסתכל בחלון וראה אש, אז אמרתי לו לפתוח, שנביא את הצינור ונכבה. ואז הוא פתח את התריס וראינו להבה ענקית ומפחידה ממש על כל התריס. ראיתי את כל הבית נשרף, האש התחילה להתפשט. רצתי לילדים והוצאתי אותם מהמיטות, וצעקתי לשכנים שיש שריפה ושיצאו כולם".

בעלה אבי גולל גם הוא את השתלשלות האירועים. "אנחנו שומעים זכוכית מתנפצת, פותחים את התריס, ואני רואה להבות בגובה כמה מטרים. אישתי ברחה עם הילדים, ואני מנסה לסגור את התריס כדי שהאש לא תתפשט לתוך הבית. באיזשהו שלב, כנראה מרוב חום, התריס קרס".

"ב-00:30 פגעו שלושה בקבוקי תבערה פה בבניין הזה, כאשר בקומה הראשונה יש לנו ארבעה ילדים ישנים במיטה", סיפר אליעזר ליינס, חבר בוועד השכונה. "לא חלמנו שזה יגיע לפה. ישבנו כאן אני וחברים, ישבנו כאן עשר דקות בדירת גן למטה, במקום שבו נזרק הבקבוק. נס בכל קנה מידה".

"השכונה פה היא שכונה סגורה. לא מעורבת, לא קרובה לשכונות ערביות", המשיך. "זה מחזיר אותנו אחורה לאירועים שהיו כאן לא מזמן. היו כאן פיגועים. יהודים נרצחו כאן בעיר. חזרנו אחורה לאירוע שכמעט נגמר עם ילדים מתים בלילה במיטה שלהם. אירועים שלא ראינו כדוגמתם במרכז ישראל, כמה דקות מתל אביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully