וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעד הגאווה בחיפה נחגג בפעם ה-14: "הדרך לשוויון עדיין ארוכה"

עודכן לאחרונה: 19.6.2021 / 0:46

אלפים השתתפו במצעד שעבר מהציר המרכזי במוריה ועד לבמה המרכזית בגן האם. דגלי גאווה הונפו על בניין העירייה, ספסלים רבים וסוכת המציל בחוף הסטודנטים שמזמן הפך ל"חוף הגאווה" נצבעו בצבעי הגאווה. ראש העיר: "נמשיך לפעול לשוויון ויחס הולם"

אלפים השתתפו הבוקר (שישי) במצעד הגאווה בחיפה, שהתקיים בפעם ה-14 בעיר. במסגרת האירוע, דגלי גאווה הונפו על בניין העירייה ולאורך שדרות מוריה, שם מתקיימת הצעדה. בנוסף לכך, נצבעו בצבעי גאווה ספסלים רבים הפזורים לאורך הציר בו עובר המצעד, ואף סוכת המציל בחוף הסטודנטים שהפך מזמן ל"חוף הגאווה", נצבעה גם היא. לראשונה במצעד השתתפו קבוצת מנהיגות ארצית גאווה ומגבלות של עמותת איזי שפירא. הקבוצה מייצגת אנשים עם מוגבלויות שונות מהקהילה הגאה.

אל הצועדים הצטרפו ראש העיר עינת קליש רותם, שרת התחבורה מרב מיכאלי ושר הבריאות ניצן הורוביץ. לדברי המארגנים, מצעד הגאווה בחיפה הדגיש כי "למרות השונות, בין הצבעים, דתות, אמונות, תרבויות, מניפה של משיכה ואהבה, קשת שלמה של זהויות מגדריות, של משפחות מגוונות - כולנו קשורים זה בזה, שזורות זו בזו".

בווידאו: קרדיט: ראובן כהן דוברות עיריית חיפה/צילום: ראובן כהן דוברות עיריית חיפה

ההתכנסות לקראת המצעד החלה בשעה 10:00 בשדרות מוריה, בין צומת רחוב צפרירים ועד לרחוב הספורט. בשעה 11:30 התהלוכה יצאה ועברה לאורך ציר הכרמל בשדרות מוריה ושדרות הנשיא עד ל"גן האם", בו התקיים האירוע המרכזי.

עם הגעת הצועדים לגן האם, התקיימו הופעות של אלה לי להב, רן דנקר, DJ מריומה, מלכות הדראג של ליין ה-WERK, והמלכות של הליין החיפאי "דראג בסלון". האירוע הונגש לכבדי שמיעה באמצעות תרגום לשפת הסימנים.

בעקבות אירועי הגאווה, צירי תנועה רבים נחסמו לתנועת כלי רכב החל מהשעה 09:30. החסימה התבצעה בצירים הבאים: שדרות מוריה מכיכר ספר ועד פינת צפרירים והרחובות הסמוכים, שדרות מוריה ממרכז הכרמל לכיוון הרחובות צפרירים, שמשון, יותם, דרך הים, הצופים, שדרות הנשיא בקטע שבין וולפסון לחורשה וכל הרחובות הסמוכים. עם הגעת המצעד לגן האם, הציר של שדרות הנשיא בין רחוב החורשה לרחוב שער הלבנון יישאר חסום. הכבישים ייפתחו לתנועת כלי רכב בהדרגה בהתאם להתקדמות הצועדים.

מצעד הגאווה בחיפה. 18 ביוני 2021. ראובן כהן דוברות עיריית חיפה, אתר רשמי
"מצעד הגאווה והסבלנות - כולנו קשורים זה בזה, שזורות זו בזו". מצעד הגאווה בחיפה. היום/אתר רשמי, ראובן כהן דוברות עיריית חיפה
מצעד הגאווה בחיפה 18.06.21. ראובן כהן דוברות עיריית חיפה, אתר רשמי
אלפים משתתפים במצעד. חיפה. היום/אתר רשמי, ראובן כהן דוברות עיריית חיפה

אירוע הגאווה בא על רקע שדרוגה של חיפה להיותה כעיר הנמצאת במקום הרביעי בארץ ביחסה לקהילת הלהט"ב - כך עולה ממדד הגאווה ברשויות המקומיות של האגודה למען הלהט"ב.

המדד, שמתפרסם בפתח חודש הגאווה, בדק בצורה מקיפה את יחסן של ערים ורשויות מקומיות ברחבי הארץ לקהילה, וכיצד תמכו וקידמו את צרכיה במרחב העירוני בשנה החולפת. השנה נמדדו 47 ערים ורשויות מקומיות שמקדמות עשייה למען הלהט"ב ומלוות על ידי האגודה על סמך עשרות שאלות בחמש קטגוריות שונות: רווחה, חינוך, תשתיות, נראות ציבורית ותרבות. מטרת הפרויקט היא לקדם מרחב בטוח ללהט"ב בכל מקום בישראל.

עיריית חיפה עלתה בשלושה מקומות בהשוואה לדירוגה בשנה שעברה. העיר מדורגת במקומות הראשונים בתחומי הרווחה והנראות, וכן מפעילה את המרכז הקהילתי הגאה של העיר - בית הקהילות שמספק שירותי פנאי, תרבות גאה, פיתוח קהילה, מיצוי זכויות, תמיכה וטיפול ותוכניות העצמה לציבור הגאה ובני משפחותיהם בעיר. בנוסף, הפעילה העירייה בזמן הקורונה מערך תמיכה ייעודי לחברי הקהילה, והקצתה תקציבים ייעודיים לחלוקת מזון עבור חברות וחברי הקהילה בעיר.

מרב מיכאלי ועינב קליש רותם במצעד הגאווה בחיפה 18.06.21. ראובן כהן דוברות עיריית חיפה, אתר רשמי
שרת התחבורה מרב מיכאלי עם ראש העיר עינת קליש רותם במצעד הגאווה. חיפה. היום/אתר רשמי, ראובן כהן דוברות עיריית חיפה
ראשת העיר חיפה עינת קליש רותם במצעד הגאווה בעיר. 18 ביוני 2021. ראובן כהן דוברות עיריית חיפה, אתר רשמי
"נמשיך לפעול על מנת להבטיח כי כל איש ואישה בקהילה הגאה ובכל הקהילות יזכה לשוויון ויחס הולם". קליש רותם/אתר רשמי, ראובן כהן דוברות עיריית חיפה

"אנו גאים בעלייה של חיפה במדד הגאווה, אך הדרך לשוויון מלא עדיין ארוכה ומאתגרת, אמרה שלשום ראשת העיר עינת קליש רותם. "נמשיך לפעול על מנת להבטיח כי כל איש ואישה בקהילה הגאה בכלל - ובכל הקהילות יזכה לשוויון ויחס הולם", היא הבטיחה.

את הדברים היא אמרה בקבלת פנים שנערכה בעירייה לרגל פרסום "המדד הגאה", בה אירחה את נציגי הקהילה הגאה, בהם מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, רן שלבי, סמנכ"לית האגודה, רוני אוסטרר ומנהל בית הקהילות ארנון אלוש.

אלוש שהודה בדבריו למתנדבים הרבים הפועלים במסגרת המיזם אמר כי "חיפה מהווה דוגמה לאופן בו ניתן לשלב את חברי הקהילה". בין היתר מסר כי בחיפה פועלות כיום שמונה קבוצות של ארגון הנוער הגאה "איגי" בתמיכה מלאה של העירייה. כמו כן, ציין כי עיריית חיפה מקיימת הכשרות לצוותי החינוך בנושא נוער להט"ב, ואף מעסיקה אחראי להט"ב בשירות הפסיכולוגי החינוכי ועובד סוציאלי שאחראי על נושא הלהט"ב בשירותי הרווחה ומקיים הכשרות בנושא להט"ב לצוותי הרווחה.

שר הבריאות ניצן הורוביץ במצעד הגאווה בחיפה. 18 ביוני 2021. ללא, מערכת וואלה!
"לעולם לא אוותר על קידום זכויות הקהילה שלי". הורוביץ במצעד הגאווה בחיפה. היום/מערכת וואלה!, ללא
שר הבריאות ניצן הורוביץ ושרת התחבורה מרב מיכאלי במצעד הגאווה בחיפה. 18 ביוני 2021. דוברות עיריית חיפה ראובן כהן, אתר רשמי
הורוביץ ומיכאלי באירוע המרכזי במצעד. חיפה. היום/אתר רשמי, דוברות עיריית חיפה ראובן כהן

שר הבריאות ניצן הורוביץ שהגיע יחד עם בן זוגו ולקח גם הוא חלק במצעד הגאווה, עמד על הבמה המרכזית בגן האם ופתח בנאומו: "גאה להיות הומו, גאה להיות שר הבריאות בממשלה הזאת, גאה להילחם בשביל הקהל המדהים הזה במצעד הגאווה בחיפה, למען הקהילה הנפלאה שלנו", אמר. בנאומו התחייב הורוביץ כי יפעל בכל כוחו לקדם בממשלה החדשה שוויון זכויות לקהילה הגאה.

"היום יש סוף סוף לקהילה הגאה קול אמיתי בממשלת ישראל. זה הניצחון הגדול שלכם ושל כל מי שנאבק למען שוויון בארץ הזאת. אני גאה להיות יו"ר מפלגה, שר בריאות, חבר קבינט - הומו. שיודע מה המשמעויות של ארון ושל הסתרה", הוא טען. "המאבק רחוק מלהסתיים יש בישראל קולות חשוכים ומסוכנים. נמשיך לצעוד ולהיאבק - עד שנגיע לשוויון זכויות מלא", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully