וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם אבטחה כבדה וללא עצרת סיום: אלפים משתתפים במצעד הגאווה בירושלים

עודכן לאחרונה: 3.6.2021 / 18:07

8,000 איש הגיעו לאירוע בו נרצחה לפני שש שנים שירה בנקי, תחת אבטחה כבדה הכוללת 3,500 שוטרים. במקביל, נערכת הפגנת נגד של ארגון להב"ה. המצעד נערך בצל עימות משפטי בין העירייה לבין העמותה היוזמת את האירוע שלטענתה בשל מחסור בתקציבים הוחלטה לבטל את עצרת הסיום

בווידאו: אלפים צעדו במצעד הגאווה בירושלים/צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

כ-8,000 אנשים השתתפו היום (חמישי) במצעד הגאווה בירושלים, בפעם ה-19 בה הוא נערך. זאת, תחת אבטחה כבדה הכוללת 3,500 שוטרים ובלי עצרת סיום. לאחר ששנה שעברה מצעד הגאווה בוטל בגלל מגיפת הקורונה, ניתן היה לצפות למצעד חגיגי במיוחד, אך דווקא בשל הקורונה, הבית הפתוח המארגן את המצעד מדי שנה, נקלע למשבר כלכלי ולא הצליח לגייס תקציב ראוי כדי לקיים את העצרת המסורתית בסיום המצעד בגן העצמאות.

האירוע התחיל בהתכנסות בגן הפעמון, שם התקיים הפנינג גאווה וסובלנות. לאחר מכן צעדו המשתתפים במסלול שהתחיל בגן הפעמון ועבר דרך כיכר פריז ורחוב קינג ג'ורג'. לאחריו עברו דרך הרחובות הלל ומנשה בן ישראל, עד לסיום בגן העצמאות. במהלך הצעדה עברו המשתתפים כמדי שנה במקום הירצחה של שירה בנקי במצעד לפני שש שנים.

למצעד הגיעו מספר חברי כנסת כדי להביע תמיכה, בהם איתן גינזבורג, אלי אבידר, יוראי להב-הרצנו, וכן חברי מועצת העיר מסיעת התעוררות עופר ברקוביץ', יובב צור ואדיר שוורץ.

מצעד הגאווה בירושלים 3 ביוני 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
8,000 צועדים. מצעד הגאווה בירושלים, היום/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

צפו בתמונות מהמצעד

(צילום: שלו אמסלם, TPS)/TPS, שלו שלום

במהלך ההתכנסות בגן הפעמון, נשא דברים שגריר האיחוד האירופי בישראל מר עמנואל ז'ופרה, בהם אמר כי: "האיחוד האירופי הוא תומך ותיק של זכויות להט"ב. ב-11 במרץ, הפרלמנט האירופי אימץ החלטה שגינתה כל סוג של אלימות או אפליה כנגד בני אדם על רקע מינם או נטייתם המינית. ברוח זו, הכרזנו על האיחוד האירופי כולו כ'אזור חירות להט"ב'. אך מילים אינן מספיקות. אנו זקוקים לפעולות".

"זו הסיבה שבנובמבר השיקה הנציבות האירופית את 'אסטרטגיית שוויון הלהט"ב' החדשה שלה, שתקדם באופן אקטיבי ותגן על זכויות האדם של להט"בים. אנו נעבוד עם כל שותפינו, בתוך האיחוד ומחוצה לו, על מנת להגן על זכויות האדם של להט"בים ועל מנת לקדם את השוויון ואת הכבוד לגיוון", ז'ופרה הכריז.

מצעד הגאווה בירושלים 3 ביוני 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
הפעם ה-19 בה המצעד נערך. ירושלים, היום/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי
בווידאו: הפגנת ארגון להב"ה נגד מצעד הגאווה בירושלים/צילום: שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק
מצעד הגאווה בירושלים 3 ביוני 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
מצעד הגאווה בבירה, היום/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

במקביל למצעד, עשרות פעילי להב"ה, חלקם לבושים בחולצות "כהנא צדק", ערכו הפגנה נגד קיומו, בראשותו של בנצי גופשטיין. ח"כ איתמר בן גביר וברוך מרזל אף הם הגיעו להפגנת הנגד.

הפגנת פעילי להב"ה בירושלים במחאה על קיום מצעד הגאווה 3 ביונ 2021. שלומי גבאי
הגיעו לתמוך בהפגנת הנגד. מרזל ובן גביר/שלומי גבאי

הבית הפתוח מקבל תמיכה מעיריית ירושלים בתור מרכז קהילתי לקהילה הגאה ובשנת 2020 היא עמדה על גובה של כ-600 אלף שקלים. לטענת עיריית ירושלים מדובר בתקציב הגבוה בעשור האחרון.

אך לדברי הבית הפתוח התמיכה הזו מצומצמת מאוד ולא נותנת מענה לצרכי הקהילה, שהולכים וגדלים. כך למשל, בתקופת הקורונה עלו פי שלושה הפניות לסיוע נפשי על רקע המגיפה העולמית. לטענת הבית הפתוח, הקריטריונים לפיהם בוחנת עיריית ירושלים את בקשת התמיכה של הבית הפתוח אינם עולים בקנה אחד עם פסיקת בית המשפט העליון מ-2010, לפיה על העירייה לבחון את מתן התמיכה באופן שוויוני כמו התמיכה המוענקת לשאר המינהלים הקהילתיים בירושלים.

הבית הפתוח: העירייה מפלה בעניין חלוקת הכספים

בעתירה שהוגשה בחודש מרץ האחרון, מאשים הבית הפתוח את העירייה באפליה הנוגעת לחלוקת כספי התמיכה העירונית למינהלים קהילתיים, ודיון ראשון בעתירה יתקיים ביום ראשון הקרוב.

נעם יבין, יו"ר הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, אמר: "כמו כל המגזר השלישי, גם הבית הפתוח נפגע כלכלית משנת הקורונה. אך בנוסף לכך הפעילות שלנו שילשה את עצמה, מה שהוכיח את המשמעות והנחיצות של הבית הפתוח כמרחב בטוח ועוטף לקהילה הגאה בעיר. זאת הסיבה שקיבלנו החלטה לא פשוטה לא לקיים השנה את הבמה המרכזית ובמקומה לעשות משדר בעל תוכן ירושלמי גאה וקהילתי ולפתוח בקמפיין מימון המונים".

העירייה מסרה בתגובה: "עיריית ירושלים תומכת בכל שנה בבית הפתוח, תמיכות שגדלות מדי שנה. בשנת 2020 נתמכה העמותה במעל 600 אלף שקלים, הסכום הגבוה ביותר בעשור האחרון. עיריית ירושלים מטפלת בכל הקהילות בעיר, ועושה זאת מתוך מחויבות לכלל התושבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully