וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי דחייה של חצי שנה: מינוי השגרירים יעלה בישיבת הממשלה הקרובה

עודכן לאחרונה: 18.6.2021 / 0:09

הממשלה בראשותו של בנט תתכנס לישיבתה השנייה ביום ראשון, בה הוועדה למינויים בשירות החוץ צפויה לעלות את מינוי שגרירים וקונסולים כלליים מנציגויות ברחבי העולם. עוד בסדר היום: הקמת הוועדה הממלכתית שתחקור את אסון מירון והארכת כהונתו של הרמטכ"ל

הממשלה בראשותו של נפתלי בנט תתכנס לישיבתה השנייה ביום ראשון, במהלכה הוועדה למינויים בשירות החוץ צפויה לעלות לסדר היום מינוי שגרירים וקונסולים כלליים מנציגויות ברחבי העולם. זאת, לאחר שראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו עיכב את נושא המינויים במשך יותר מחצי שנה.

לפני כשבועיים, התנועה לאיכות השלטון וועד עובדי משרד החוץ עתרו לבג"ץ נגד נתניהו, שעה שכיהן כראש הממשלה, על כך שהוא מעכב את מינוים של 35 שגרירים וקונסולים כלליים בשליש מנציגויות המדינה בעולם. שר הביטחון בני גנץ אז טען כי בקשתו בקשתו להעלות את המינויים לאישור הממשלה סורבה על ידי נתניהו "ללא כל נימוק ענייני", וכי מדובר במצב "חמור המסכן את האינטרסים של מדינת ישראל, ועל אחת כמה וכמה בעת הנוכחית".

עוד בסדר היום של הישיבה, תעלה הצעת ההחלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את אסון הר מירון - שהניחו היום גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן. "מדובר במאמץ משותף שלי ושל שר הביטחון בסוגייה חשובה שתעשה צדק עם המשפחות ותמנע את האסון הבא במדינת ישראל", כתב ליברמן. "התחייבנו וקיימנו", הוסיף.

פגישת ראשי הקואליציה 13 ביוני 2021. אריאל זנדברג., מערכת וואלה!
יתכנסו לישיבה השנייה. ראשי הקואליציה/מערכת וואלה!, אריאל זנדברג.

גנץ כתב כי מדובר ב"חוב מוסרי למשפחות ולא פחות מכך זהו צעד חשוב שנועד למנוע אירועים טראגיים שכאלו בעתיד. אני מודה לשר האוצר ליברמן על התמיכה בהצעה והסיוע בקידומה". גנץ עוד עתיד לעלות את הארכת תקופת כהונת הרמטכ"ל אביב כוכבי לשנתה הרביעית. לרקע המתיחות בדרום, כוכבי צפוי להמריא אותו היום לארצות הברית, לפגישות עם בכירים במשרד ההגנה ובצבא האמריקני.

בנט יעלה את אישור התקנון לעבודת הממשלה, ויחד עם שר הבריאות ניצן הורוביץ יעלה הצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה. השר לפיתוח הנגב והגליל עודד פורר יעלה את הארכת תוקף ההכרזה על הפריפריה החברתית כאזור בעל עדיפות לאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully