וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן במוקד: הרמטכ"ל ימריא לביקור ראשון בארה"ב בתחילת השבוע

עודכן לאחרונה: 17.6.2021 / 20:05

בביקורו הראשון הרשמי בוושינגטון, כוכבי צפוי לדון עם בכירים במשרד ההגנה ובצבא האמריקני באתגרים המשותפים, בראשם הגרעין האיראני והתבססות המדינה במזרח התיכון. במקביל, הרמטכ"ל ייפגש עם מובילי דעה אמריקנים כחלק ממאמץ ההסברה הבינלאומי

הרמטכ"ל אביב כוכבי ימריא ביום ראשון לביקורו הרשמי הראשון בארצות הברית - כך מסר היום (חמישי) דובר צה"ל. כוכבי ידון עם גורמים ביטחוניים באתגרים המשותפים, בראשם איום הגרעין האיראני, וכמו כן יערוך פגישות במסגרת ההסברה הבינלאומית. הביקור תוכנן להתקיים באפריל, אך נדחה בשל המצב הביטחוני ומבצע "שומר החומות". כוכבי ייצא לוושינגטון תחת המתיחות המתמשכת בימים האחרונים בדרום, ובהיעדרו סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר ימלא את מקומו.

בנוסף לנושא הגרעין האיראני, הרמטכ"ל ידון בין היתר בסוגיות "מאמצי ההתבססות של איראן במזרח התיכון, התעצמות חיזבאללה, השלכות איום הטילים המדויקים ובניין כוח משותף". במהלך ביקורו, יוועד כוכבי עם בכירים במשרד ההגנה ובצבא האמריקני, בהם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין, מפקד פיקוד המרכז (סנטקום) הגנרל קנת' מקנזי, ומפקד פיקוד המבצעים המיוחדים (סוקום) הגנרל ריצ'ארד קלארק.
 
מצה"ל עוד נמסר כי הרמטכ"ל גם יציג בפגישות את עיקרי העשייה המבצעית של צה"ל ב"שומר החומות". זאת, "בדגש על השינויים שבאו לידי ביטוי במהלך המבצע, בהקשרי יכולות האש, המודיעין המדויק, הקישוריות הדיגיטלית ורב-הזרועיות". בנוסף לכך, הוא ייפגש עם ראשי מכוני מחקר ומעצבי דעה אמריקנים, כחלק ממאמץ ההסברה הבינלאומי.

הרמטכ"ל, אביב כוכבי 8 בינוי 2021. ראובן קסטרו
יציג בארה"ב את עיקרי העשייה המבצעית ב"שומר החומות". כוכבי/ראובן קסטרו
שר הביטחון, בני גנץ, בפגישה עם ראש פיקוד סנטקום של צבא ארצות הברית, הגנרל קנת' מקינזי, יחד עם הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, 29 בינואר 2021. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
ישראל עברה לתחום האחריות של פיקוד המרכז האמריקני. גנץ, מקנזי וכוכבי/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

אל הרמטכ"ל תתלווה רעייתו יעל כוכבי ונספח צה"ל בוושינגטון אלוף יהודה פוקס. עוד יצטרפו לביקור - ראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי אלוף טל קלמן וראש חטיבת המחקר תת-אלוף עמית סער, שעתידים לקיים במקביל פגישות נוספות עם בכירים במערכת הביטחון האמריקנית.

נסיעתו של כוכבי תתקיים לאחר קבלת ההחלטה על העברת ישראל לתחום האחריות של סנטקום - אחת ההחלטות האחרונות שהתקבלו תחת ממשל הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. לפני כן, ישראל נכללה בתחום האחריות של הפיקוד האירופי. המעבר נדון במשך בתקופה ארוכה, ונמנע עד תחילת השנה בעקבות התנגדותן של מדינות מהמפרץ.

בינואר האחרון, מפקד הפיקוד האמריקני ביקר בצה"ל, ושר הביטחון בני גנץ בירך על ההחלטה בפגישתם המשולשת עם כוכבי. "המעבר לסנטקום מגדיל את מרחב התיאום ויחזק שיתופי פעולה חדשים", אמר גנץ למקנזי, והוסיף כי הצעד מאפשר לישראל "להעמיק את היחסים עם השותפות החדשות ומייצר תמרון ומרחב פעולה גדולים מאי פעם באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully