וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שעיכב במשך חצי שנה מינויים של 35 שגרירים: עתירה לבג"ץ נגד נתניהו

עודכן לאחרונה: 3.6.2021 / 20:40

התנועה לאיכות השלטון וועד עובדי משרד החוץ ביקשו לחייב את ראש הממשלה בהסבר לעיכוב המינויים בכשליש מנציגויות ישראל בעולם. מנגד, גנץ טען כי נתניהו סירב לבקשתו להעלות את המינויים לאישור הממשלה "ללא כל נימוק ענייני", וכי זהו "מצב המסכן את האינטרסים הישראליים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מצביע לנשיאות , 2 ביוני 2021. ראובן קסטרו
מעכב יותר מחצי שנה את מינוים של 35 שגרירים וקונסולים. נתניהו/ראובן קסטרו

התנועה לאיכות השלטון וועד עובדי משרד החוץ עתרו היום (חמישי) לבג"ץ נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, על כך שהוא מעכב במשך יותר מחצי שנה את מינוים של 35 שגרירים וקונסולים כלליים בשליש מנציגויות ישראל ברחבי העולם.

העותרים מבקשים מבג"ץ להוציא צו על תנאי, שיחייב את נתניהו לנמק מדוע הוא לא מקיים דיון בממשלה ומאשר את המינויים. כמו כן, מבקשים העותרים כי בג"ץ יקיים דיון דחוף בעתירה כדי לברר את הסיבות לעיכוב.

"אי-מינויים של 35 ראשי הנציגויות, פוגע פגיעה קשה ביחסי החוץ והאינטרסים המדיניים של ישראל, מסכן את אזרחי המדינה השוהים בחו"ל, ומותיר את ראשי הנציגויות על משפחותיהם, לפני שוקת שבורה", נכתב בעתירה. "העיכוב מעלה חשש כי מקורו בחוסר תום לב ובשיקולים זרים אשר אינם ממן העניין".

שר הביטחון בני גנץ בקריה, 21 במאי 2021. טל עוז, משרד הביטחון
טען כי בקשתו בנושא המינויים סורבה על ידי נתניהו "ללא כל נימוק ענייני". גנץ/משרד הביטחון, טל עוז

בעתירה נכתב כי ועד עובדי משרד החוץ פנה לראש הממשלה נתניהו, לשר הביטחון בני גנץ ולשר החוץ גבי אשכנזי כמה פעמים, וביקש מהם להביא את המינויים לאישור הממשלה. לפי העתירה, נתניהו לא הגיב לפניות, אך גנץ השיב וטען כי בקשתו להעלות את המינויים לאישור הממשלה סורבה על ידי נתניהו "ללא כל נימוק ענייני".

גנץ כתב לתנועה לאיכות השלטון כי הוא מסכים שמצב בו כשליש מנציגויות ישראל בעולם יוותרו מיותמות "הוא מצב חמור המסכן את האינטרסים של מדינת ישראל, ועל אחת כמה וכמה בעת הנוכחית". הוא הוסיף כי ימשיך לפעול על מנת לאשר את מינויי השגרירים בממשלה, בתקווה כי ישתנה "הסירוב השרירותי וחסר האחריות של ראש הממשלה".

35 השגרירים הינם מינויים מקצועיים של אנשי שירות החוץ הישראלי ואינם מינויים פוליטיים. המינויים כבר אושרו על ידי ועדת המינויים של משרד החוץ וממתינים לאישור הממשלה. באופן מסורתי, ועדת המינויים של משרד החוץ פועלת ללא מעורבות פוליטית. הממשלה בדרך כלל מאשרת את המינויים אלא אם כן עולות טענות מקצועיות חריגות נגד מי מהמועמדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully