וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכמו לרצוח יהודים: 3 תושבי יפו הואשמו בהשלכת בקבוק התבערה שפצע קשה את בן ה-12

עודכן לאחרונה: 17.6.2021 / 13:26

הפרקליטות ציינה בכתב האישום כי השלושה פעלו ממניע לאומני "כדי לעורר פחד או בהלה בקרב הציבור היהודי ביפו", וכן תכננו לרצוח יהודים על ידי הצתת בתיהם. השלושה, אחמד דאוד, ריזק ג'רבוע וראאד ג'רבוע האשמו בריבוי עבירות שכוללות מעשי טרור של ניסיון לרצח

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתבי אישום נגד שלושה אזרחים ערבים, תושבי יפו, בגין ניסיון רצח ממניע לאומני בתקרית בה הושלך בקבוק תבערה לעבר בית בעיר בזמן מבצע שומר החומות, וכן מעורבות בשורת מעשי אלימות נוספים. האישום בגין ניסיון רצח מתייחס לאירוע בו נער ערבי בן 12 נפצע באורח קשה לאחר טעות בזיהוי.

השלושה, אחמד דאוד בן ה-21, ריזק ג'רבוע בן ה-35 וראאד ג'רבוע בן ה-38, נאשמים בריבוי עבירות שכוללות מעשה טרור של ניסיון לרצח, סיוע למעשה טרור של ניסיון לרצח, ריבוי עבירות של מעשה טרור של הצתה, סיוע למעשה טרור של הצתה, שיבוש הליכי משפט, הפרת הוראה חוקית וריבוי עבירות החזקת נשק - כל אחד על פי חלקו.

בכתב האישום צוין כי הנאשמים פעלו ממניע לאומני "כדי לעורר פחד או בהלה בקרב הציבור היהודי ביפו", וכן סיכמו לרצוח יהודים על ידי הצתת בתיהם.

תיעוד זריקת בקבוק התבערה ביפו/סרטוני גולשים

על פי כתב האישום, בערב בו השליכו את בקבוק התבערה לעבר ביתו של בן ה-12 השלושה נפגשו בביתו של ריזק ג'רבוע. בנוכחותו של דאוד הכינו ריזק וראאד ג'רבוע אמצעים להצתה ובקבוקי תבערה. מאוחר יותר השליכו השניים בקבוקי תבערה לעברן של שתי דירות מגורים סמוכות, במטרה להצית את הדירות ולשרוף את דיריהן.

השניים השליכו בקבוק תבערה לעבר חלון של דירה בקומה הראשונה בבניין ברחוב קדם, בה שהו באותה עת שתי נשים. כמו כן, השליכו בקבוק תבערה אל עבר מרפסת פתוחה שהייתה ריקה מאדם - כתוצאה מהשלכת בקבוקי התבערה, התלקחה אש במקום וקירות חיצוניים בדירות אלה נשרפו וניזוקו.

זריקת בקבוק תבערה לבית ביפו, 15 במאי 202. יאפא 48, אתר רשמי
"פעלו כדי לעורר פחד בקרב הציבור היהודי". הדירה בה נפצע בן ה-12, מאי/אתר רשמי, יאפא 48

משם הם פנו לעבר רחוב אבן סינא ביפו, והמשיכו במעשי ההצתה בכוונה לרצוח יהודים. הם השליכו בקבוק תבערה לעבר מבואת כניסה לבית, בו שהו שני בני אדם. כתוצאה מכך התלקחה אש במקום ורצפת הכניסה לבית נשרפה וניזוקה.

ריזק ג'רבוע במהלך ידון נגדו בגין זריקת בקבוקי התבערה ביפו, המחוזי, תל אביב 17 ביוני 2021. ספיר לוי
ריזק ג'רבוע, אחד הנאשמים בגין זריקת בקבוקי התבערה ביפו בביהמ"ש. היום/ספיר לוי
בווידאו: הגשת כתב אישום נגד הנאשמים בהשלכת בקבוק התבערה שפצע בן 12 ביפו/צילום: ספיר לוי

בהמשך הם השליכו בקבוק תבערה מבעד חלון לתוך דירת מגורים, בה שהו באותה עת שבעה מבני משפחת ג'נטאזי, בהם בן ה-12 שנפצע קשה מהאש ונגרמו לו כוויות חמורות ב-18% משטחי גופו, בפנים, בקרקפת, בחזה, בצוואר וביד שמאל והוא סבל מפוסט טראומה קשה.

עורכי הדין שהגישו את כתב האישום, אסף שביט וטליה קלמרו, ביקשו מבית המשפט להאריך את מעצרם של ריז' ג'רבוע ודאוד עד תום ההליכים.

  • עוד באותו נושא:
  • יפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully