וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש דת בכיר מלוד נעצר הלילה בחשד להסתה ברשתות

עודכן לאחרונה: 17.6.2021 / 10:55

בלשי היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות בלהב 433 עצרו הלילה את האימאם יוסף מוחמד אלבאז בחשד שפרסם פוסט בפייסבוק עם הפניה לסרטון הקורא לכאורה לפגיעה בשוטרים. בפוסט שעלה נכתב: "הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חוסר צדק...". בהמשך היום יובא להארכת מעצר

המשטרה עצרה הלילה (חמישי) את אימאם העיר לוד, יוסף מוחמד אלבאז, בן 63, בחשד להסתה לאלימות, טרור ואיומים. החשוד פרסם פוסט בפייסבוק עם הפנייה לסרטון, הקורא לכאורה לפגיעה בשוטרים.

בפוסט שפרסם אלבז לפני יומיים ושבו הופיע לכאורה אותו סרטון, צורף הכיתוב: "הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חוסר צדק...". החשוד נחקר הבוקר במשרדי היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות בלהב 433, ובכוונת המשטרה להביאו במהלך היום לבית המשפט לדיון הארכת מעצר.

השייח' יוסף אלבאז, אימאם לוד. פאנט
אימאם העיר לוד, אלבאז/פאנט

שמו של אלבאז, אימאם המסגד הגדול בלוד, עלה לאחרונה לסדר היום במהלך ההתפרעויות בערים המעורבות שבמסגרתן אירעו מקרי אלימות רבים בעיר. לאלבאז נרשמו התבטאויות שנויות במחלוקת וכמה מהן נאמרו במהלך ריאיון ב-103FM.

הוא אמר אז כי האחריות להתפרעויות לא מוטלת על הערבים המתפרעים, "הערבים לא עשו כלום, זה תוצאה ישירה של האטימות והטמטום של הממסד כולו, בנוסף למשטרה ולנמצאים בשטח. פשוט מאוד", אל-באז תקף. כשנשאל לגבי המוחים הערבים ש"מרביצים ליהודים" ו"שורפים בתי כנסת", השייח השיב כי "לא צריכים לבדוק רק את התוצאה הסופית, צריך לבדוק מאיפה זה התחיל".

עו"ד חאלד אזברגה, המייצג את אלבאז, אמר בשיחה עם וואלה! כי "השייח' לא ביצע שום עבירה. המעצר שלו בא בעקבות הסתה חסרת רסן של הימין הישראלי שהסית למעצר במשך כל התקופה האחרונה. הימין הקיצוני הישראלי הוא הגורם היחידי והמרכזי לאירועים שקרו ושחווינו כולנו. מנסים היום מסיבות נרטיביות להעביר את האחריות על גבי המגזר הערבי ולזה רשויות המדינה לא צריכות לתת יד".

עוד בוואלה!

תגבור השמירה בבי"ס וגיוס מילואים: תכנית הממשלה לאבטחת הערים המעורבות

לכתבה המלאה

הפוסט ששיתף אימאם לוד

ח"כ איתמר בן גביר מהציונות הדתית הגיב הבוקר על מעצרו של השייח', שעל התבטאויותיו לטענתו הגיש תלונות לפרקליטות. "השלב הראשון במעצרו של המחבל הרוחני מבורך, עכשיו הגיע השלב למצות איתו את הדין ולהושיבו בכלא ולעקוב שלא ימשיך גם משם להפיץ את דברי השטנה וההסתה נגד יהודים".

בתנועה האסלאמית יש המפנים אצבע לעבר ח"כ בן גביר, בטענה כי מעצרו של האימאם מגיע רק כמה שעות לאחר שפנה בן גביר לרשויות לטובת טיפול בנושא. לדבריהם, "הרשויות נהפכו לעושות דברו". הם אמרו את הדברים ברקע כתב האישום בגין הסתה שהוגש נגד שייח' כמאל חטיב, סגן ראש הפלג הצפוני של התנועה שנעצר בחודש שעבר עד תום ההליכים, וכן עקב עונש המאסר שמרצה ראש הפלג הצפוני בתנועה, שייח' ראאד סלאח.

עו"ד אזברגה ציין, תוך שהוא מפנה ישירות אצבע מאשימה כלפיבן גביר וסמוטריץ', כי "מעצרו של השייח' בא כתוצאה מההסתה השיטתית נגדו מצד גזענים כמו בן גביר וסמוטריץ', שהגישו תלונות נגד השייח' יוסף, בעקבות הפרסומים שכתב בעמוד הפייסבוק האישי שלו".

"בימים האחרונים, לאחר מעצרם של שייח' כמאל חטיב ושל מוחמד כנאענה מהנהגת ועדת המעקב - הגיעו גם לשייח' יוסף אלבאז וזה מצביע על מגמה מסוכנת" סיפר לוואלה! ראש ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי, ח"כ וסגן יו"ר הכנסת לשעבר מוחמד ברכה. "כנראה ששב"כ מנהל את המדינה. זה מצטרף כמובן למאות המעצרים וכתבי האישום נגד צעירים ערבים, ודה-פקטו מהווה הצהרה על החזרה של הממשל הצבאי בניצוחו של איתמר בן גביר. פשוט יושבים על הפייסבוק וצדים אנשים, ממש כמו שהכנופיות הפאשיסטיות משתוללות ומחפשות ערבים", צייין.

השייח כמאל חטיב מואשם בהסתה לאלימות והזדהות עם ארגון טרור 
27.5.21. יואב איתיאל
"הרשויות נעשו לעושות דברו של בן גביר". שייח' כמאל חטיב בבית המשפט/יואב איתיאל

אירועי האלימות פרצו בתחילת החודש שעבר כשערבים, חלקם תושבי העיר, החלו להתפרע. אירועי האלימות כללו יידויי אבנים, ירי כלפי יהודים, השחתת בתי כנסת, הצתת המכינה הקדם-צבאית מעוז בעיר, הצתת מוסדות ציבור והצתת בתי יהודים.

בעקבות המקרים כוחות משטרה רבים נקראו לעיר לתגבור הכוחות המקומיים בניסיון למנוע את ההתפרעויות ותגובות מצד יהודים. ביום הראשון של המהומות ירה יהודי לעבר קבוצת ערבים ישראלים שהתפרעו וכתוצאה מהירי נהרג אחד הצעירים. באותו יום נפצע יהודי בראשו מפגיעת אבנים שהושלכו לעברו על ידי מתפרעים ומת מפצעיו לאחר שבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully