וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחם אש הכה את אשתו לעיני חבריו, מפקדו המליץ על קידומו

עודכן לאחרונה: 17.6.2021 / 15:31

א', שהיה מיועד לצאת לקורס קצינים של מערך הכבאות, תקף את רעייתו בעודו שיכור. מפקד מחוז דן קבע תחילה כי אין מקום לענישה נגדו, אך לאחר פניית וואלה! הוא שינה את החלטתו והמליץ לאגף משאבי אנוש בכבאות לפסול את החלטת הוועדה לקידום הלוחם

א', לוחם אש במערך כבאות והצלה שהיה מיועד לצאת לקורס קצינים ולקבל דרגת רשף, תקף לכאורה את רעייתו באלימות ועוכב לחקירה במשטרה. התיק בעניינו הועבר למחלקת התביעות במשטרה לבחינת הגשת כתב אישום. מפקד מחוז דן בכבאות והצלה, טפסר רונן מכטייב, שבין היתר רואה את עצמו מועמד לנציב הכבאות הבא, הרעיף מחמאות על לוחם האש, וקבע כי אינו מוצא לנכון להשעות אותו מתפקידו למרות שהודה בחשדות שיוחסו לו. רק לאחר פניית וואלה! מכטייב שינה את החלטתו - וקידומו נעצר.

ראשית האירועים בתחילת חודש מאי, אז התקיימה חתונת בתו של קצין מהתחנה בה לוחם האש עובד. א' נכח בחתונה ביחד עם עובדים נוספים מהתחנה ושתה לשוכרה. שני לוחמי אש נוספים שהיו איתו הסיעו אותו בחזרה לביתו. כשהגיע, לוחמת אש ובן זוגה שאינו עובד בכבאות סייעו לו לעלות במדרגות מאחר והיה שיכור, ונכנסו איתו לביתו, שם החל א' לתקוף את רעייתו באגרופים והעיף אותה לרצפה.

צוותי כיבוי אש בשריפה בצור הדסה, 4 ביוני, 2021. דוברות כב"ה
אופן ההתנהלות של מפקד המחוז מעוררת תהיות. רכב כבאות בשריפה בצור הדסה, יוני/דוברות כב"ה

לוחמת האש ובן זוגה שנדהמו מהאופן שבו תוקף א' את רעייתו, הזעיקו את המשטרה שהגיעה לדירה של הזוג, ועצרה אותו לחקירה שבסיומה שוחרר בתנאים מגבילים. לאחר התקיפה לכאורה, אושר ללוחם האש לצאת לחופשה בת שבועיים על פי בקשתו, ובסיומה, חזר לעבודה כשהוא אמור להתחיל את קורס הקצינים בתחילת יוני.

יומיים לאחר המקרה, פנה מפקד מחוז דן בכבאות, רונן מכטייב, במכתב למשאבי האנוש בכבאות, ודיווח על החשדות המיוחסים ללוחם האש, ואף פירט את השתלשלות האירועים.

מכטייב שיבח במכתב את לוחם האש וקבע כי אין מקום לענישה נגדו. "העובד הוא עובד מסור ומקצועי מאוד, בעל פוטנציאל גדול לקידום. הוא אף מועמד לקורס קצינים הקרוב. העובד אחראי ממושמע ובעל תודעת שירות גבוהה. העובד נכון תמיד לסייע לחבריו, אכפתי ומבצע את המוטל עליו בצורה טובה מאוד", כתב במכתב ששלח והגיע לידי וואלה!.

מכטייב ציין עוד כי "נוכח הערכת אופיו של העובד בידי מפקדיו, ונוכח יציאתו לחופשה בת שבועיים, לא מצאתי לנכון להמליץ בשלב זה על נקיטת צעד של השעיה דחופה". ההחלטה על יציאתו לקורס קצינים התקבלה במחוז דן בכבאות שבוע בלבד לאחר שתקף את רעייתו באלימות לעיני חבריו.

עוד בוואלה!

הצ'ק המסתורי והזינוק בהוצאות: המשטרה חוקרת את מסיבת המיליון של הכבאים

לכתבה המלאה
מכבי אש בזירת נפילת הרסיס בבית בשדרות - 16 לאוגוסט 2020. תיעוד מבצעי כיבוי והצלה, דוברות כב"ה
"העובד נכון תמיד לסייע לחבריו". מכבי אש בזירת נפילת רסיס רקטה בשדרות. אוגוסט 2020/דוברות כב"ה, תיעוד מבצעי כיבוי והצלה

אלא שפנייה של וואלה! למכטייב הביאה לשינוי בהחלטתו, והוא הודיע למשאבי האנוש במערך כי הוא ממליץ לבטל את יציאתו של לוחם האש לקורס קצינים וטען כי לא הכיר את כל הפרטים.

ביום חמישי, 10 ביוני, לאחר בחירת הוועדה בלוחם האש, עודכן אגף משאבי אנוש בנציבות כבאות והצלה באופן מידי על המקרה, ועוד באותו יום הוקפאה זכייתו במכרז. יתרה מכך, מפקד המחוז מצא לנכון להמליץ לאגף משאבי אנוש בנציבות כבאות והצלה לפסול את החלטת הוועדה, ולבחון את אפשרות כינוסה מחדש.

מכתב מלשכתו של מכטייב יצא רק יום לאחר ששלח מכטייב את תגובתו לוואלה!, דבר שמעלה שאלות ותהיות לגבי אופן התנהלותו של מפקד המחוז.

מפקד המחוז מכטייב מסר בתגובה: "מפקד המחוז מוקיע בתוקף אלימות בכלל, ואלימות נגד נשים בפרט". לדבריו, "לא נוכל להתייחס לפרטי האירוע שאינם ידועים לנו במלואם, מה גם שהעניין עדיין מצוי תחת חקירת משטרה. יחד עם זאת, יובהר כי האירוע דווח מיד לאחר התרחשותו בהתאם להוראות תקנון שירות המדינה ולנציבות כבאות והצלה שעדכנה את אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully