וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריית נתניהו או ג'סי כהן: המיתוג המחודש של השכונה המיתולוגית

עודכן לאחרונה: 16.6.2021 / 16:47

חבר מועצת העיר חולון ניסן זכריה הגיש לעירייה הצעה לשינוי שמה של השכונה ל"קריית בנימין נתניהו". בעקבות החלטתו, גולשים רבים תקפו אותו ברשתות החברתיות: "הצעת לקרוא לשכונה על שם מואשם בפלילים?". זכריה שנפגע מהתגובות הגיב: "אני בכלל איש מפלגת העבודה"

חבר מועצת העיר חולון ותושב שכונת ג'סי כהן בעיר, עו"ד ניסן זכריה, הגיש היום (רביעי) הצעה לעירייה לשנות את שם השכונה ל"קריית בנימין נתניהו" על שמו של ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה הנוכחי. חברי המועצה עתידים להכריע בבקשה בישיבת מועצת העיר הקרובה בחולון, שתתקיים בתחילת חודש יולי.

השכונה שהוקמה בשנת 1953 מונה כיום יותר מ- 10,000 תושבים ונקראת על שם ג'סי כהן, שיחד עם בעלה מקס היו זוג נדבנים יהודים מארצות הברית, ללא ילדים, שהורישו את עיזבונם למדינת ישראל. כעת, הכבוד שניתן להם עשוי להילקח מהם, בהנחה ואם תתקבל ההצעה לשינוי שם השכונה.

"מי שמכיר את שכונת 'ג'סי כהן' בחולון יודע כי מדובר בשכונה שמוזנחת בצורה קטסטרופלית", אמר זכריה לוואלה!, "כשראש העיר הנוכחי נכנס לתפקיד, הייתה הזנחה אבל היו לנו בשכונה בנק, סניף דואר ובית ספר יסודי. היום אין לנו גם את זה", הוא טען.

זכריה כלל לא נמנה על תומכיו של ראש הממשלה לשעבר. "אני לא תומך נתניהו, אני בכלל איש מפלגת העבודה ולא הצעתי את זה כמשהו פוליטי. עצם ההתעניינות בשכונה, זה כבר מעמיד אותה בסדר אחר. אנחנו עומדים בתקופה של שינוי שיכול להביא להתחדשות גם אצלנו. ואני אומר את זה לא כאחד שתומך בו. יש בקואליציה של העירייה אנשי ליכוד ואני מאמין שיבחנו את זה. בואו נעשה סקר, בוא נשמע מה התושבים חושבים", מסר.

מרכז מסחרי ג'סי כהן חולון. ויקיפדיה, מערכת וואלה!
"מוזנחת בצורה קטסטרופלית". שכונת ג'סי כהן/מערכת וואלה!, ויקיפדיה
הצעה לשנות את שמה של שכונת ג'סי כהן על שמו של בנימין נתניהו. ללא, צילום מסך
המסמך בו מתוארת ההצעה לשינוי שמה של השכונה ג'סי כהן על שמו של בנימין נתניהו/צילום מסך, ללא

בעקבות הצעתו של זכריה, גולשים רבים הביעו את זעמם ברשתות החברתיות ותקפו אותו על המהלך. "אני המום מהתגובות שקיבלתי בפייסבוק, חטפתי כל כך הרבה השמצות ואני מזועזע. אבל אני רואה את טובת ג'סי כהן", הוא הסביר. "אנשים כועסים עלי: 'הצעת לקרוא לשכונה על שם נתניהו שמואשם בפלילים?' אני אומר בכנות. לא ציפיתי לתגובות כאלו קשות, לכל כך הרבה טינופת. אמרו תקרא לו 'ביוב'. או שאמרו 'כן מגיע לנתניהו שיקראו לשכונה הזאת על שמו', כי כאילו השכונה שלנו במצב גרוע, כאילו אנחנו איזה פח זבל", הוסיף.

התגובות שקיבל ניסן זכריה אודות שינוי שם  הכיכר על שמו של בנימין נתניהו. אתר רשמי, מערכת וואלה!
"אני מזועזע, זה עשה לי חרא". חלק מהתגובות שקיבל זכריה בפייסבוק/מערכת וואלה!, אתר רשמי

סבטלנה, תושבת שכונת ג'סי כהן ב-20 השנים האחרונות תומכת בכך שמצב השכונה עלה לסדר היום בעקבות ההצעה: "סוף סוף אחרי כל כך הרבה שנים של הזנחה מתעסקים בנו. חבל שלא מתעסקים בהזנחה והקיפוח אלא רק בנושא השם, אבל אם זה יכול לקדם את העניין אז למה לא". לדבריה, "רק אצלנו אין שום שינוי, בזמן שכל השכונות משתפרות וגודלות - אצלנו רק סוגרים דברים. אנחנו רוצים שינוי ואם זו הדרך אז למה לא. אני לא תומכת נתניהו, אבל אם זה המחיר שצריך לשלם בשביל להגיע ולהביא את השכונה שלנו לכותרות אז כן, שישנו את השם".

בעיריית חולון סירבו להגיב בנושא לפני הדיון במועצת העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully