וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: לא תשתיקו אותי, אמשיך בשליחות של חיי

עודכן לאחרונה: 13.6.2021 / 18:20

רה"מ נשא דברים בישיבת המליאה לקראת כינון הממשלה. במהלך נאומו, תקף את רה"מ המיועד בנט, אמר כי יפעל להפלת הממשלה החדשה מהאופוזיציה, והתייחס להסכם הגרעין עם איראן וללחץ הבינלאומי הצפוי. "תשתדלו לקלקל כמה שפחות את הכלכלה, כדי שנוכל לתקן אותה כשנחזור לשלטון"

בווידאו: הנאום הראשון של נתניהו כיו"ר האופוזיציה הנכנס/צילום: ערוץ הכנסת

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשא דברים היום (ראשון) בישיבה מיוחדת של מליאת הכנסת לכינון הממשלה ה-36. במהלך נאומו, תקף נתניהו את ראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט, אמר כי יפעל להפלת הממשלה החדשה שתושבע מהאופוזיציה, והתייחס להסכם הגרעין עם איראן וללחץ הבינלאומי הצפוי.

"אני עומד כאן בשם מיליוני אזרחים שבחרו בדרך של זקיפות קומה ולא בדרך של הרכנת ראש", אמר נתניהו בפתח דבריו. "אני עומד כאן כשליח ציבור נבחר של למעלה ממיליון ישראלים שהצביעו לליכוד בהנהגתי ועוד מיליון שהצביעו למפלגות ימין בידיעה שהן תהיה חלק מממשלה בראשותי. מתכוון להמשיך בשבילם ולמענם בשליחות של חיי ולהמשיך את שגשוגה של ישראל".

לאחר הנאום של נתניהו, דיפלומט ישראלי אמר כי "נראה שבהתקפותיו על הממשל האמריקני, נתניהו החליט לשרוף את המועדון ואחריו המבול. נתניהו מוכן לחרב את יחסי ישראל-ארצות הברית לצרכיו האישיים, ומנסה להשאיר אדמה חרוכה לממשלה הנכנסת עם ממשל ביידן".

מליאת הכנסת | השבעת ממשלה 13 ביוני 2021. ראובן קסטרו
ראש הממשלה במהלך נאומו בכנסת, היום/ראובן קסטרו

נתניהו התייחס בנאומו להסכם הגרעין עם איראן, למאבק בנגיף הקורונה, ולהסכמי הנורמליזציה עם מדינות ערב. "יחד עם חבריי בליכוד ושותפיי בימין הפכנו את ישראל לכוח עולמי ובתחומים רבים למעצמה, לא מתוך כניעה ללחצים בינלאומיים אלא מתוך עמידה איתנה ועוצמה", אמר. "הובלנו מדיניות, וזה חשוב, שנמנעת מפזיזות ואימפולסיביות".

בהמשך אמר ראש הממשלה כי מפלגתו תפעל להפיל את הממשלה החדשה מהאופוזיציה: "ההישגים שלנו הפכו את ישראל ממדינת שוליים לכוח עולה בזירה העולמית. זאת הדרך שלנו ושל חבריי לימין האמיתי. ואם נגזר עלינו להיות באופוזיציה נעשה זאת בגב זקוף עד שנפיל את הממשלה הזאת ונחזור להנהיג את המדינה בדרכנו".

נתניהו התייחס גם לנאומו של בנט, שנשא דברים לפניו, ולדברים שאמר על הסכם הגרעין עם איראן. "עכשיו אני מודאג שבעתיים. בנט תמיד עושה הפוך ממה שהוא מבטיח", אמר. "הוא יילחם באיראן כמו שהוא לא ישב עם יאיר לפיד העבודה ומרצ".

מליאת הכנסת | השבעת ממשלה 13 ביוני 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת
ישיבת מליאת הכנסת, היום/דוברות הכנסת, דני שם טוב

במהלך דבריו, הביע נתניהו זלזול במערכת היחסים שתתקיים לדעתו בין הממשלה החדשה לארצות הברית. "אם אצטרך לבחור בעימות ביננו לבין סילוק האיום הקיומי על הישראלי, האיום הקיומי גובר", אמר. "לצערי לבנט אין את המעמד הבינלאומי, את האמינות והיכולת ואת הידע. אין לו ממשלה ואין לו מילה שתאפשר לו התנגדות אמיתית. ומכל ההבדלים ביננו לבין הממשלה המיועדת, זה ההבדל החשוב ביותר לעתיד ישראל. ראש הממשלה בישראל חייב להיות מסוגל להגיד לא לנשיא ארה"ב".

נתניהו שב והתייחס להסכם הגרעין עם איראן, וטען כי הממשלה החדשה תתקשה להתמודד עם הלחץ הבינלאומי. "מי יעשה זאת עכשיו? ראש הממשלה לפיד שתקף את נאומי בקונגרס. הרי רוב חברי הממשלה המיועדת תומכים בהסכם הגרעין עם איראן. הם אינם רוצים או מסוגלים להתייצב מול ארצות הברית", אמר.

"אשמח להתבדות אבל לא אתבדה, מן הרגע שארצות הברית תחזור להסכם עם איראן - הממשלה הנכנסת לא תאשר פעולות משמעתיות בתוך איראן כדי לבלום את המשך ההתחמשות", טען נתניהו. "באיראן חוגגים כי מבינים שבישראל תהיה ממשלה חלשה ורופסת, שתתיישר הלכה למעשה עם תכתיבי הקהילה הבינלאומית".

מליאת הכנסת | השבעת ממשלה 13 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"הובלנו מדיניות, וזה חשוב, שנמנעת מפזיזות ואימפולסיביות". נתניהו במליאה, היום/ראובן קסטרו

ראש הממשלה שב על הטענה כי האופוזיציה בראשותו תקשה על הממשלה החדשה. "יש לי מסר לצוהלים, לאופוזיציה בישראל יהיה קול חזק, ונחזור בקרוב", אמר נתניהו. "אצלם הספין והדיבורים הם חזות הכל, אבל מעשים אין. איך נגן על ההתיישבות שרוב חברי הממשלה המיועדת דוגלים בעקירת יישובים? איך נגן על חיילי צהל מפני האשמות בבית הדין בהאג כשחבר בממשלה תומך בהאג?".

לאחר מכן תקף נתניהו את שר האוצר המיועד, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן: "לא הכל שחור, יש אולי תקווה. הרי יש לכם שר אוצר נקי כפיים ובר לבב שבוודאי יפעל רק על פי האינטרס הלאומי", אמר. "יש לי בקשה, תשתדלו לקלקל כמה שפחות את הכלכלה הנהדרת, כדי שנוכל לתקן אותה כמה שיותר מהר כשנחזור לשלטון".

נתניהו שב ותקף את בנט, וחזר על כך שיו"ר ימינה התחייב בעבר שלא להקים ממשלה עם לפיד. "שמענו מבנט שביקש לתת אמון בממשלה המיועדת - איך אפשר לתת אמון במי שהונה את בוחריו בהונאה שלא הייתה כמותה", אמר. "בנט התחייב פעם אחר פעם שלא יישב עם השמאל ורע"ם, הוא יישר מבט מצלמה ואמר כי לא ייתן את ידו לממשלה בראשות לפיד, מהטעם שהוא איש ימין ולפיד איש שמאל, והוא לא פועל נגד ערכיו. על זה אמר משורר תהילים: 'פיהם דיבר שווא וימינם ימין שקר'".

מליאת הכנסת | השבעת ממשלה 13 ביוני 2021. ראובן קסטרו
נפתלי בנט ויאיר לפיד במליאת הכנסת, היום/ראובן קסטרו

עוד אמר על יו"ר ימינה כי "אם המצביעים של בנט היו יודעים מה שהוא סגר עם לפיד לפני הבחירות - הוא לא היה עובר את אחוז החסימה ולא היה נמצא איתנו בכנסת.". לדברי נתניהו, "בבחירות האחרונות ספירת הקולות הייתה כשרה, אבל קבלת הקולות נעשתה בהונאת המאה. בנט העביר אלפי קולות מימין לשמאל. הוא בונה על כך שהציבור ישכח אבל הוא לא ישכח את תרגיל ההונאה ויבוא חשבון איתו בקלפי".

יו"ר הליכוד שיבח בנאומו את ח"כ עמיחי שיקלי מימינה, ואמר עליו כי הוא "היחיד שנשאר נאמן לעקרונותיו ורצון בוחריו. לא הוא עריק, אתם חברי ימינה עריקים". עוד אמר נתניהו כי "שמעתי את בנט מתרץ את העריקה כי היה צריך להפסיק את הסחרור של הבחירות לכנסת. אז מדוע התנגדתם לבחירות ישירות לראשות הממשלה שהיו מביאות סוף לפלונטר הפוליטי מבלי לפזר את הכנסת. אתם יודעים טוב מאד שבבחירות ישירות כאלה אני מביס כל אחד מכם".

מליאת הכנסת | השבעת ממשלה 13 ביוני 2021. ראובן קסטרו
נתניהו במליאת הכנסת, היום/ראובן קסטרו
מליאת הכנסת | השבעת ממשלה 13 ביוני 2021. ראובן קסטרו
שר הביטחון ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, במליאת הכנסת, היום/ראובן קסטרו

הישיבה המיוחדת מתקיימת בהשתתפות נשיא המדינה, ראובן ריבלין ונשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות. יו"ר הכנסת הנוכחי, יריב לוין, הזמין ראשון אל דוכן הכנסת את ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט. ראש הממשלה החליפי המיועד יאיר לפיד ויתר על נשיאת דבריו, ולאחר מכן הוזמן נתניהו לנאום.

בתום הדברים של השלושה, יתקיים דיון סיעתי בו יוקצו לכל סיעה בכנסת תשע דקות לשאת דברים. בתום הדיון תתקיים בחירת יו"ר הכנסת, והיושב ראש הנבחר. ח"כ מיקי לוי, יעלה לנהל את המשך הישיבה: הבעת אמון בממשלת החילופים והצהרות האמונים של ראש הממשלה, ראש הממשלה החלופי והשרים. לאחר ההצבעה, יעלו שרי הממשלה המיועדים בזה אחר זה ויצהירו אמונים. לאחר מכן, תינעל הישיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully