וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט נתניהו: ביהמ"ש הסכים לדחות ב-3 שבועות את המשך הדיונים

עודכן לאחרונה: 16.6.2021 / 17:10

בית המשפט שינה את החלטתו וקבע כי הדיונים יידחו, זאת לאחר שיימסרו חומרי המדיה של ישועה להגנה בסוף יוני. בתחילה דחו השופטים את הבקשה, והצדדים זעמו: "פגיעה קשה ביכולת לחקור את העדים", אמרה הסנגורית רוזן עוזר. ז'ק חן: "לא אחקור שאלה אחת את עדי וואלה!"

בווידאו: אילן ישועה, איריס ושאול אלוביץ' בבית המשפט המחוזי בירושלים/צילום: רוני כנפו

בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכה היום (רביעי) עדותו של מנכ"ל וואלה! לשעבר, אילן ישועה, זה היום ה-26. בפתח הדיון עדכנה התובעת עו"ד יהודית תירוש את בית המשפט בהסכמות בין הצדדים בנוגע לחיפוש במדיה הדיגיטלית של ישועה, שמשמעותה הייתה לדחות את הדיונים עד אחרי החגים. זאת, בהתאם להחלטת בית המשפט, לפיה יש להרחיב את חומרי החקירה שיועברו להגנה. בתחילה דחה בית המשפט את הבקשה, ואולם לבסוף שינו את החלטתם. לפיכך הדיונים יידחו בשלושה שבועות ויתחדשו ב-5 ביולי.

תירוש אמרה כי "אנחנו זקוקים לכשבועיים ימים נקיים מדיונים על מנת להתקדם בחיפושים בצורה משמעותית. עוד דיברנו עם חברנו שעדי וואלה! לא יישמעו עד אשר חברנו יקבלו את מלוא החומר שקשור לוואלה!". אפשרות נוספת שעלתה היא כי בתום חקירת ישועה בסוף השבוע הקרוב, ימסור עדות מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, אבי ברגר. לקראת פגרת בית המשפט יועברו החומרים המדוברים להגנה, אך עד אז לא יישמעו עדים נוספים מוואלה!.

ז'ק חן, פרקליטם של בני שאול ואיריס אלוביץ', התייחס לעיכוב בהעברת החומרים לצוות ההגנה ואמר כי "הפרקליטות אכלה בוסר ושיני נאשמים תקהינה". הדיון נמשך בחקירת ישועה, וכעבור כמה שעות הודיע בית המשפט כי החליט לדחות את בקשת הצדדים לדחיית הדיונים.

דיון | תיקי האלפים 16 ביוני 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
האם משפט נתניהו יידחה עד אחרי החגים? ישועה, הבוקר/פלאש 90, יונתן זינדל

עו"ד מיכל רוזן עוזר, המייצגת את איריס אלוביץ', ועו"ד ז'ק חן זעמו על ההחלטה. "מבחינתנו ההחלטה היא פגיעה קשה ביכולת לחקור את העדים", אמרה רוזן. "כיוון שאנחנו רוצים להציג דברים בסוף חקירתו הנגדית והחוזרת, ויש דברים בחומר החדש שהם רלוונטיים. תמונת המציאות שנוצרת פה היא משובשת". עו"ד חן תמה על ההחלטה והביע את חוסר נכונותו לשתף פעולה עם השלכותיה. "אני לא מתכוון לחקור שאלה אחת את עדי וואלה!", אמר בכעס.

השופטת פרידמן-פלדמן: "כל מה שהיה לכם להגיד טענתם".

חן: "לא קיבלנו חומרים מהותיים לפרק וואלה!. מבקשים מאיתנו לנהל הגנה תוך כדי תנועה. אנחנו לא יכולים לעשות את זה. אנחנו לא יודעים איך עוד אפשר להעמיס עלינו".

השופטת פרידמן-פלדמן: "העדים אמורים להתחיל בשבוע הבא, אתם לא אמורים לחקור אותם. יהיה לכם די והותר זמן".

עו"ד חן: "במהלך החקירה הראשית של העד התגלתה 'מערה ענקית' שקשורה לשאר העדים. ההנחה היא שכשסנגור מתחיל לחקור את העדים יש לו את כל החומר לפניו. זה חומר עצום שלא נמצא בידי ההגנה. אי אפשר להשאיר את זה באמירה שנתנו לכם זמן להתכונן".

עו"ד בן צור: "שבועיים לא יהיו דיונים שבמהלכם הפרקליטות תעביר חומרים ואז ימשיכו את העדים".

השופטת פרידמן-פלדמן: "נכון לעכשיו זו ההחלטה".

בשלב זה יצאו רוזן ואיריס אלוביץ' זועמות מהאולם.

איריס אלוביץ' במשפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 15 ביוני 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
יצאה בכעס מהאולם. הנאשמת איריס אלוביץ'/פלאש 90, יונתן זינדל

עו"ד בן צור המשיך לחקור את ישועה והזכיר את הדרישה לפרסום ידיעה על כך שהכלבה קאיה הוכנסה להסגר. בן צור הציג הודעה סטנדרטית שנשלחה לתקשורת לפיה "יש פה ניוז, אמנם לא נאום הגרעין, אבל בכל זאת כלבת ראש הממשלה נשכה חברות כנסת". בכך, בן צור ניסה להראות כי האינטרס לפרסום ידיעה זו הוא עיתונאי גרידא, ולא היענות חריגה לדרישה ספציפית כפי שהתביעה מאשימה.

בשלב זה הסנגורים של בני הזוג אלוביץ' חזרו בהם באופן חלקי מהצהרתם כי לא יחקרו את עדי וואלה!. עו"ד חן התנה זאת בהתחייבות מסוימת של התביעה ואמר כי "בכפוף לזה שהתביעה תצהיר שכל החומר הרלוונטי של עדי וואלה! שאמורים להעיד הועבר להגנה, מבחינתנו לא קרה כלום ונחקור את העדים. כך תהיה התמונה המלאה והשלמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully