וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישועה: לא התערבתי בתכנים של שמאל-ימין לפני שהופעלו עליי לחצים

עודכן לאחרונה: 15.6.2021 / 14:04

במסגרת החקירה הנגדית, מוביל סנגורו של נתניהו קו הגנה לפיו איריס אלוביץ' דרשה בעקביות ממנכ"ל וואלה! לשעבר אילן ישועה לאזן כתבות בעלות אופי שמאלני, ללא קשר לנתניהו. "שברנו שמאלה שוב? הכתבה חד צדדית ולא מאוזנת", כתבה. ישועה צפוי לסיים את עדותו השבוע

בווידאו: אילן ישועה ואיריס ושאול אלוביץ' בבית המשפט המחוזי בירושלים/מערכת וואלה!

בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכת הבוקר (שלישי) עדותו של מנכ"ל וואלה! לשעבר, אילן ישועה, זה היום ה-25. סנגורו של נתניהו, עו"ד בעז בן צור, הוביל במהלך הדיון את קו ההגנה לפיו בני הזוג איריס ושאול אלוביץ' ביקשו "לאזן את הקו השמאלני של וואלה!" עקב העמדות הפוליטיות של השניים, ללא קשר לנתניהו. בכך שואף בן צור להוכיח כי נתניהו לא קיבל שוחד בצורת סיקור עיתונאי אוהד, בניגוד למה שמפורט בכתב האישום בתיק 4000, העוסק בפרשת בזק-וואלה!.

כדי לחזק את קו ההגנה המדובר, שאל בן צור את ישועה במסגרת החקירה הנגדית על כתבות שנשאו אופי פוליטי מהצד השמאלי של המפה, ועל השגותיה של איריס אלוביץ' על פרסומן.

בן צור: כותבת לך איריס אלוביץ' שיש קונצנזוס שלא מקדמים את "שוברים שתיקה".

ישועה: כך היא כתבה.

בן צור: זו הייתה עמדתה.

ישועה: יכול להיות, היא הביעה עמדות שונות לאורך הדרך, במקרה הזה כן.

בן צור: איריס אלוביץ' אומרת: "אני לא מבינה למה לקדם את תפיסת העולם הזו אצלנו באתר" וכותבת לך עוד הודעה: "אני לא רוצה אתר צבוע בצבע מסוים". זו העמדה שלה?

ישועה: היא אמרה את זה מספר פעמים.

אילן ישועה במשפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 15 ביוני 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
עדותו צפויה להסתיים בסוף השבוע. אילן ישועה, הבוקר/פלאש 90, יונתן זינדל

בן צור הציג הודעות נוספות ששלחה אלוביץ' לישועה, מהן עולה תמונה של ביקורת על האופי הפוליטי של הכתבות שעלו באתר. על אחת הכתבות כתבה אלוביץ' לישועה: "שברנו שמאלה שוב?". על כתבה של אמיר תיבון, שלחה איריס מסרון לישועה: "הכתבה חד-צדדית ולא מאוזנת, צומח לנו בן כספית חדש. אין גם מישהו אחר שמאזן אותו כמו קלמן". ישועה העיד כי "לא התערבתי בתכנים של שמאל-ימין לפני שהופעלו עליי לחצים. אני יודע שהיו רגישים לכתבות כאלה, היינו מקבלים הערות, זה היה חלק מהנרטיב".

בשלב זה עברה החקירה לדון בקשריו של ישועה עם זאב רובינשטיין, מקורב של משפחת נתניהו, ועם יועץ התקשורת של המשפחה ניר חפץ. בן צור הציג שורה של התכתבויות בהן ישועה מתלונן על כך ש"חפץ לא נותן ידיעות בלעדיות לוואלה! ומקפח את האתר לעומת כלי תקשורת אחרים". בנוסף, בן צור מציג כי ישועה ביקש מחפץ לארגן לו פגישה עם האחראי על תקציב הפרסום של הליכוד בבחירות 2015, משום שרוב תקציב הפרסום של הליכוד הושקע באתר ynet.

ישועה: פה כעסתי שנתנו ראיון בלעדי ל-ynet. ונדמה לי שהם תקפו אותנו באותו יום.

בן צור: הוא כותב לך, "עברו כל גבול". זה משקף את דעתך?

ישועה: זו שיחת מכירות.

בן צור: העבירו תקציב בסוף?

ישועה: לא רצו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully