וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט ונתניהו ערכו פגישת חפיפה; יו"ר האופוזיציה: הממשלה הזו תיפול מהר

עודכן לאחרונה: 14.6.2021 / 16:28

ראש הממשלה הנכנס ויו"ר האופוזיציה נועדו למשך כחצי שעה, ביום העבודה הראשון של הממשלה החדשה. הפגישה נערכה במקביל להתכנסות במשכן של סיעות הבית וטקסי חילופי השרים. נתניהו תקף בישיבת סיעות הימין באופוזיציה: "אי אפשר להחזיק רק על שנאה, שררה והדרה"

בווידאו: נתניהו מצהיר בישיבות סיעות האופוזיציה כי הם יפילו את הממשלה מהר/צילום: ערוץ הכנסת

ראש הממשלה נפתלי בנט ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ערכו היום (שני) פגישת חפיפה במשרד רה"מ בירושלים. הפגישה בין השניים ארכה כחצי שעה, והיא נערכה ביום העבודה הראשון של ממשלת בנט-לפיד.

פגישתם של בנט ונתניהו נערכה כשמוקדם יותר ובמקביל התקיימו כמה אירועים פוליטיים שונים. בשעות הבוקר חברי הממשלה הגיעו לבית הנשיא בירושלים כדי להשתתף בתמונה המסורתית לאחר השבעת הממשלה החדשה. משם המשיכו השרים לטקסי החילופים במשרדי הממשלה, וישיבות סיעה במשכן הכנסת. לאחר מכן התכנסו לישיבה משותפת מפלגות הימין שבאופוזיציה: הליכוד, הציונות הדתית והחרדים.

בישיבת סיעות הימין, יצא נתניהו נגד הממשלה הנבחרת ואמר כי היא לא תשרוד זמן רב. "יש לנו אופוזיציה חזקה שלא הייתה כדוגמתה, מלוכדים ואיתנים כדי להפיל את ממשלת שמאל, ממשלת ההונאה. היא תיפול הרבה יותר מהר כי מה שמחזיק אותה זה שנאה, הדרה ושררה. יש בהם כל כך הרבה ניגודים ועם שנאה כזו אי אפשר להחזיק ממשלה לאורך זמן", אמר.

ראש הממשלה נפתלי בנט בצילום התמונה המסורתית של הממשלה בבית הנשיא,14 ביוני 2021. ראובן קסטרו
ראש הממשלה בנט בצילום התמונה המסורתית בבית הנשיא, היום/ראובן קסטרו

יו"ר האופוזיציה ביקש מחברי הגוש לשמור על משמעת אופוזיציונית. "יש להם מרווח של סיכה ולכן אני מבקש משמעת ברזל בכל מה שכרוך בנוכחות ואני מתכוון לשמש דוגמה אישית", אמר. "אני רוצה גם לכידות, והלכידות מתבטאת בישיבה הזאת, בישיבת ראשי הסיעות שקבענו שניפגש כל שבוע ביום שני ומעת לעת במהלך השבוע. אני רואה איפה נקודות התורפה של הממשלה הזאת, ואפשר להפיל אותם בתנאי שנפעל יחד במשמעת ברזל".

נתניהו ביקש מחברי הגוש שלא להתווכח ביניהם, לדבריו מאחר ורק בדרך הזו ניתן יהיה להפיל את הממשלה. "אם אנחנו עובדים כלפי חוץ, כלפי היעד הזה, נשיג אותו. אם נתכתש פנימה - לא נשיג אותו", הזהיר נתניהו. "אני מבקש לירות מהנגמ"ש החוצה ולפגוע ויש לנו אפשרויות לעשות זאת. אם נרכז את כל המאמץ שלנו אנחנו נפיל אותם ויש לנו סיבה טובה להפיל אותם כי זו טובת המדינה".

אחרי נתניהו עלו לשאת דברים יו"ר ש"ס אריה דרעי ומשה גפני. השניים פנו לנתניהו כ"ראש הממשלה" בפתח דבריהם.

"מה הם רצו? שייקחו אלפי קולות בהונאה ונשתוק?", אמר דרעי בפתח דבריו. "אני מאחל לעצמי שכשנקבל את זה בחזרה בעוד כמה חודשים וזה יהיה כמו שהשארנו, בלי הרבה קלקולים. הלכידות היא חשובה. אין יותר מריבות בתוך הבית. נתאפק, אין מה לעשות. שום דבר לא יבוא בקלות, אבל היתרון הוא שהאופוזיציה מלוכדת הרבה יותר מהקואליציה".

יו"ר האופוזיציה, בנמימין נתניהו במהלך ישיבת סיעות המחנה הלאומי בכנסת 14 ביוני 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"אם נרכז את כל המאמץ שלנו אנחנו נפיל אותם". נתניהו בישיבת סיעות הימין, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

גפני טען בישיבת הסיעות כי המצב הוא "זמני, הם השתלטו על הממשלה ואנחנו הולכים להחזיר את זה חזרה". לדברי יו"ר יהדות התורה, "התקשורת לא הולכת לסיים את תפקידה, מה שהם רצו, לא הושג. הם רצו לפורר את גוש הימין והדתיים. האסיפה כאן עכשיו תגרום לכך שנחטוף עוד הרבה. הם רצו שנצא מגוש הימין, אבל זה לא יקרה".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', אמר בישיבה כי חברי הגוש צריכים להציג חזית אחידה. "אנחנו משקפים את רוב העם היהודי, הציוני והמסורתי והוא רוב העם", אמר. "עשו פה תרגיל פוליטי של גניבת קולות. הרוב כואב, הוא קיבל מכה והוא מרגיש נבגד אבל אם רוצים להחזיר להם את האנרגיות - הוא חייב לראות אותנו יחד. עכשיו צריך להציג חזית אחידה, אבל בעיקר אסור לנו להיות מרירים, מיואשים ומתוסכלים".

ראשי המחנה הלאומי בישיבה סגורה בכנסת, 14 ביוני 2021. ללא, אתר רשמי
ראשי סיעות הימין באופוזיציה, היום/אתר רשמי, ללא

ישיבת הסיעה הראשונה של היום הייתה של ישראל ביתנו. יו"ר המפלגה ושר האוצר הנכנס, אביגדור ליברמן, אמר במהלך הישיבה כי לא תהיה העלאת מסים וכי "ננהל תקציב אחראי וממלכתי".

"במאי 19 הגדרנו את יעדי המפלגה, החלפת השלטון, הקמת הקואליציה בלי ש"ס ויהדות התורה ותיק האוצר בידנו", אמר ליברמן. "לכולם ברור, לא רק אנחנו עשינו מאמץ, גם המפלגות האחרות אבל ישראל ביתנו הייתה חוד החנית בכל המהלך. גם בכנסת וגם בתקשורת, וגם בבלפור. אלי אבידר עשה שם עבודה טובה, לעתים טובה מידי. זה כמו לכבוש את הביסטליה. ש"ס ויהדות התורה יבלו המון שנים באופוזיציה, נעשה הרבה מאמץ בכיוון הזה".

ליברמן. אתר רשמי, מערכת וואלה!
"אין דבר כזה שכל המחלוקות נפתרו". ליברמן בישיבת סיעה, היום/מערכת וואלה!, אתר רשמי
התמונה המסורתית של הממשלה ה-36 בבית הנשיא,14 ביוני 2021. ראובן קסטרו
התמונה המסורתית. בית הנשיא, היום/ראובן קסטרו

ליברמן התייחס לסכסוך שעלה בינו לבין ח"כ אלי אבידר ממפלגתו ואמר: "המצב הוא גן עדן. אין דבר כזה שכל המחלוקות נפתרו, אף אחד לא הבטיח סביב השולחן כאן גן של שושנים. אנחנו מקשה אחת. לפעמים נתחבק אבל לפעמים נריב. יש לנו תפיסת עולם וזה מה שחשוב".

ליברמן השיב על הביקורת שהממשלה מנופחת: "מפריע אבל אין מצבים אידיאליים. בנסיבות שנוצרו זה היה הטוב ביותר שהיה ניתן להשיג. אני לא משלה את עצמי. לצערי גם הפעם הצלחנו פחות ממה שהייתי רוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully