וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן בירך על הממשלה החדשה: "מצפה לעבוד יחד לחיזוק הקשרים בין המדינות"

עודכן לאחרונה: 14.6.2021 / 11:49

נשיא ארה"ב בירך את השבעתה של ממשלת בנט-לפיד ואמר כי הוא מצפה לעבוד עמם. "לישראל אין חברה טובה יותר מארצות הברית", אמר ביידן, והדגיש כי "תמיכתה של ארה"ב בביטחון ישראל נותרה ללא עוררין". גם מרקל וקורץ בירכו. בנט הגיב להודעת הבית הלבן: "תודה אדוני הנשיא!"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בירך אמש (ראשון) את השבעתה של ממשלת בנט-לפיד ואמר כי הוא מצפה לעבוד עמם. "אני מצפה לעבוד עם ראש הממשלה בנט כדי לחזק את כל ההיבטים של מערכת היחסים ההדוקה והמתמשכת בין שתי המדינות שלנו", אמר ביידן. "לישראל אין חברה טובה יותר מארצות הברית".

ביידן הדגיש כי "תמיכתה של ארצות הברית בביטחון ישראל נותרה ללא עוררין". הוא הוסיף כי "הממשל שלי מחויב באופן מלא לעבוד עם ממשלת ישראל החדשה לקידום הביטחון, היציבות והשלום לישראלים, פלסטינים ולאנשים בכל האזור כולו".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הגיב להודעת הברכה מטעם הבית הלבן: "תודה אדוני הנשיא! אני מצפה לעבוד איתך ביחד כדי לחזק את הקשרים בין שתי מדינותינו". כשעה לאחר מכן ביידן שוחח עם בנט בטלפון וראש הממשלה ציין את הערכתו לנשיא ולתמיכתו בישראל במהלך מבצע "שומר החומות", וציין כי הוא רואה בו חבר גדול של מדינת ישראל.

בהודעה מטעם הבית הלבן נמסר כי השניים סיכמו שהם ואנשי הצוות שלהם יקיימו התייעצויות הדוקות בכל הנושאים שקשורים לביטחון במזרח התיכון כולל בנושא איראן. דובר משרד החוץ של איראן מסר כי "מדיניות ישראל לא תשתנה עם הממשלה החדשה". זאת התייחסותה הראשונה של איראן לממשלה החדשה בישראל.

רה"מ בנט לוחץ יד ליו"ר האופוזיציה נתניהו בסיום השבעת הממשלה ה-36. 13 ביוני, 2021. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
ביידן בירך את ראש הממשלה החדש. בנט ונתניהו לוחצים ידיים, הערב/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בירך גם הוא על השבעת הממשלה: "ארצות הברית מברכת בחום את ההכרזה על ממשלה חדשה של מדינת ישראל. אנחנו מצפים לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם ראש הממשלה הישראלי נפתלי בנט, ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד, והקבינט הישראלי החדש. ארצות הברית תמשיך לעבוד עם ישראל לקידום מטרות השלום, ומחויבותנו לביטחון ישראל נותרת בלתי מעורערת. אני מצפים לחזק את כל ההיבטים של השותפות בין ארצות הברית לישראל, ולעבוד יחד למען עתיד מאובטח ומשגשג יותר".

שר החוץ הבריטי דומיניק ראב איחל גם הוא הצלחה לממשלה החדשה. "ברכות לנפתלי בנט ויאיר לפיד על הקמת ממשלה חדשה בישראל", כתב בטוויטר. "אני מצפה להמשך שיתוף הפעולה בין בריטניה לישראל בנושאי ביטחון, סחר ושינוי אקלים, ולעבוד ביחד כדי להבטחת השלום באזור".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לא יכל להתעלם מעלייתו של ראש ממשלה חדש בישראל ושיגר איגרת ברכה לבנט שם כתב: "היחסים בין רוסיה לישראל ידידותיים. אני מקווה שתתרום לחיזוק היחסים בין המדינות. ללא ספק זה ישרת את האינטרסים של שתי המדינות ויתרום לשלום ולביטחון באזור. אני מאחל לך הצלחה".

עוד בוואלה!

מהפך בשלטון: הכנסת הביעה אמון בממשלת האחדות בראשות נפתלי בנט

לכתבה המלאה

גם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בירכה את בנט על הקמת הממשלה, ומסרה כי היא מצפה לעבוד עמו.

"ברכות לראש הממשלה נפתלי בנט ולראש הממשלה החליפי יאיר לפיד על הקמת הממשלה, אני מצפה לעבוד איתכם", בירך קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ. "אוסטריה מחויבת לישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ותמשיך לעמוד לצד ישראל".

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו בירך גם הוא את בנט ולפיד על השבעת הממשלה. "קנדה וישראל הן חברות קרובות ששותפות לערכי הדמוקרטיה, ולהן היסטוריה ארוכה של שיתוף פעולה", נמסר בהודעה רשמית של טרודו. כמו כן, ציין כי הוא מצפה לעבוד איתם יחד כדי להבטיח את ביטחונם של העמים עם השיקום העולמי ממגפת הקורונה. לבסוף הצהיר כי קנדה "נותרת איתנה במחויבותה לפתרון שתי מדינות", והודה גם לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו על שותפותו החשובה לאורך השנים.

אליהם הצטרף גם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי ובירך את נפתלי בנט על כניסתו לתפקיד החדש: "כבוד ראש הממשלה, ברכותי לכבוד קבלת תפקידך החדש כראש ממשלת ישראל. לקראת ציון 30 שנה לשדרוג היחסים הדיפלומטים בשנה הבאה, אני מצפה להיפגש איתך ולהעמקת היחסים האסטרטגיים
בין המדינות שלנו".

מוקדם יותר הצביעו רוב של 60 חברי כנסת בעד הקמת ממשלת האחדות בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד. 59 ח"כים התנגדו וחבר כנסת אחד נמנע. בכך, נבחר סופית יו"ר ימינה בנט כראש ממשלת ישראל לאחר 12 שנות שלטון הליכוד בראשות בנימין נתניהו. לאחר ההצבעה, עלו בזה אחר זה בנט, לפיד ויתר השרים ונשבעו אמונים במליאה.

עם תום הצבעת האמון, ראש הממשלה היוצא נתניהו לחץ את ידו של בנט והתיישב בקומו במליאה של יו"ר האופוזציה. בנט התיישב על כסאו של ראש הממשלה לצד שולחן הממשלה, כשלפיד לצדו. נתניהו יצא מהמליאה לאחר השבעתם. מחר בצהריים ייפגשו נתניהו ובנט לפגישת חפיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully