וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן הזמין את המלכה אליזבת לבית הלבן: "מזכירה לי את אימא שלי"

14.6.2021 / 10:25

נשיא ארה"ב התארח בארמון וינדזור לאחר תום פסגת G7, ולגם תה עם מלכת בריטניה. "אני לא חושב שהיא תעלב, אבל היא מזכירה לי את אמי, המראה שלה והנדיבות שלה", אמר ביידן לפני המראתו לפסגת נאט"ו בבריסל

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עומד ליד מלכת בריטניה אליזבת' השנייה כשהם נפגשים בטירת וינדזור. 13 ביוני 2021. רויטרס
ידידים ותיקים. ביידן והמלכה אליזבת, אתמול/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הזמין אתמול (ראשון) את המלכה אליזבת לביקור בבית הלבן, ואמר כי המונרכית בת ה-95 מזכירה לו את אמו. הם נפגשו באופן פרטי אחרי פסגת ה-G7 שנערכה בממלכה, וסיפר כי היא שאלה אותו על מנהיגי סין ורוסיה בעת שלגמו תה בארמון ווינדזור.

"אני לא חושב שהיא תעלב, אבל היא מזכירה לי את אמי, המראה שלה והנדיבות שלה", אמר ביידן לכתבים זמן קצר לפני שהמריא מלונדון לבריסל. "היא נדיבה ביותר, זה לא מפתיע, אבל הייתה לנו שיחה נהדרת. היא רצתה לדעת על שני המנהיגים - על פוטין, שאתו אני עומד להיפגש, והיא רצתה לדעת גם על שי ג'ינפינג, והייתה לנו שיחה ארוכה".

המלכה, שהייתה לבושה בוורוד, קיבלה בחמימות את ביידן ואת רעייתו ג'יל בווינדזור, ביתה של המשפחה המלכותית זה קרוב לאלף שנה. נשיא ארצות הברית זכה למשמר כבוד, שהצדיע לו, במקביל לניגון ההמנון האמריקני. "אמרתי שהלוואי שהיינו יכולים להישאר עוד", הוסיף ביידן.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ומלכת בריטניה אליזבת' השנייה ניצבים מול המשמר המלכותי, בטירת וינדזור. 13 ביוני 2021. רויטרס
משמר כבוד לביידן בארמון, אתמול/רויטרס
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורעייתו ג'יל ביידן עומדים ליד מלכת בריטניה אליזבת' השנייה כשהם נפגשים בטירת וינדזור. 13 ביוני 2021. רויטרס
הזוג הנשיאותי האמריקני החמישי שמתארח אצל המלכה. ג'ו וג'יל ביידן בעת השמעת ההמנון, אתמול/רויטרס

המלכה כבר פגשה את הזוג במהלך ביקורם בממלכה, כשאירחה את המנהיגים ובנות ובני זוגם ביום שישי בערב במחוז קורנוול, היכן שהתקיימה הפסגה בת שלושת הימים. לפני הסעודיה, ג'יל ביידן אמרה כי היא מצפה לפגוש את המלכה וכי היה זה חלק מרגש מהביקור.

הביידנים הם הזוג הנשיאותי החמישי שמתארח בארמון וינדזור, אחרי הזוג טראמפ ב-2018, הזוג אובמה ב-2016, ג'ורג' בוש הבן ואשתו ב-2008 והזוג רייגן ב-1982. לאורך 69 מלכותה של אליזבת, המלכה הוותיקה ביותר בהיסטוריה האנגלית, התחלפו 14 נשיאים בארצות הברית. היא פגשה בכולם, פרט ללינדון ג'ונסון.

למרות אובדן בעלה הנסיך פיליפ באפריל, שהיה לצד במשך יותר מ-70 שנה, וגילה המתקדם, המלכה הפגינה נחישות בהמשך ביצוע תפקידיה הרשמיים לקראת ההתכנסות של מנהיגי מדינות המערב. אחרי שאירחה אותם ביום שישי, והתבדחה עמם במהלך צילום התמונה הרשמית, היא עוררה צחוק נוסף כשבאירוע מקומי אחר היא חתכה עוגה עם חרב ארוכה.

ביום שבת היא שיבה לווינדזור, שם נערך טקס צבאי רשמי לציון יום הולדתה, הראשון שהיא חוגגת ללא פיליפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully