וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדור שידע רק את נתניהו: "ראש ממשלה אחר מרגיש כמו משהו לא רציני"

13.6.2021 / 17:58

בני נוער שגדלו ב-12 שנות שלטון נתניהו מנסים להתרגל לכך שיכול להיות בישראל ראש ממשלה אחר. "אני לא מאמינה שיהיה ראש ממשלה אחר", אמרה עלמה מתל אביב. "עשו דה לגיטימציה למישהו אחר שיכול להיות ראש ממשלה", אמר עמרי שהיה בן 6 כשנתניהו עלה לשלטון

בווידאו: הצעירים שנולדו לעידן נתניהו/צילום: ניב אהרונסון, רויטרס, קונטקט ואלעד גוטמן, עריכה: עמית שמחה

בנימין נתניהו כיהן כראש ממשלת ישראל משנת 2009 ועד היום, 12 שנה ברציפות. לא מעט ילדים ובני נוער לא מכירים מציאות ישראלת אחרת, בה ראש הממשלה הוא לא נתניהו. משך מרבית חייהם, כששמעו את הביטוי "ראש הממשלה", מיד התווסף אליו השם "נתניהו".

בקרוב מאוד יצטרכו אותם ילדים ובני הנוער להתרגל לתמונה חדשה בבית הספר, שתהיה ממוסגרת תחת הכותרת "ראש ממשלת ישראל'. לראשונה מאז החלו לפקוד את ספסל הלימודים - זה לא יהיה נתניהו. מעניין להבין כיצד הם יתרגלו לחילופי השלטון בישראל.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת לצד שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן. רויטרס
"זה מרגיש ממש שהוא ראש הממשלה האמיתי. תמיד זה היה רק הוא". נתניהו/רויטרס

"אני זוכרת רק ראש ממשלה אחד", אומרת לוואלה הילי גרינברג, בת 16 תושבת תל אביב. "כל השיח זה תמיד סביב ביבי, בטלוויזיה ובבית ספר. בבית ספר, תמיד מלמדים אותנו על פוליטיקאים ומדברים איתנו בעיקר על ביבי. אם לא הייתי רגילה לביבי כראש ממשלה אולי הייתי פחות מתרשמת ממנו, כנראה".

"יהיה קשה להתרגל לראש ממשלה חדש. זה ירגיש 'לא באמת' כמו ניסיון של מישהו אחר להיות משהו. כלומר, גם אם אני לא בעד נתניהו פוליטית, זה מרגיש ממש שהוא ראש הממשלה האמיתי. תמיד זה היה רק הוא. זה מה שאני רגילה".

"זה מרגיש שראש ממשלה חדש זה לא יהיה משהו רציני באמת, למרות שאני מקווה שזה כן. אחותי הקטנה בכיתה ג', בגיל הזה הם בכלל לא מבינים למה זה משתנה, הם חושבים שמשהו מוזר מאוד קרה".

הילי גרינברג, תלמידת כיתה י"א. באדיבות המצולמת, אתר רשמי
"זה מרגיש שראש ממשלה חדש זה לא יהיה משהו רציני באמת". הילי גרינברג/אתר רשמי, באדיבות המצולמת

גם תלמידי תיכון תלמה ילין בגבעתיים מנסים להתרגל לשינוי בשלטון. "מאז שאני זוכר את עצמי אז תמיד זה 'נתניהו נואם'. 'נתניהו נואם'. 'הוא ראש הממשלה'. לא תיארתי לעצמי שזה יקרה, כי אנחנו פשוט רגילים לזה, אבל אני חושב שזה יכול לעבוד", אומר ליאון הדר תלמיד כיתה ט'.

"אני כל הזמן בטוחה ששוב יהיה משהו וכאילו אני לא מאמינה שיהיה ראש ממשלה אחר", אומרת עלמה חסון מכיתה יא'. "מעניין יהיה לראות את נתניהו כחבר כנסת זאת אומרת, מעביר חוקים ופועל לדברים ופחות נאבק מכל מיני דברים שמגיעים אליו מבחוץ".

תמונותיהם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בבית ספר שמעוני בגבעתיים. ראובן קסטרו
"מאז שאני זוכר את עצמי אז תמיד זה 'נתניהו נואם'. 'נתניהו נואם'. 'הוא ראש הממשלה'"/ראובן קסטרו
הצעירים שלא הכירו ראש ממשלה אחר חוץ מנתניהו, 10 ביוני 2021
מימין: 
עלמה חסון, תלמידת יא, תושבת גבעתיים 
תום קוניאק תלמיד כיתה ט׳ 
ליאון הדר, תושב קריית אונו כיתה ט׳
עמרי לויטן, כיתה יב׳, תושב תל אביב. ניב אהרונסון
"אני כל הזמן בטוחה ששוב יהיה משהו וכאילו אני לא מאמינה שיהיה ראש ממשלה אחר". תלמידי תלמה ילין/ניב אהרונסון

עמרי לויטן, תלמיד כיתה י"ב, גם הוא מתלמה ילין, דווקא מאמין בשינוי: "עשו דה לגיטימציה למישהו אחר שיכול להיות ראש ממשלה. כאילו אף אחד לא יוכל לנהל קשרי חו"ל, אף אחד לא יוכל לחזק את המעמד של ישראל. אני חושב שאני אתרגל די מהר לראש ממשלה אחר".

ותום קוניאק מכיתה ט', מסכם: "כולנו נצטרך להתאקלם לזה והרבה שנים שזה נכנס עמוק לתוכנו, אבל אני לא רואה סיבה שלא. היו הרבה ראשי ממשלה לאורך ההיסטוריה. אין שום סיבה שנתקע על אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully