וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טראמפ, נתניהו ובן סלמאן פעלו להחלשת מעמדו של מלך ירדן

עודכן לאחרונה: 12.6.2021 / 11:40

בוושינגטון פוסט דווח כי מאחורי מעצר יורש העצר לשעבר לפני חודשיים עומדים המאמצים להרחיק את עבדאללה מירושלים, כחלק מהניסיון לקדם את "עסקת המאה". עוד דווח כי בשב"כ ובמוסד הבהירו לעמאן כי "זה לא הם, זה מגיע מעלינו", ככל הנראה ברומזם לנתניהו

מעמדו של עבדאללה מלך ירדן התערער בשנים האחרונות בעקבות לחץ שהפעילו ארצות הברית, ישראל וערב הסעודית בשל התנגדותו ל"עסקת המאה" של דונלד טראמפ - כך דווח אמש (שישי) בוושינגטון פוסט. במאמר של העיתונאי הבכיר דיוויד איגנשיוס, נכתב כי הלחץ על המלך התפרץ בפומבי בתחילת אפריל, כשכוחות הביטחון עצרו את אחיו למחצה ויורש העצר לשעבר הנסיך חמזה, בחשד לערעור יציבות המשטר, וכן שר לשעבר שהפך למקורב של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן.

יורש העצר לשעבר, שאותו הדיח עבדאללה לטובת בנו חוסיין, שוחרר לבסוף והמשפחה הצהירה בפומבי כי המשבר מאחוריה. עם זאת, לפי איגנשיוס, שמתבסס על מקורות ירדניים, ישראליים, סעודיים, אמריקניים ובריטיים, הלחץ על מלך ירדן היה אמיתי והוא נבנה בהדרגה עם דחיפת "עסקת המאה" על ידי טראמפ, בן סלמאן וראש הממשלה בנימין נתניהו. כל זאת במטרה להחליש את השפעתו על ירושלים.

עבדאללה מלך ירדן בנאום בכינוס הפרלמנט, 10 בדצמבר 2020. AP
לפי הדיווח, מעמדו התערער בעקבות התנגדותו ל"עסקת המאה". עבדאללה, בשנה שעברה/AP

עוד דווח כי גורמים בשב"כ ובמוסד העבירו מסרים פרטיים למלך ירדן, ובהם התנערו מכל מעורבות במזימה נגדו. לפי גורם מודיעין אמריקני לשעבר, שקרא את המסרים, נכתב בהם "זה לא אנחנו. זה מגיע מעלינו", ככל הנראה בהתייחסם לנתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully