וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך נראית רכבת ההרים שתוכננה במכוון להרוג את נוסעיה

24.6.2021 / 23:23

"אתם יכולים לעלות על הרכבת הזאת רק פעם אחת", מספר משתמש הטיקטוק לוק דוידסון שסיקר בסרטון קצר את רכבת ההרים הרצחנית שנועדה להרוג את נוסעיה בחוויית מוות "אופורית, אלגנטית ואנושית"

Euthanasia rollercoaster - רכבת ההרים שתעזור לאנשים לשים קץ לחייהם/Euthanasia rollercoaster/julijonasurbonas

למרות שהרעיון כבר בן יותר מעשור, רכבת ההרים שמבצעת המתת חסד לנוסעיה הפכה ויראלית בטיקטוק, לאחר שהמשתמש לוק דוידסון (@lukedavidson_) פרסם סרטון המספר בפחות מדקה כל מה שאתם צריכים לדעת על הרכבת שנועדה להרוג את הנוסעים שלה - ללא כאב ובתחושה של הנאה ואופוריה.

האמן הליטאי ג'וליג'ונאס אורבונס האמין שהמתות חסד נעשות בדרך אפורה ומשעממת. לכן, לפני קצת יותר מעשור, הוא החליט להמציא רכבת הרים שתספק חווית מוות מהנה יותר. רכבת ההרים אותנסיה
תוכננה לפרטי פרטים כשכל מטרתה היא לסייע לאנשים לשים קץ לחייהם. היא תוארה ע"י הממציא שלה כ"מכונת מוות היפותטית בדמות רכבת הרים שתוכננה באנושיות, אופוריה ואלגנטיות כדי לשים קץ לחיי אדם". על אף שהפרויקט פורסם בהרחבה ברחבי הרשת ב-2016, הוא כעת הפך לויראלי בטיקטוק כחלק מטרנד בו משתמשים חולקים מידע על אטרקציות משונות ברחבי העולם.

דגם של רכבת ההרים שמטרתה לבצע המתת חסד. Julijonas Urbonas, אתר רשמי
דגם של רכבת ההרים שמטרתה לבצע המתת חסד/אתר רשמי, Julijonas Urbonas
האמן הליטאי ג'וליג'ונאס אורבונס מסביר על רכבת ההרים שמטרתה לבצע המתת חסד. Julijonas Urbonas / VICE, אתר רשמי
האמן הליטאי ג'וליג'ונאס אורבונס מסביר על הרכבת/אתר רשמי, Julijonas Urbonas / VICE

בסרטון שזכה לכ-7.5 מיליון צפיות מספר דוידסון לצופים: "אתם יכולים לנסוע ברכבת ההרים הזו רק פעם אחת. ג'וליג'ונאס אורבונס הוא שתכנן את רכבת ההרים הזו שנקראת רכבת המתת החסד. היא מסוגלת להכיל עד 24 נוסעים. ברגע שכולם עולים על הרכבת, יש עלייה איטית לפסגה, שהיא 510 מטרים באוויר - זה קצת יותר נמוך מהבניין הגבוה ביותר באמריקה. ברגע שהם בצמרת, לכולם ניתנת האפשרות לעצור ולרדת בבטחה חזרה. אלה שרוצים להמשיך, צריכים ללחוץ ידנית על כפתור כדי להתחיל בנסיעה".

הוא הוסיף: "אז הרכבת נופלת במהירות של 223 מייל לשעה (360 קמ"ש), ועוברת דרך 7 לופים שהולכים וקטנים. בנסיעה על מסלול הרכבת, הרוכב נתון לסדרה של אלמנטים תנועתיים אינטנסיביים המשרים חוויות ייחודיות שונות: מאופוריה לריגוש, ומראיית מנהרה לאובדן הכרה ובסופו של דבר - למוות".

כל מה שאתם צריכים לדעת על רכבת המתת החסד:

@lukedavidson_

You Can Only Ride This Roller Coaster Once #facts

♬ orijinal ses - ponciklendin

הפרויקט המטריד, שזכה בפרס הציבורי לאמנות הטכנולוגית החדשה של Update 2013, הפך ל"תופעה תקשורתית ייחודית" מאז שנחשף. בטקס החשיפה שלו, אורבונס הסביר כי הנסיעה נותנת לאנשים זמן לבחון את החלטתם כשהם באוויר: "אתה נרגע, לוחץ על כפתור הנפילה וזהו זה - הכניעה האולטימטיבית לכוח המשיכה!". הוא הוסיף: "עוד לפני המעבר ללולאות, אתה כבר ככל הנראה מחוסר הכרה, מכיוון שכוח הכבידה מזרים את הדם לגפיים התחתונות של הגוף והוא כנראה נותר שם, מה שגורם למחסור בחמצן במוח. זה מביא לתחושת האופוריה. זה בדיוק המחנק המוחי הזה, המכונה גם היפוקסיה מוחית, שהולך להרוג אותך. אתה ממשיך לנסוע כשהגוף שלך רדום רק כדי להבטיח שהמסע הזה יסיים את חייך".

אורבונס מבטיח 100 אחוזי תמותה לעולים על המתקן: "עד סופו אתה מת, או ליתר דיוק, המוח שלך מת ממחסור מוחלט בחמצן, אינדיקטור חוקי למוות בתחומי שיפוט רבים. לאחר מכן מתבצעת בדיקה האם יש צורך בסיבוב שני, וזה לא סביר במיוחד, מכיוון שהתוצאה מובטחת על ידי לופים שחוזרים על עצמם 7 פעמים".

צפו בסימולציה של נסיעה ברכבת המוות:

רכבת המתת החסד עוררה אימה וזעזעה רבים, אולם עד כה היא לא נבנתה וספק אם בכלל תבנה אי פעם. רופאים רבים חלקו על דעתו של האמן שניסה לספק חוויה מהנה יותר של המתת חסד וטענו שסביר להניח כי הרוכבים יסיימו את חייהם בתחושה שלא מזכירה בכלל אופוריה.

"הסיכוי לחוש עונג בנסיעה כזאת נמוך מאוד. למעשה, סביר יותר להניח שהנוסע ירגיש בחילה וחוסר נוחות כללית", כתב רופא מומחה. עם זאת, אורבנוס סיפר בעבר בריאיון ל"דיילי מייל" הבריטי שהוא לא באמת תכנן להוציא את הרכבת שלו לפועל וכי מדובר באמירה אמנותית. הוא אמר: "התגובות של הקהל סיקרנו אותי. חלק מהם אמרו שהיא שינתה את הדרך בה הם רואים רכבות הרים ואחרים טענו שזה שכנע אותם לא לעלות יותר שוב על רכבות הרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully