וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בגודל של מגרש כדורסל": זה הדינוזאור הגדול ביותר אי פעם שהתגלה באוסטרליה

עודכן לאחרונה: 8.6.2021 / 15:16

הכירו את אוסטרלוטיטאן קופרנסיס, או קופר בקיצור - דינוזאור עצום ששרידיו נמצאו לפני עשור אולם רק כעת הצליחו לקבוע כי מדובר במין חדש ולא ידוע עד כה של דינוזאור, שהגיע לגובה של 6.5 מטר ולאורך 30 מטר

מדענים באוסטרליה הודיעו היום (שלישי) כי הצליחו לזהות מין חדש ועצום של דינוזאור, שלדבריהם היה בערך בגודל של מגרש כדורסל. עצמות שלד הדינוזאור התגלה לראשונה בקווינסלנד בשנת 2007, אך רק כעת סווג סופית כמין חדש וזה לשם אוסטרלוטיטאן קופרנסיס או "הטיטאן הדרומי". צוות החוקרים כינה את הדינוזאור קופר בזמן שעבד עליו, על שם נחל קופר הסמוך בו נמצא.

ב-BBC דווח שהמין החדש נחשב לאחד מ-15 הדינוזאורים הגדולים ביותר שהתגלו אי פעם בעולם - כשעל פי ההערכות הוא הגיע לגובה של 6.5 מטר ולאורך 30 מטר - מה שהופך אותו לדינוזאור הגדול ביותר שהתגלה אי פעם באוסטרליה.

ככה הוא היה נראה

הפליאונטולוגים פעלו בעשור האחרון לזיהוי הדינוזאור - ולהבדיל איתו ממינים ידועים אחרים על ידי השוואת סריקות עצמותיו לזו של זאורופודים אחרים. הזאורופודים היו דינוזאורים אוכלי צמחים שהיו ידועים בגודלם. היו להם ראשים קטנים, צווארים ארוכים מאוד, זנבות ארוכים ורגליים עבות ודומות לעמוד. הדינוזאורים האלה הסתובבו ביבשת בתקופת הקרטיקון, בערך לפני כ-92-96 מיליון שנה.

עוד בוואלה!

כמה טי רקסים חיו על כדור הארץ? חוקרים מצאו דרך לקבוע - והמספר ידהים אתכם

לכתבה המלאה

תהליך הזיהוי היה ארוך במיוחד בגלל המיקום המרוחק של העצמות שנמצאו, גודלן ומצבן העדין. העצמות נמצאו לראשונה לפני יותר מעשור בחווה משפחתית באזור כמעט לא מיושב ליד ארומנגה, שהייתה בבעלותם של שניים מחוקרי הדינוזאורים, רובין וסטיוארט מקנזי. "מדהים לחשוב מה עברנו - מהעצמות הראשונות שגילה בננו, דרך החפירות הראשונות עם מוזיאון קווינסלנד, ועד לפתיחת מוזיאון ללא כוונת רווח המפעיל חפירות דינוזאורים שנתיות, כל זה עזר לנו להגיע לנקודה זו, זו זכות אמיתית, "אמר סטיוארט מקנזי.

"הגילוי של הדינוזאור הגדול ביותר באוסטרליה היה בלתי צפוי לחלוטין, וכפי שהתברר מאוחר יותר הוא היה רק קצה הקרחון של עוד תגליות דינוזאורים משמעותיות רבות שהגיעו מאז", אמר מקנזי שהצליח להקים עם משפחתו את המוזיאון להיסטוריה של הטבע ארומנגה, המציג כעת בגאווה את קופר.

הצוות איתר במקום מספר דגימות טיטנוזאוריות נוספות, אך עדיין לא הצליח לקבוע האם מדובר באוסטרלוטיטנים נוספים או במינים אחרים, אך החפירות במקום ימשיכו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully