וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבי על קצין המודיעין: "לא דומה לאסיר איקס, אסור היה שהוא ימות בכלא"

עודכן לאחרונה: 9.6.2021 / 10:10

הרמטכ"ל התייחס בדבריו לפרשה שרוב פרטיה אסורים בפרסום. "כל מה שעשינו היה כדי לשמור על צנעתו ועל צנעת משפחתו מתוך יחס הוגן", אמר. משפחת הקצין: "מכבדים את הרמטכ"ל, אך צה"ל נכשל בשמירה על חיי אדם במתקן מפוקח. דורישם בדיקה יסודית ושקופה כדי להבין מה גרם למחדל"

הרמטכ"ל אביב כוכבי טען הבוקר (רביעי) כי פרשת מותו של קצין המודיעין בכלא הצבאי בחודש שעבר, שרוב פרטיה אסורים בפרסום, אינה דומה לפרשת "האסיר איקס", וכי מעטה הסודיות נועד "לשמור על צנעתו ועל צנעת משפחתו", כמו גם על "סוד גדול שהוא כמעט פגע בו". לצד זאת, הוא הודה כי הקצין "לא היה צריך למות בכלא". כוכבי אמר את הדברים בכנס השנתי של המרכז הבינתחומי הרצליה ומרכז לביטחון לאומי בנושא "צה"ל והחברה הישראלית, לזכרו של הרמטכ"ל אמנון ליפקין-שחק.

"הקצין הוא חייל שלי, הוא חייל של כולנו, גם אם הוא עשה עבירה חמורה ביותר. הקצין מאמ"ן עשה עבירות חמורות ביותר, הוא עשה אותן במודע, הוא עשה אותן בכוונה מסיבות שאני לא יודע לפרט. צר לי מאוד", אמר כוכבי.

"הקצין הזה לא דומה לאסיר X ולא דומה לשום דבר שמנסים לתאר. הקצין הזה היה בשמו המלא מרגע שהוא נעצר, היה בקשר עם משפחתו, עם הסובבים אותו בבית הסוהר. כל מה שעשינו היה כדי לשמור על צנעתו ועל צנעת משפחתו מתוך יחס הוגן. רצינו לשמור עליו, רצינו לשמור על משפחתו, ויחד עם זה לשמור על סוד גדול שהוא כמעט פגע בו ובדקה ה-90 עצרנו את זה. הקצין הזה היה חייל שלי והוא היה קצין מצוין, וצר לי מאוד על המקרה. כך או כך, אסור היה שהוא ימות בכלא. נבדוק את זה באופן מעמיק ובאופן יסודי".

עו"ד בני קוזניץ, המייצג את בני משפחתו של הקצין, מסר בתגובה כי "אנחנו מכבדים את הרמטכ"ל, אבל צה"ל נכשל בליבת תפקידו - לשמור מכל משמר על חיי אדם במתקן צבאי שמור ומפוקח". הוא הוסיף כי המשפחה "דורשת בדיקה יסודית, מקיפה ושקופה על מנת להבין את פשר המחדל".

צפו בדברי כוכבי

בווידאו: הרמטכ"ל בהתייחסות הראשונה לפרשת קצין המודיעין/צילום: הבינתחומי הרצליה

קצין המודיעין, שפרטיו האישיים לא הותרו לפרסום, נעצר בחודש ספטמבר 2020 ונמצא מת בלילה שבין ה-16 ל-17 במאי, ונקבר כמה ימים לאחר מכן בקבורה אזרחית, מחוץ לגדר. שלשום, שבועיים לאחר המוות, התיר צה"ל לפרסם כי הקצין נחקר בעקבות חשדות לפגיעה חמורה בביטחון המדינה, וכי המניע למעשיו היה אישי, ולא אידיאולוגי, כלכלי או לאומני. מוקדם יותר הובהר כי הוא לא הואשם בעבירות של ריגול או בגידה, ולא היה במגע עם סוכן זר.

אתמול נודע לוואלה! כי הפרקליטות הצבאית החליטה למנות את התובע הצבאי הראשי לשעבר, אל"מ במיל' אודי בן אליעזר, לפרקליט שילווה את הצוות של היחידה לחקירות פנים החוקר את נסיבות מותו של קצין המודיעין. לדברי גורמים הבקיאים בתהליך החקירה, מדובר במהלך שנועד לדייק את החקירה, מאחר שלבן אליעזר אין היכרות מוקדמת עם הקצינים הנחקרים והנבדקים בפרשה.

ההערכה בקרב גורמים בפרקליטות הצבאית היא כי מחר ידון נשיא בית הדין לערעורים, אלוף דורון פייליס, בבקשה של כלי התקשורת לפרסם את פרטי העבירה של קצין המודיעין, וכן את שמו המלא. מועד הדיון כפוף לתגובות הסנגור של משפחת הקצין, עו"ד בני קוזניץ, והתביעה הצבאית. לפי הערכת גורמי פרקליטות, הסנגור והתביעה הצבאית יתנגדו נחרצות לבקשה.

עוד בוואלה!

צה"ל מעבה את צוות החקירה בפרשת מות הקצין, התובע הצבאי לשעבר יצורף כמלווה

לכתבה המלאה
קברו של קצין המודיעין שמת בכלא. יואב איתיאל
קברו של קצין המודיעין שמת בכלא/יואב איתיאל

"הוא הבין את הנזק הפוטנציאלי שיכול להיות. המניע היה אישי, עניין של סקרנות, רצון להגיע להישגים", אמר אתמול עו"ד קוזניץ בריאיון ב-103FM. "הוא היה מודע לאירועים שהוא ביצע, הוא הודה ברוב הדברים שביצע. הוא סבר שהוא עושה דברים לטובת הקידום המקצועי שלו ושל היחידה".

משפחתו של הקצין גינתה את הפרסומים על יקירם שפורסמו עד עתה. "פרסומים שאין קשר בינם לבין המציאות. גם ההאשמות שיוחסו לבנם מעולם לא הוכחו, כמו גם לא נבחנו עדיין טענותיו כנגד האישומים. המשפחה עוסקת כעת בנסיבות מותו הטראגי של בנם ובמציאת האחראים לכך", מסר עורך הדין בשמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully