וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל וראש שב"כ הזהירו, אוחנה דחף: ההכרעה על מצעד הדגלים עוברת לקבינט

עודכן לאחרונה: 8.6.2021 / 10:07

בדיון שגלש לתוך הלילה, שבתאי וארגמן התריעו שמעבר הצועדים ברובע המוסלמי בי-ם עלול להצית מהומות בארץ. מנגד, אוחנה תמך בתכנית המקורית, בעוד נתניהו ביקש לבחון מסלולים חלופיים. המפכ"ל: חסרים אלפי שוטרים לאבטחת המצעד. הדיון יימשך בקבינט המדיני-ביטחוני ב-17:30

הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס היום (שלישי) בשעה 17:30 לדיון בנושא מצעד הדגלים בירושלים, שהיה אמור להתקיים ביום חמישי ובוטל בידי מארגניו. מעבר ההכרעה לפורום השרים לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, המפכ"ל קובי שבתאי, ראש המל"ל מאיר בן שבת וראש שב"כ נדב ארגמן, דנו בנושא לתוך הלילה.

לפי גורם שהשתתף בישיבה, במהלך הדיון אמר שבתאי כי להערכת המשטרה קיום מצעד הדגלים ברובע המוסלמי ושער שכם בעיתוי הנוכחי עלול להביא לחידוש המהומות ברחבי הארץ. לדבריו, גם ראש שב"כ ציין כי מצעד הדגלים במתווה שהמארגנים רוצים לבצע עלול להביא להסלמה משמעותית. גורם שמעורה בפרטים אמר כי שב"כ מציע חלופה של קיום "ריקוד דגלים" ברחבת הכותל במקום או מצעד רק דרך שער יפו.

גנץ הביע בדיון התנגדות לקיום המצעד מחשש להסלמה, בעוד אוחנה תמך בקיום המצעד כמתוכנן. נתניהו ביקש לבחון חלופות, אבל לא הביע עמדה ברורה לגבי המתווה בו הוא תומך. המפכ"ל הוסיף כי אין מספיק כוח אדם לאבטח את הצעדה בתכנון המקורי ובמקביל לשמר כוננות של אלפי שוטרים בכל הארץ, ולהערכת המשטרה חסרים אלפי שוטרים כדי לבצע זאת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים אמיר אוחנה, 3 באוקטובר 2019. AFP, אתר רשמי
"סבור כי יש להעלות את ההחלטה לדרג המדיני בשל חשיבותה". נתניהו ואוחנה, ב-2019/אתר רשמי, AFP

מוקדם יותר אתמול הודיע יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', כי המצעד בוטל בעקבות הודעת המשטרה כי לא תאפשר את המצעד בתוואי המסלול הנוכחי. המשטרה פרסמה לאחר מכן הבהרה כי התקיימה שיחה עם המארגנים, וכי כפי שכבר הודיעו אמש - המתווה הנוכחי לאירוע לא אושר, וכי במידה ויוחלט לשנות את המתווה או את מועד הצעדה, הנושא ייבחן מחדש.

אוחנה צייץ כי הוא ביקש מנתניהו לקיים דיון בנושא. "עמדתי הייתה ונותרה כי אין לשעות לאף איום מאף גורם המאיים על חופש הביטוי, הפולחן או הדת", כתב בטוויטר. "אני שומע על המורכבויות והקשיים, ועדיין סבור כי יש להעלות את ההחלטה לדרג המדיני בשל חשיבותה. 'להיות עם חופשי בארצנו' לא יכולה להישאר שורה מהמנון. שוחחתי עם רה"מ, ובכוונתו לקיים דיון בנושא".

"מפכ"ל המשטרה לא מסוגל להגן על צועדים ברחובות ירושלים עם דגלי ישראל ולא מסוגל להגן על תושבי לוד, רמלה ועכו היהודיים", אמר סמוטריץ' בהודעה שמסר מוקדם יותר. "עכשיו הוא גם הופך את יחיא סינוואר למי שמנהל את ירושלים. זו כניעה מבישה לטרור ולאיומי החמאס".

עוד בוואלה!

המשטרה לא תאשר את צעדת הדגלים בי-ם במתווה הנוכחי; בן גביר: אצעד בכל זאת

לכתבה המלאה
קובי שבתאי, מפכ"ל משטרת ישראל ומשה ברקת מפקד מחוז מרכז. ראובן קסטרו
הזהיר ממהומות ברחבי הארץ. שבתאי/ראובן קסטרו

אתמול אמר ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) כי אם המשטרה לא תאפשר את קיומו של המצעד במסלול המתוכנן, הוא ישתתף בצעדה בכל זאת. "אם המשטרה לא תאפשר את ריקוד הדגלים, בכוונתי להפעיל את חסינותי ולצעוד בשמחה עם דגלים", אמר בן גביר.

הרעיון לקיים את המצעד נתקל בהתנגדות במערכת הביטחון, וגורמים ביטחוניים הזהירו כי הוא עלול להביא להסלמה ביטחונית בגדה המערבית וברצועת עזה. זאת, לאחר שמנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר איים שלשום כי אם ייערך מצעד דגלים נוסף בירושלים - ארגון הטרור יתקוף את ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully