וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "מגנים כל הסתה מכל צד; אנו עדים להונאת הבחירות הגדולה בהיסטוריה"

עודכן לאחרונה: 6.6.2021 / 16:07

במהלך ישיבת הסיעה רה"מ התייחס לאזהרות ראש השב"כ ותקף את יו"ר ימינה. "הסתה לאלימות מחוץ לתחום. אבל חופש הביטוי אינו הסתה", אמר. נתניהו הוסיף כי "ניתן להם אופוזיציה שהם לא ראו". במהלך הישיבה הביעו חלק משרי הליכוד התנגדות להפגנות שנערכות מול בתי הפוליטיקאים

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה היום (ראשון) את ההסתה לאלימות ברשתות החברתיות, זאת לאחר אזהרותיו מאמש של ראש השב"כ נדב ארגמן. בישיבת סיעה ראשונה מאז הכרזתו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כי עלה בידו להקים ממשלה, נתניהו תקף בחריפות את ממשלת בנט-לפיד, הדגיש את הגבול בין ביקורת להסתה וקרא לחברי מפלגתו לצאת נגד "מכונת התעמולה באולפנים".

בפתח דבריו נתניהו אמר כי "אנחנו מגנים כל הסתה ואלימות מכל צד שהוא, גם כשאחרים שותקים כשההסתה נגדנו משתוללת, כולל אתמול בלילה. הסתה זו קריאה לאלימות. במשך תקופה ארוכה קוראים נגדנו קריאות איומות כולל קריאות מפורשות לרצוח אותי ואת בני משפחתי, ובשיח הציבורי והתקשורתי היה שקט. העיקרון צריך להיות ברור ואחיד לכולם - הסתה לאלימות מחוץ לתחום. עם זאת, חופש הביטוי איננו הסתה".

בנוסף, ראש הממשלה תקף בחריפות את חברי ימינה ויצא נגד חסימת חשבונות ברשתות החברתיות של תומכי ליכוד, בהם בנו יאיר נתניהו. "אנחנו עדים להונאת הבחירות הגדולה ביותר בתולדות המדינה. לכן אנשים מרגישים מרומים ובצדק. אי אפשר לסתום להם את הפיות ואסור לחסום חשבונות פייסבוק וטוויטר רק כדי להשתיק את הביקורת נגד ממשלת ההונאה הזאת".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת בכנסת 6 ביוני 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
טען שלא הסכים להקים ממשלה עם רע"ם. נתניהו בישיבת הליכוד, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

נתניהו התייחס לפערים שיש לטענתו בין ההסכמים של ממשלת בנט-לפיד עם רע"ם, לבין הצעת הליכוד. הוא אמר כי "אנחנו תמיד היינו פתוחים לסייע לאזרחי ישראל הערבים ועשינו זאת יותר מכל ממשלות ישראל גם יחד. אבל בניגוד לבנט ולפיד מעולם לא הסכמנו לתת למנסור עבאס אוטונומיה פלסטינית בנגב, לא הסכמנו להקים איתו ממשלה ולא לתת לו את ראשות ועדת הפנים בכנסת". למרות זאת, בניגוד לדבריו של נתניהו, יו"ר רע"ם מנסור עבאס אמר אתמול כי ניהל שיחות רבות עם נתניהו על הקמת ממשלה ותמיכה מבחוץ.

נתניהו המשיך ואמר כי "זו ממשלה שלא תוכל לעמוד בלחץ של ארה"ב לחזור להסכם הגרעין עם איראן שתביא לאיראן פצצות אטום לאיים עלינו. כשההסכם הזה יבוא, הקבינט שלהם עם מרב מיכאלי וניצן הורוביץ ויאיר לפיד, לא יאשרו אף פעולה נועזת מעבר לקווי האוייב בתוך איראן".

בנט, מיכאלי. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"הקבינט שלהם עם מיכאלי והורוביץ ולפיד, לא יאשרו אף פעולה נועזת". בנט ומיכאלי בכנסת/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ראש הממשלה ציין כי "יש פה ניסיון להטעות כי יש שם מפלגות ימין, אבל אלה מפלגות שמדברות ימין ועושות שמאל. גם הפרשנים והאולפנים וכל מכונת התעמולה שהתגייסה לטובתם, אל תפחדו להיכנס בהם חבריי, כי זה חלק מההונאה, אל תחששו לומר את האמת - מי שימין לא מצביע בעד ממשלת שמאל ויש נצביע בעד ממשלת שמאל איננו ימין".

עוד לפני דבריו של נתניהו, יו"ר הכנסת יריב לוין יצא נגד הממשלה העתידה לקום ואמר: "לנגד עינינו עומדת לקום ממשלת שמאל רדיקלי בתמיכה של ח"כים שנבחרו בקולות הימין. ממשלה שמבוססת על שנאה תהומית כלפי ראש הממשלה והערכים והדרך שאנחנו מאמינים בה".

הוא מתח ביקורת על החלטת חברי ימינה להצטרף לממשלה. "איך ייתכן שכשאדם מגיע לעמדת השפעה הוא בוחר לעשות את ההופך ממה שהאמין בו כל חייו. בשישי דרשתי שההסכמים הקואליציוניים יפורסמו, הדיון הציבורי חייב להיעשות בלי שיש דברים שנסתרים מהעין. חשבתי שהקריאה תיענה מיד. הסתרת ההסכמים מעיני הציבור והח"כים אומרת הכל".

גורמים בליכוד: פניה של המפלגה לאופוזיציה

הישיבה עצמה עסקה במאמצים אחרונים להפעיל לחץ על חברי ימינה ותקווה חדשה להתנגד ולסכל את הקמת הממשלה. במהלך הישיבה נתניהו אמר כי "ניתן להם אופוזיציה שהם לא ראו".

חלק משרי הליכוד, בהם שר האנרגיה יובל שטייניץ, הביעו במהלך הישיבה התנגדות להפגנות שנערכות מול בתי פוליטיקאים וליד קרובי משפחתם. לאחר ההתנגדות של שטייניץ, נתניהו אמר שזו "שטות", כי מתקיימות הפגנות ליד ביתו ומשפחתו כבר שנים ולדבריו "כולם שותקים". שטייניץ השיב ועקץ: "חבל שאתה לא מקשיב לסוף דבריי".

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל הביעה תמיכה בעמדת שטייניץ: "מתנגדת להפגנות ליד בתים של אנשי ציבור, משפחות לא צריכות להיות חלק מהמאבק הפוליטי". שרת התחבורה מירי רגב הסכימה עם דבריה של גמליאל.

מקורבים לנתניהו אומרים כי הוא עדיין לא נואש מהניסיונות לפרק את ממשלת השינוי עוד לפני הקמתה, אך בכירים אחרים בליכוד מעריכים ומודים כי הפור נפל, וכי פניה של המפלגה בדרך לאופוזיציה. "הדבר היחיד שיכול למנוע את הרמת הממשלה זה אם אחד מאנשי ימינה ישנה את עמדתו", אמר בכיר בליכוד, ברקע הלחץ הכבד שמופעל על ניר אורבך ועידית סילמן. "בינתיים זה נראה שהם די מגובשים, אז אין לנו עוד הרבה מה לעשות".

בתוך כך, ברקע קרבות הירושה שהחלו בליכוד, שר האוצר ישראל כץ אמר בישיבת הסיעה שנתניהו יהיה המועמד של הליכוד לראשות הממשלה גם אם מפלגתו תשב באופוזיציה. "ראש הממשלה נתניהו הוא המועמד שלנו לראש ממשלה גם אם נלך לאופוזיציה והוא יהיה יו"ר האופוזיציה. מעולם לא חלקתי על העובדה שבנימין נתניהו הוא יו"ר הליכוד ונשאר כיו"ר הליכוד, אין מה לדון בכלל והליכוד לא הולך לעסוק בזה בשום דרך. זו עובדה ברורה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו וח"כ מיקי זוהר במהלך ישיבת סיעת הליכוד בכנסת 6 ביוני 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
הישיבה עסקה במאמצים אחרונים לבלום את הקמת הממשלה. נתניהו וזוהר בישיבה, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

בהמשך היום גם ראשי הסיעות בגוש השינוי צפויים להתכנס לראשונה לישיבה משותפת בהובלת ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט ורה"מ החליפי המיועד לפיד. בישיבה צפויים לדון בהיערכות לקראת ההצבעה על השבעת הממשלה והחלפת יו"ר הכנסת, שתיערך קודם לכן. יו"ר הכנסת לוין צפוי להודיע מחר למליאה רשמית כי עלה בידו של לפיד להרכיב ממשלה ובהמשך לקבוע תאריך להשבעה, שיכולה להתקיים לכל המאוחר ביום שני הבא.

במקביל, צוותי המו"מ של בנט ולפיד עסוקים בימים האחרונים בשיפוץ ותיקון ההסכמים הקואליציוניים ומסמך קוי היסוד המשותף לכל המפלגות. לפי גורמים המעורים במו"מ, כל ההסכמים סוכמו אך לא נחתמו סופית וטכנית, והם יפורסמו עד המועד האחרון בחוק - 24 שעות לפני ההשבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully