וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על האסי: קטטה המונית בניר דוד בין פעילים לשחרור הנחל לחברי קיבוץ | צפו

5.6.2021 / 12:45

פעילי קבוצת "משחררי האסי" חדרו אתמול לקיבוץ ניר דוד והתעמתו באלימות מול חברי משק שניסו לגרשם. מזכיר הקיבוץ, שניסה לחסום את דרכם על גשר שעל הנחל, נפצע ודימם. העימות התרחש על רקע הצעת המדינה בבית המשפט, שתאפשר גישת הציבור הרחב לנחל דרך משבצת קרקע מוסכמת

בווידאו: קטטות אלימות בקיבוץ ניר דוד על נחל האסי/צילום: קיבוץ ניר דוד

קטטה אלימה פרצה אתמול (שישי) בקיבוץ ניר דוד בין קבוצה של פעילים לשחרור נחל האסי לבין חברי הקיבוץ. בחילופי המהלומות נפצע מזכיר הקיבוץ לביא מאירי, שנזקק לטיפול רפואי. לדברי חברי הקיבוץ, קבוצת "משחררי האסי" חדרה לשטחם מתוך הנחל עצמו ותקפה אותם. המשחררים, שטוענים שהם אלו שהותקפו על ידי חברי המשק, הגישו אתמול תלונה במשטרה. חברי ניר דוד הגישו תלונה מקבילה היום.

בסרטון שצילמו "משחררי האסי" עצמם נראה שהם צועדים על גשר הממוקם מעל הנחל ונבלמים על ידי המזכיר וחברי קיבוץ נוספים ודוחפים את דרכם על הגשר. יש לציין שהעימות בין הצדדים לא התרחש באיזור בקיבוץ אותו ממליצה המדינה לפתוח לציבור.

קטטה אלימה בקיבוץ ניר דוד בין משחררי נחל האסי לחברי קיבוץ, 4 ביוני 2021. עמותת משחררים את האסי, אתר רשמי
טענות על אלימות משני הצדדים ותלונות הדדיות במשטרה. הקטטה בניר דוד, אתמול/אתר רשמי, עמותת משחררים את האסי

בהודעה שהוציא קיבוץ ניר דוד נטען כי "החל מהשעה 12:00 בצהריים, התפרצו פעילי המחאה לקיבוץ עם רכב וגם רגלית. בשעה 16:30 לערך, טיפסו כעשרה מוחים צעירים על סולם שהביאו עימם כדי לפרוץ לקיבוץ ובאמצעותו עברו את השער ונכנסו לקיבוץ. בדרכם חזרה הם עברו בגשר בו שהו מזכיר הקיבוץ ומספר חברים, פעילי המחאה דחפו, הרביצו וקיללו, את חברי הקיבוץ בניהם גם קטין. מתקיפה זו מזכיר הקיבוץ לביא מאירי נפצע בשתי ידיו, דימם ונזקק לטיפול רפואי".

מנגד, עמותת "משחררים את האסי" הוציאה גם היא הודעה ובה נטען כי "מזכיר הקיבוץ לביא מאירי, מלווה במספר תושבים, חסמו ומנעו מעבר על גשר האסי ממספר נערים בבואם לצאת מהקיבוץ, לאחר ששהו על גדות הנחל. בהמשך הופעלה אלימות אגרסיבית כנגד אותם נערים, חלקם נחבלו בגופם". בעמותה הוסיפו כי "זוהי ככל הנראה תגובת הקיבוץ לחוות דעתה של מדינת ישראל, הקוראת לשחרור הנחל באופן מיידי".

קטטה אלימה בקיבוץ ניר דוד בין משחררי נחל האסי לחברי קיבוץ, 4 ביוני 2021. עמותת משחררים את האסי, אתר רשמי
משחררי האסי הגיעו מתוך הנחל וניסו לצאת דרך גשר. הקטטה בניר דוד, אתמול/אתר רשמי, עמותת משחררים את האסי
פתיחת חלק מנחל האסי לציבור, 12 באוגוסט 2020. שלומי גבאי
המאבק נמשך ברקע הצעת הפשרה של המדינה. נחל האסי, בשנה שעברה/שלומי גבאי

המאבק על נחל האסי נמשך ברקע הצעת הפשרה של המדינה, שהוגשה השבוע, במסגרת העתירה של תנועת ש"ס בנושא, שנדונה בבית המשפט המחוזי בחיפה. על פיה הצעת הפשרה, יש לאזן בין גישה חופשית של הציבור לנחל, לבין שגרת החיים של חברי קיבוץ ניר דוד.

על כן ראוי לבחון את הנגשת הנחל לכלל הציבור, בדרך שאינה עוברת באזור המגורים בקיבוץ, אולם, גם אם הגישה לנחל מחייבת מעבר בשטחים השייכים לקיבוץ באופן קבוע, הרי שלא ניתן למנוע זאת מהציבור הרחב באופן גורף. בנספח שצורף להצעה, סומנה משבצת קרקע בגדה הצפונית של הנחל, בחלקו המערבי של הקיבוץ, דרכה יהיה ניתן לעבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully