וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל ממחר: חיסון בני הנוער נגד קורונה יוצא לדרך; אלפים קבעו תורים

5.6.2021 / 12:45

אלפי בני נוער בגילאים 16-12 קבעו תורים בקופות לקראת שבוע הבא, כחצי שנה לאחר חיסון המבוגרים ולאחר התלבטויות. כ-600 אלף מהצעירים זכאים לחיסון, והמלצת משרד הבריאות לחסנם התקבלה למרות דיווחים על דלקת קלה בשריר הלב שהתפתחה בקרב מתחסנים צעירים באחוזים נמוכים

חיסון נער נגד קורונה בקופת חולים כללית בישראל, יוני 2021. ., אתר רשמי
חלק מהקופות כבר הספיקו לחסן את ראשוני המתחסנים בימים האחרונים, חיסון נגד קורונה, השבוע/אתר רשמי, .

תוכנית חיסון בני הנוער בגילאי 16-12 נגד נגיף קורונה בישראל תצא לדרך רשמית מחר (ראשון) בארבע קופות החולים, כחצי שנה לאחר חיסון המבוגרים ולאחר התלבטויות רבות. חלק מהקופות כבר הספיקו לחסן את ראשוני המתחסנים בימים האחרונים בחיסון של חברת פייזר. על פי נתוני משרד הבריאות, ישנם 600 אלף בני נוער בטווח הגילאים המדובר, הזכאים לחיסון בישראל. אלפי בני נוער כבר קבעו תורים לחיסון בקופות לקראת השבוע הבא.

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר לפני כחודש את חיסון פייזר גם לילדים. מאז התקיימו דיונים נמרצים במשרד הבריאות ובוועדת החיסונים, בשאלה האם להמליץ על החיסונים או להסתפק בלפתוח אותם לכל המעוניין בכך. ההתלבטות נוצרה בגלל הדיווחים על דלקת שריר הלב, בסמיכות לקבלת המנה השנייה של החיסון, בעיקר בקרב גברים בני 30-16. אומנם, כל הדיווחים נגמרו בסופו של דבר בדלקת קלה בלבד, אך במשרד הבריאות החליטו שלא לקחת סיכונים, במיוחד בשל מצב תחלואת הקורונה הנמוך בארץ.

מתן חיסון לנגיף הקורונה בבריסל, בלגיה 23 במרץ 2021. רויטרס
במשרד הבריאות התלבטו האם להמליץ לבני הנוער להתחסן. חיסון לקורונה/רויטרס

במשרד הבריאות החליטו לבסוף להמליץ לחסן את בני הנוער נגד קורונה, אם מדובר בנסיבות הבאות: בעלי גורמי סיכון לתחלואה קשה מנגיף הקורונה, כגון השמנת יתר, כלומר BMI שעומד על מעל ל-95% לגיל ולמין, דיכוי חיסוני, השתלת אבר או מח עצם, מצבי ממאירות, תסמונת גנטית, מחלה נוירולוגית או נוירו-מוסקלרית או התפתחותית, מחלה ריאתית כרונית קשה, אי ספיקת כליות, אי ספיקת לב, סוכרת, מחלת אנמיה חרמשית או יתר לחץ דם ריאתי.

בנוסף, הומלץ לחסן בני נוער במידה והם באים במגעים קרובים עם בני בית או אנשים אחרים שהם בעלי גורמי סיכון לתחלואה קשה מהנגיף, או אם הם מתכננים נסיעה לחו"ל. מעבר לכך, ניתן לחסן את יתר בני הנוער הכלולים בקבוצת גיל זו, אם הם מעוניינים בכך.

חיסון נער נגד קורונה בקופת חולים כללית בישראל, יוני 2021. ., אתר רשמי
מומלץ לבעלי גורמי סיכון ולטסים לחו"ל, נער ישראלי מקבל חיסון נגד קורונה, השבוע/אתר רשמי, .

בחלק מקופות החולים כבר החלו לחסן בני נוער. עינת וויזר, מנהלת מבצע החיסונים במחוז שרון שומרון של קופת חולים כללית, חיסנה את בנה בן ה-15, ברק וויזר. גם נועם זאבי בן ה-14 מפרדס חנה התחסן היום, במתחם החיסונים של כללית בחדרה. יוספה זאבי, אמו של נועם, סיפרה: "לנועם היה ברור שהוא מתחסן. הוא ממש ציפה לזה ועכשיו הוא עסוק בלשכנע חברים שכדאי להתחסן. גם אני שמחה שהוא מחוסן ומאמינה שאנחנו עולים שלב במיגור הקורונה".

לפי נתוני משרד הבריאות, קבוצת הגיל שהתחסנה בשיעור הנמוך ביותר עד כה היתה בטווח הגילאים שבין 19-16 עם 59% מתחסנים בלבד. אולם, זו גם קבוצת הגיל עם שיעור ההחלמה הגדול ביותר בקרב הבגירים. לשם השוואה, בגילאי 50 ועד 90 התחסנו 89%, אולם רק 11% מהחולים החלימו. בקופת חולים מכבי מדגישים כי למעלה מ-80% אחוזים מחברי הקופה בקבוצת הגיל 18-16 כבר התחסנו נגד קורונה, השיעור הגבוה ביותר מבין הקופות, בפער משמעותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully