וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממונה הקורונה: "אין דחיפות לחיסון ילדים בישראל"

עודכן לאחרונה: 2.6.2021 / 8:51

ממצאי המחקר שמראה כי קיימת סבירות לקשר בין החיסון לדלקת שריר הלב בקרב צעירים העמידו את קידום המבצע בסימן שאלה. ועדת החיסונים לא הגיעה להסכמות, והסתיימה בהצעה להמליץ על קבלת המנות בעיקר לבעלי מחלות רקע. אש: "התועלת גוברת על הסיכון"

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש. ניב אהרונסון
המבצע יתחיל כסדרו/ניב אהרונסון

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר הבוקר (רביעי) כי אין דחיפות לחיסון בני נוער נגד קורונה, בעקבות ממצאי מחקר משרד הבריאות שהצביעו על קשר לדלקת שריר הלב. בריאיון ל-103FM, סיפר כי מסקנות דיון ועדת החיסונים אמש היו להמליץ על קבלת המנות בעיקר לבעלי מנות רקע. המבצע לחיסון בני 15-12 יחל ביום ראשון ולא יידחה.

"בכל הצורות שנבדקו נראה שיש קשר בין החיסון לדלקת", אמר אש, וסייג: "התופעה לא שכיחה. בגילאי 19-16, שהם קבוצת הייחוס שלנו, זה כאחד ל-6,000, והמחלה במרבית המקרים היא קלה וחולפת. היא קורית יותר בבנים מאשר בבנות. לא יודעים להסביר את זה ממש, כנראה יש לזה הסבר ביולוגי. ראינו יותר מקרים של דלקת בשריר הלב אחרי מנה שנייה של חיסון, ביום החמישי אחרי קבלתה. יש קשר סטטיסטי שמחבר בין שתי התופעות".

הפרויקטור ציין כי במדינות אחרות עדיין לא התקבלו תוצאות חד-משמעיות. במשרד מחכים לראות את תוצאות המבצע הנרחב לחיסון ילדים בארצות הברית. השורה התחתונה: התועלת מהסיכון גוברת על הסיכון, אבל לאור התחלואה הנמוכה בימים האלו אין דחיפות לחסן. ולכן המסקנה של הוועדה היא שאפשר לתת אור ירוק לחיסון, אבל לא צריך לצאת בקמפיין אגרסיבי ולדחוק בילדים להתחסן, אלא לאפשר למי שצריך".

"יש פה שיקול אישי - יש מקרים שנכון לחסן עכשיו, למשל אם לילד או לבן משפחה שלו יש גורמי סיכון, או אם נוסעים לחו"ל ושם יש חשיפה גבוהה יותר לתחלואה, ואפילו אם יש ילד שהחשש שייכנס לבידוד גדול יותר", הוסיף. "אין דחיפות, אם יש החלטה של הילד הבריא או הוריו לחכות ולראות - זה בסדר גמור".

דיון הוועדה הסתיים ללא החלטה מוסכמת לגבי "רמת ההמלצה" על החיסון. רוב החברים חושבים שהוא בטוח ויש להמליץ לחסן, וכפי שפירט אש, מבקשים לייצר מדרג - למשל עבור ילדים עם מחלות רקע להמליץ ביתר שאת, ואילו עבור ילדים בריאים להמליץ להיוועץ עם הרופא. מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי עדיין לא הכריע סופית בנושא.

ממצאי המחקר

אתמול הודיע כי קיימת סבירות לקשר בין קבלת החיסון לקורונה לבין תחלואה במיוקרדטיס. בעקבות דיווחים על מקרים של הדלקת בסמוך לקבלת החיסון, מינו במשרד צוות חוקרים אפידימיולוגים שערך בדיקה לקשר בין התופעה לקבלת החיסון של חברת פייזר. בסיום הבדיקה מצאו המומחים כי האפשרות לקשר קיימת בקרב גברים צעירים בגילאי 16-30, כשבקרב בני 16-19 הקשר נמצא חזק יותר.

לפי הבדיקה, 90% מהמקרים היו בקרב גברים בגילאי 16-30. המומחים הגיעו למסקנה כי הקשר נחלש עם העלייה בגיל, כשברוב המקרים מדובר במחלה קלה שחולפת תוך ימים בודדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully