וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: סבירות שקיים קשר בין קבלת חיסון קורונה לדלקת בשריר הלב

עודכן לאחרונה: 2.6.2021 / 8:06

צוות אפידמיולוגי שמינה המשרד לבדיקת קשר אפשרי בין מקרי הדלקות לחיסון של פייזר מצאה כי קיימת אפשרות לקשר בין קבלת המנה השניה לבין תחלואה בקרב גברים צעירים בגילאי 16-30, ובגילאי 16-19 בפרט. בעקבות המחקר, תחילת החיסונים לבני נוער בגילאי 12-15 צפויה להתעכב

חיסון לקורונה במרכז של קופת חולים כללית בירושלים, 11 במרץ 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
תחילת מבצע החיסונים לבני הנוער צפויה להתעכב/פלאש 90, יונתן זינדל

משרד הבריאות הודיע הערב (שלישי) כי קיימת סבירות לקשר בין קבלת החיסון לקורונה לבין תחלואה בדלקת שריר הלב (מיוקרדטיס). מבצע החיסונים לבני נוער בגילאי 12-15 היה אמור להתחיל ביום ראשון, אך צפוי להתעכב בגלל תוצאות המחקר.

בעקבות דיווחים על מקרים של הדלקת בסמוך לקבלת החיסון, מינו במשרד צוות חוקרים אפידימיולוגים שערך בדיקה לקשר בין התופעה לקבלת החיסון של חברת פייזר. בסיום הבדיקה מצאו המומחים כי האפשרות לקשר קיימת בקרב גברים צעירים בגילאי 16-30, כשבקרב בני 16-19 הקשר נמצא חזק יותר. בנוסף, הגיעו המומחים למסקנה כי הקשר נחלש עם העלייה בגיל, כשברוב המקרים מדובר במחלה קלה שחולפת תוך ימים בודדים.

לפי הבדיקה, 90% מהמקרים היו בקרב גברים בגילאי 16-30. בשעה זו מתקיימת ישיבה מכרעת על חיסון ילדים, כאשר ההתלבטות היא האם להמליץ להתחסן, כמו שנעשה בקרב מבוגרים, או רק לפתוח את אפשרות החיסון. כמו כן נבדקת האפשרות לחסן במנה אחת ולא בשתי מנות.

לאחר שהתקבלו כמה תלונות על חולים שסבלו מהדלקת, במשרד הבריאות ביקשו לבדוק את התופעה לפני אישור החיסון לבני הנוער. כל המקרים המדווחים היו קלים ולא הצריכו אשפוז. יש לציין כי בארצות הברית כבר החלו לחסן את בני הנוער, כשעשרות אלפים התחסנו עד כה במדינה.

על פי תוצאות המחקר, מדצמבר 2020, תחילת מבצע החיסונים, ועד מאי 2021 דווחו 275 מקרים של הדלקת, בהם 148 מקרים שאירעו בסמיכות לחיסון לפי הפירוט הבא: בסמיכות לחיסון במנה בראשונה - 27 מקרים מתוך 5,401,150 מקבלי חיסון (מתוכם 11 עם מחלות רקע). ובסמיכות לחיסון במנה שנייה (תוך 30 יום מהחיסון) - 121 מקרים מתוך 5,049,424 מקבלי חיסון (מתוכם 60 עם מחלות רקע).

פרופסור נדב דוידוביץ', ראש בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת בן גוריון וחבר בקבינט המומחים של מגן ישראל אמר לוואלה! כי על אף תוצאות המחקר, הוא תומך בחיסון בני נוער: "לכל חיסון יש סיכון מסוים, נראה שהסכנה לחלות בקורונה עדיין גדולה יותר. זה עדיין שווה בדיקה. אני עדיין מתכוון לחסן את הילד שלי בן ה-14".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully