וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני 15-12 יוכלו להתחסן לקורונה בעוד 10 ימים, במשרד הבריאות חוששים מהיענות נמוכה

25.5.2021 / 9:40

בכירים במשרד הבריאות סבורים כי ההשתהות בפרסום ההמלצה להתחסן מעוררת חשש בציבור, זאת אף שהסיכון בו זניח. ההחלטה בנושא התקבלה לאחר דיונים בוועדת החיסונים. מבצע החיסונים יתקיים בקופות החולים ולא בבתי הספר, כפי שהוצע בתחילה

חיסון לקורונה, מתחם קופ"ח כללית בירושלים,25 בפברואר 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
משרד הבריאות מתלבט אם צריך להמליץ לחסן את בני הנוער. חיסונים במתחם כללית בי-ם, בפברואר/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

בעוד עשרה ימים יחלו קופות החולים לחסן נגד קורונה את בני הנוער בגילאי 15-12, כחצי שנה לאחר שהחל מבצע החיסונים בקרב המבוגרים. אישור משרד הבריאות למהלך תלוי בבדיקה שצפויה להסתיים בימים הקרובים באשר לקשר בין החיסונים לדלקת בשריר הלב, אולם כבר עכשיו ניתן להגיד כי ישנם מקרים ספורים שחוו את הדלקת, וגם מקרים אלו נחוו באורח קל ביותר.

בוועדת החיסונים התקיים דיון ארוך מאוד בשאלת ההמלצה לאזרחים לחסן את ילדיהם, כפי שנעשה בחיסון המבוגרים, או רק לפתוח את החיסונים לגילאים הללו. בדיון בחרו רוב חברי הוועדה להצביע בעד ההמלצה, אולם טרם התקבלה החלטה רשמית. בכירים במשרד סבורים כי ההשתהות סביב ההחלטה גורמת לחשש וחשד בציבור מפני חיסון, וכי יש צורך לקבל החלטה כבר בימים הקרובים. מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) אישר את חיסון הילדים כבר לפני שבועיים, ובשל כך בארצות הברית חוסנו כבר אלפי ילדים.

חיסון של חברת פייזר נגד נגיף הקורונה. 24 בפברואר 2021. רויטרס
במשרד הבריאות שואפים להגיע ל-40% התחסנות בקרב בני נוער. חיסון של פייזר/רויטרס

במשרד הבריאות צופים שלא תהיה היענות גבוהה כמו בחיסון המבוגרים, אולם הם כן שואפים להגיע לפחות ל-40%. בשל כך, במשרד יחלו בסקר הבודק את ההשפעות ארוכות הטווח של ילדים שהחלימו מקורונה, שחלקם סובלים מכאבי שרירים ובעיות בלב, וזאת כדי לשקף להורים את הסכנות הצפויות בהידבקות בנגיף, לעומת החיסון שכבר הוכח כיעיל ובטוח. על פי נתוני משרד הבריאות, קבוצת הגיל הזו נדבקה בקורונה באופן הנרחב ביותר, אך גם הבריאה ללא התפתחות של מחלה קשה.

דיון נוסף שנערך במשרד הבריאות הוא איך להוציא לפועל את מבצע החיסונים הנוכחי. בתחילה חשבו לחסן את בני הנוער בבתי הספר, כמו בחיסוני החצבת, במטרה להקל על ההורים שלא יצטרכו להגיע עם הילדים לקופות. אולם, מדדי התחלואה הנמוכים גרמו להם לשנות את דעתם מכיוון שאין דחיפות לייצר מערך חדש על פני המערך של הקופות.

מתחם חיסונים של קופת חולים כללית, פתח תקווה, 15 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
החיסונים ינתנו בקופות החולים, ולא בבתי הספר. מתחם של כללית בפתח תקווה, בפברואר/ראובן קסטרו

בדיון עלה רעיון לחסן במנה הראשונה בבתי הספר ובמנה השנייה בקופות, אך זה ירד מהפרק מחשש שזה יגרום לבלבול, כמו שקרה בחיסוני המבוגרים בשל בלבול בין בתי החולים לקופות החולים. גם כאן ההחלטה טרם התקבלה סופית, אך בכירי המשרד נוטים להמשיך את החיסונים בקופות החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully