וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הצלחת מבצע החיסונים: ארה"ב תעביר 25 מיליון מנות למדינות בעולם

עודכן לאחרונה: 3.6.2021 / 20:55

ביידן הבטיח לחלוק עד סוף החודש 80 מיליון מנות עם מדינות שונות בעולם, משום שכל "עוד המגיפה משתוללת, אזרחי ארה"ב עדיין חשופים". חלק ניכר מהתרומה תעבור דרך COVAX, התכנית הבינלאומית לשיתוף חיסונים המקרטעת עד כה

חיסון נגד קורונה במיאמי, ארצות הברית, 5 באפריל 2021. AP
ארה"ב תתרום 75% מחיסוני הקורונה הלא מנוצלים שלה למדינות בעולם. התחסנות לקורונה במיאמי/AP

נשיא ארצות הברית ג'ן ביידן הכריז הערב (חמישי) כי וושינגטון תתרום 75% מחיסוני הקורונה הלא מנוצלים שלה למדינות בעולם דרך תכנית COVAX. הממשל מתכנן לחלוק 80 מיליון חיסונים עד סוף החודש, ולשמור על 25% מהמאגר לצורכי חירום ולחלוקה ישירה עם בעלות בריתה של ארצות הברית.

"כל עוד שהמגיפה הזאת ממשיכה להשתולל בעולם, אזרחי ארצות הברית עדיין יהיו חשופים", מסר ביידן בהצהרה. "וארצות הברית מחויבת להפגין את אותה דחיפות במאמצי החיסונים הבינלאומיים שהפגנו כאן אצלנו".

התרומה הראשונה תהיה של 25 מיליון מנות - כ-19 מיליון מהן ילכו ל- COVAX, התכנית העולמית בחסות האו"ם שנועדה לסייע למדינות עניות: כשבע מיליון מנות יועברו למדינות אסיה, כשש מיליון למדינות אמריקה הלטינית והקריבים וחמש מיליון לאפריקה. שישה מיליון החיסונים הנוספים יועברו ישירות מארצות הברית לבעלות בריתה ושותפות כמו הודו, מקסיקו, קנדה, קוריאה הדרומית, אוקראינה, מצרים, ירדן, עיראק, תימן לשטחי הגדה המערבית ורצועת עזה ולעובדי החזית של האו"ם.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, 22 במאי 2021. רויטרס
"כל עוד המגיפה ממשיכה להשתולל בעולם, אזרחי ארה"ב חשופים אליה". ביידן/רויטרס

זהו חיזוק משמעותי - ומידי - לתכנית המדשדשת, שעד כה סיפקה רק 76 מיליון מנות. היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סליבאן, הדגיש כי לארצות הברית תהיה את "המילה האחרונה" בחלוקת מנות החיסונים שהועברו ל-COVAX.

"אנחנו לא מבקשים להשיג ויתורים, ואנחנו לא סוחטים, או כופים תנאים כפי שעושות מדינות אחרות שמספקת מנות, אנחנו לא עושים שום דבר מזה", אמר. "המנות יינתנו וייתרמו בחינם למדינות האלו, למען המטרה היחידה לשיפור מצב בריאות הציבור ולעזור לסיום המגיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully