וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגם יפהפה, חוף ים פראי וסדנאות בישול: הקיץ שמכינים לכם תושבי הדרום

4.6.2021 / 9:46

קפה בצל עצי זית, פארק חדש בנתיבות, בישול בירה בין השדות ואטרקציות חדשות בחוף הים הפראי של הדרום. וואלה! באים לדרום ומכירים לכם ארבעה מקומות בילוי שנחנכים כעת או נפתחים מחדש. ההנאה כולה שלכם

אגם מלאכותי בנתיבות, 1 ביוני 2021. שי מכלוף
הפארק החדש שנחנך בנתיבות/שי מכלוף

כשבועיים לאחר סיום מבצע שומר החומות, הדרום חזר לשגרה. סבבי הלחימה לא עוצרים את תושבי הדרום מלפרוח והקיץ שבפתח מסמל התעוררות מחודשת בכל מה שקשור לבילויים, תרבות ופנאי. ישנם לא מעט אתרים, אטרקציות ומקומות שנחנכים או נפתחים מחדש שכדאי לכם להכיר.

עכשיו, אחרי שנת הקורונה וכשהמבצע בעזה מאחורינו, התנופה התיירותית בדרום נמשכת. תושבי הדרום מחכים לכם - לכולנו. החנויות נפתחות מחדש, המסעדות מרעננות תפריטים והאטרקציות התיירותיות ומקומות הבילוי מזמינים אתכם.

דרך הזית, בית קפה ומשתלה של תמיר כהן ממושב זמרת שבעוטף עזה. טל סגרון,
"היינו ערוכים לקראת חג שבועות ואז הכול נסגר". דרך הזית/טל סגרון

קפה-משתלה מלא פינות חמד

לפני כשמונה חודשים פתח תמיר כהן ממושב זמרת שבעוטף עזה, משתלה חדשה ובית קפה בתוכה. לפני כשנתיים התפוצצה רקטה בסמוך לעצי הזית שנטע במקום וגרמה לנזק. כהן תיקן, שיפץ וחידש והמקום חזר לפעול.

"המקום נפתח לפני שמונה חודשים, בתקופת הקורונה, ואחר כך במבצע היינו סגורים ונגרם נזק כלכלי", אומר תמיר. "היינו ערוכים לקראת חג שבועות ואז הכול נסגר. אנחנו תושבי עוטף עזה מאמינים במקום זאת אהבה שלנו. לפני שנתיים נפל פה במשתלה טיל גראד גרם לנזק לעצי זית. העץ שנפגע עדיין פה והחל ללבלב שוב זה סימן לעמידתנו האיתנה של כל העוטף והדרום".

עוד בוואלה!

"מחכים לכם עם חיבוק גדול": בעלי העסקים בדרום רוצים לפרוח אתכם

לכתבה המלאה
דרך הזית, תמיר כהן ממושב זמרת שבעוטף עזה. טל סגרון,
"קוראים לכל תושבי ישראל להגיע לדרום". תמיר כהן, דרך הזית/טל סגרון

הקפה-משתלה של תמיר פתוח בימים ראשון עד שישי ובמטע הזיתים ישנן פינות חמד לישיבה, לבילוי זוגי או משפחתי. "אנחנו קוראים לכל תושבי ישראל להגיע לדרום ולמשתלה ובית הקפה, יש במקום פינת חי וחוות סוסים ועצי זית עתיקים בני אלפי שנים", מוסיף תמיר.

אגם מלאכותי בנתיבות, 1 ביוני 2021. שי מכלוף
בהשקעה של למעלה מ-30 מיליון שקל. האגם שנחנך בנתיבות/שי מכלוף

הפארק והאגם החדש בנתיבות

כבר שנים שעיריית נתיבות עומלת על הקמת הפארק הענק שבלבו אגם מלאכותי. החזון שהפך לתוכנית על הנייר, מומש לבסוף בשטח. מדובר באחד הפארקים היפים בארץ, והוא נחנך לאחר מבצע שומר החומות. מבקרים רבים כבר נהנים מיופיו. "לפני כשבע שנים הגינו את הרעיון", אומר משה מימון, מנכ"ל עיריית נתיבות, "בקרוב יהיו פה סירות פדלים בתוך האגם. העירייה השקיעה בפרויקט למעלה מ-30 מיליון שקל והגענו סוף סוף ליום שבו חנכנו אותו. אני מקווה שתושבי נתיבות וכל תושבי הארץ יבואו לראות וליהנות מהפארק. לצערי אנחנו חיים את המצב והמציאות הזאת 20 שנה. אנחנו עוברים מהר מאוד ממלחמה לשגרה, זה כוחנו, אף אחד לא ישבור, אותנו נמשיך לבנות ולהתפתח".

וואלה! באים לדרום: פארק האגם בנתיבות

בווידאו: פארק אגם נתיבות - "אטרקציה מקומית וארצית"/צילום: שי מכלוף
אגם מלאכותי בנתיבות, 1 ביוני 2021. שי מכלוף
"נמשיך לבנות ולהתפתח". האגם בנתיבות/שי מכלוף

לבשל בירה בין השדות

חקלאות הנגב היא דוגמה ומופת לחקלאות מדברית שמשלבת חדשנות טכנולוגית וערכי התיישבות עובדת. הדס קרמזין מנהלת את בית הספר לבישול בירה בתלמי יפה שבמועצה אזורית חוף אשקלון וביום חמישי השבוע היא הגיעה אל שרונה מרקט בתל אביב, שריכז אליו במשך יומיים שוק איכרים מהדרום. "הסדנה הייתה סגורה ונגרם נזק כלכלי בעקבות הסגירה", היא מספרת, על המקום שבו היא מלמדת את המבקרים להכין בירה ביתית ומציעה קורסים חווייתיים, טעימות והרצאות על סוגי הבירה השונים.

הדס קרמזין, שוק האיכרים מהדרום במתחם שרונהמרקט בתל אביב, 3 ביוני 2021. ראובן קסטרו
הדס קרמזין בשוק האיכרים, 3 ביוני 2021/ראובן קסטרו

"ביום החג שבו הייתי אמורה לעבוד בקיבוץ זיקים", אומרת הדס, "זה אירוע של 250 תושבי הקיבוץ במסיבת שבועות וזה בוטל. עכשיו אנחנו רוצים לחזור לשגרה ולכיף. נתנו את ההזמנות לבוא לתל אביב וזה טוב גם מהפן הכלכלי ובעיקר מהפן הנפשי והאנושי".

חוף הים הפראי של הדרום

המועצה האזורית חוף אשקלון פועלת בימים אלה לשדרוג חופי הים ניצנים וזיקים. בחוף זיקים מבוצעת בתקופה זו פעילות ענפה לשדרוג המזנון הקיים במקום, הסדרת החניה, מגרש כדורגל וכדורשת חופים והקמת הפעילות ספורט ימי בשפך מאגר שקמה הנמצא בסמוך לחוף. במסגרת הפעילות הוקם מועדון ספורט ימי בזיקים הכולל פעילות ימית לילדים, נוער ובוגרים. מטרת הפעילות הימית היא לחשוף את הישראלית שפנינת הטבע שהיא חוף זיקים, הנחשב לאחד מהחופים הטבעיים היפים בארץ. המבקרים בחוף יכולים ליהנות מחתירה בקיאקים, סאפ וגלישת גלים. בנוסף, מתוכננות להתקיים באגם בקיץ הקרוב קייטנות ספורט ימי לילדים ונוער.

חוף זיקים. מועצת חוף אשקלון, אתר רשמי
חוף זיקים/אתר רשמי, מועצת חוף אשקלון

"בשבועיים הקרובים אנו צפויים להתחיל עם קבוצת הורים בפעילות לכושר ימי פעמיים בשבוע ופתיחה של מחזור א' לקבוצות ילדים ונוער בפעילות ספורט ימי באגם", מספר ראש המועצה האזורית חוף אשקלון איתמר רביבו, "אני רואה בפיתוח והנגשת חופי הים שלנו ערך עליון. חופי הים שלנו במועצה, ניצנים וזיקים, הם מהחופים היפים ביותר לאורך חופי הים של מדינת ישראל. בימים אלה אנו מבצעים עבודה מקיפה לשדרוג פני החוף ולהוספת אטרקציות לרווחת המבקרים. אני מזמין את כולם לבוא לבקר ולהנות וכן לעקוב אחר הפרסומים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully