וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן בירך את הרצוג: "במהלך כהונתו כנשיא השותפות בין המדינות תצמח"

עודכן לאחרונה: 3.6.2021 / 11:41

מנהיגי העולם בירכו את יצחק הרצוג בעקבות בחירתו לנשיא ה-11 של מדינת ישראל. פוטין: "אני מקווה שעבודתך כנשיא המדינה תתרום לחיזוק היחסים". שרי חוץ ממדינות נוספות ברחבי העולם בירכו אף הם את הרצוג על הבחירה בו

בווידאו: נתניהו ולפיד מברכים את הרצוג על בחירות לנשיא ה-11 של מדינת ישראל/צילום: ערוץ הכנסת

לרגל בחירתו של יצחק הרצוג לנשיא ה-11 של מדינת ישראל, שנבחר ברוב מוחץ של 87 ח"כים - המספר הגבוה ביותר של תומכים בהתמודדות לתפקיד מאז קום המדינה, מנהיגים בכירים מכל העולם בירכו אותו על כניסתו לתפקיד.

בראש המברכים, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שביקש להעביר ברכות חמות בשם העם האמריקני להרצוג. "במהלך הקריירה שלו, הנשיא הנבחר הרצוג הוכיח את מחויבותו הבלתי מעורערת לחיזוק ביטחונה של ישראל, קידום דוח שיח ובניית גשרים בקהילות היהודיות ברחבי העולם. אני סבור כי בכהונתו השותפות בין ישראל לארצות הברית תמשיך לצמוח".

אל ברכותיו של ביידן הצטרף גם הסנאטור וחבר המפלגה הרפובליקנית, לינדזי גרהאם. בדבריו אמר: "מאחל מזל טוב ליצחק הרצוג שנבחר לנשיא של מדינת ישראל על ידי הכנסת. אני מכיר את יצחק שנים רבות ורואה בו כחבר. הוא יהיה נציג נהדר עבור ישראל ברחבי העולם".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נואם לפני כניסתה של הפסקת האש בין ישראל וחמאס, 20.5.21. רויטרס
בשם אזרחי ארה"ב, אני מעביר את ברכתי החמה ליצחק הרצוג על בחירתו לתפקיד הנשיא ה-11 של ישראל. ביידן/רויטרס

מנהיגים רבים ברחבי אירופה לא יכלו להתעלם מכניסתו של הרצוג לתפקיד, והצטרפו גם הם לברכות החמות, ביניהם היה נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, שבירך את הרצוג וכתב: "אני מקווה שעבודתך כנשיא המדינה תתרום לחיזוק היחסים בין ישראל לרוסיה". בנוסף לברכתו של פוטין, שרת החוץ של שבדיה, אן לינד, בירכה גם היא את הרצוג וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: "מוסרת את ברכתי החמה והכנה לחברי היקר יצחק הרצוג על שנבחר לנשיא ה-11 של מדינת ישראל".

שר החוץ של אירלנד, סימון קובני הצטרף גם הוא לברכות החמות וכתב: "אני רוצה לברך את יצחק הרצוג שנבחר לנשיא ה-11 של מדינת ישראל. קיימתי כמה פגישות טובות עם בוגי בירושלים ובדבלין ואני בכנות מאחל לו את הטוב ביותר כנשיא החדש של ישראל".

בנוסף, גם נשיא לטביה, אגילס לויטס, איחל להרצוג: "מזל טוב ליצחק הרצוג כנשיא הנבחר של מדינת ישראל. מצפה בקוצר רוח לציין בשנה הבאה 30 שנות חברות בין ישראל ללטביה". זאת ועוד גם נשיא ליטא, גיטנאס נאוסדה, מסר את ברכותיו: "מזל טוב לנשיא הנבחר של ישראל יצחק הרצוג. מצפה להמשיך את קשרי הידידות בין ליטא לישראל. מאחל לך הצלחה בחיפוש שלום ושגשוג במזרח התיכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully