וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עוון מר וקשה": רבנים בכירים בדגל התורה וש"ס במכתב חריג נגד ימינה

עודכן לאחרונה: 1.6.2021 / 6:48

לקראת הקמת ממשלת בנט-לפיד, מועצות גדולי התורה של ש"ס ודגל התורה, הסמכות הרוחנית העליונה המורכבת מהרבנים הבכירים במגזר הליטאי והספרדי, פרסמו הלילה מכתבים חריגים נגד מפלגת ימינה על כוונתה להקים את הממשלה הבאה, ובהם האשימו את חברי המפלגה ב"התרסה כלפי שמיים"

בווידאו: דרעי תוקף את בנט - "ילדים עם 6-5 מנדטים רוצים להיו ראש ממשלה"/מערכת וואלה!

במכתב קצר של מועצת גדולי התורה בסיעת דגל התורה שהתפרסם הלילה (שלישי) בביטאון המפלגה "יתד נאמן" תקפו גדולי התורה את מפלגת ימינה לאחר שהודיעו על הצטרפות לממשלה עם מפלגת יש עתיד. מועצת חכמי התורה של ש"ס פרסמו קריאה כללית יותר לפיה "כל הנותן יד להקמת ממשלה כזו מצהיר: אין לי חלק ונחלה עם אלוקי ישראל".

"עגמה נפשנו לשמוע על הכוונה לכונן ממשלה חדשה. כשחלק מרכזי ומשמעותי מתוכה, יש מי שמבקשים, חלילה, לפגוע ביסודות הדת, לפרוץ פרצות חמורות בחומת היהדות, לקעקע מורשת הדורות עליה נשען בית ישראל", כתבו בדגל התורה. "כוונתיהם קשות לעניין שמירת השבת ופגיעה בחינוך הטהור המסור", תקפו.

במכתב מציינים הרבנים את שמה של מפלגת ימינה, צעד חריג כשלעצמו, וכותבים כי "רב הכאב על חילול השם כשמי שעומדים בבסיס מרכזי להקמת ממשלה כזו, הינם חברים בסיעה הנקראת ימינה המצהירים על עצמם יהודים מאמינים בהשם ושומרי תורה ומצוות". מועצת גדולי התורה מזהירה כי "אם חלילה וחס יקום ויהיה, הרי זה מעשה שהינו התרסה כלפי שמיא והוא עוון מר וקשה".

שער עיתון "הדרך", 1 ביוני 2021. הדרך, אתר רשמי
שער עיתון "הדרך" של מפלגת ש"ס/אתר רשמי, הדרך

הרבנים קראו לחברי המפלגה לחזור בהם: "לכל מי שמגדיר עצמו כנוטר מסורת ובוודאי כשומר תורה ומצוות, לחזור בו מכוונתו ולא לתת יד למעשה שהינו בגדר עקירת דת ופגיעה ביסודות ההלכה". כך גם מועצת חכמי התורה של ש"ס פרסמו קריאה כללית יותר לפיה "כל הנותן יד להקמת ממשלה כזו מצהיר: אין לי חלק ונחלה עם אלוקי ישראל".

פרסום המכתבים למעשה קובר כמעט לחלוטין את האפשרות כי המפלגות החרדיות יצטרפו לממשלת בנט-לפיד בשלב מאוחר יותר לאחר שתקום, צעד שמעוניינים בו יו"ר ימינה נפתלי בנט ושותפתו ח"כ איילת שקד, במקומן של אחת המפלגות בקואליציה המתרקמת.

מכתב חריג של סיעת דגל התורה נגד ימינה, 1 ביוני 2021. יתד נאמן, אתר רשמי
"יתד נאמן" המזוהה עם סיעת דגל התורה/אתר רשמי, יתד נאמן

בתוך כך, יו"ר יהדות התורה, משה גפני, אמר בראיון לביטאון המייצג את מפלגתו כי לא קיים סיכוי שיצטרפו לממשלה כזאת אבל לא שלל שיתופי פעולה עמה מבחוץ. "אנחנו לא הולכים הביתה, אנחנו הולכים לאופוזיציה. הם לא יידעו רגע של מנוחה". גפני עקץ את חברי הממשלה המסתמנת וטען כי מי שהכי דתי בה הוא יו"ר רע"ם, מנסור עבאס, ו"הדבק שמחבר ביניהם", כלשונו הוא בלפור.

גפני האשים גם את יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' בכך שהתנגד להקמת ממשלה בהימנעות רע"ם וטען כי הוא "סיקריק שיכול לשבור הכול ולשרוף אסמים כי כך עלה בדעתו". הוא האשים גם את נתניהו "שלא הציע הצעות משמעותיות" עוד קודם שהסתיימה לו תקופת המנדט, ככל הנראה כמו לפנות את מקומו לטובת מועמד אחר מהימין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully