וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקדמות במגעים בין יש עתיד וימינה, הדיונים מתחדשים הבוקר

עודכן לאחרונה: 31.5.2021 / 13:58

השיחות בין צוותי המו"מ של יש עתיד וימינה לצד תקווה חדשה וכחול לבן נמשכו עד ל-03:00, לאחר שבנט הכריז אמש על כוונתו לפעול להקמת ממשלה עם לפיד. לפי גורמים השיחות בשלב מתקדם של המו"מ. איילת שקד טרם הגיבה לנאום של בנט, ובעקבות איומים שקיבלה הוצמדה לה אבטחה

בווידאו: יו"ר ימינה מודיע שבכוונתו לפעול בכל כוחו להקים ממשלת אחדות לאומית "יחד עם ידידי, יאיר לפיד"/צילום: בנוביץ' תקשורת

שידור חי מישיבות הסיעות (צילום: ערוץ הכנסת)

LIVE

הדיונים בין צוותי המו"מ של יש עתיד, ימינה, תקווה חדשה וכחול לבן צפויים להתחדש הבוקר (שני), לאחר שהדיונים בין הצדדים נמשכו הלילה עד השעה 03:00. לדברי גורמים בגוש השינוי, השיחות בשלב מתקדם של המו"מ. הדיונים התחדשו אמש בעקבות ההצהרה של יו"ר ימינה נפתלי בנט, שאמר כי יפעל להקמת ממשלת אחדות עם יו"ר יש עתיד.

"אני מודיע היום שבכוונתי לפעול בכל כוחי כדי להקים ממשלת אחדות לאומית עם ידידי, יאיר לפיד. ביחד נחלץ את המדינה מהסחרור, ונחזיר את ישראל למסלולה", אמר אתמול בנט. ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הצהרה מיד אחריו, ואמר כי יו"ר ימינה "הוליך שולל את הציבור", וטען כי עדיין ניתן להקים ממשלת ימין בתום המנדט של לפיד.

מאות בני אדם הפגינו אתמול מחוץ לביתה של ח"כ איילת שקד (ימינה) בתל אביב. שקד, מספר שתיים בימינה, טרם הגיבה בעקבות הנאום של בנט, אך בהוראת קצין הכנסת והמשטרה, ובעקבות האיומים שקיבלה, הוחלט להצמיד לח"כית אבטחה.

יו"ר ימינה נפתלי בנט, 30 במאי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
הדיונים התחדשו בעקבות ההצהרה של יו"ר ימינה. בנט, אתמול/פלאש 90, יונתן זינדל

אתמול מסרו גורמים בכירים בגוש השינוי כי הם מצפים ששאר המפלגות שלא סגרו עדיין הסכמים, תקווה חדשה וכחול לבן, יפגינו רצינות ויאיצו את המו"מ. "זה המאני טיים, זו שעת המבחן לראות מי מפיל את ממשלת השינוי על תיק כזה או אחר. המנדט בידי לפיד עד יום רביעי אבל הכוונה היא לתת בליץ במו"מ אחרי ההצהרה של בנט", מסרו.

נכון לאתמול כחול לבן עדיין לא קרובה להסכם לנוכח ויכוח על תיק החקלאות, והמחלוקת בינם לבין יש עתיד בנושא החריפה. בכחול לבן דורשים לקבל את התיק לשר אלון שוסטר, אך לטענתם התיק נמסר כבר לישראל ביתנו במו"מ. לפי גורמים המעורים במו"מ, התנהלה אתמול שיחה קשה בין נציגי המפלגות והמסר שהועבר מכחול לבן הוא "ללא תיק החקלאות, גם תיק הביטחון פנוי".

בכחול לבן דרשו וקיבלו 4 תיקים במו"מ - ביטחון, תרבות וספורט, ועליה וקליטה ורצו שהתיק הרביעי יהיה חקלאות, אך לטענתם התיק נמסר לישראל ביתנו. לפי גורמים בכחול לבן, הם המפלגה השנייה בגודלה בממשלה, וקיבלו פחות תיקים מימינה ותקווה חדשה עם 6 מנדטים. "בני גנץ בחר בתיקים קטנים ואידיאולוגיים כדי להמשיך בעבודת השרים הקיימים". בכחול לבן מאשימים את יש עתיד בכך שלקחו אותם "כמובן מאליו" ואומרים כי ההסכמים שלהם מוכנים לחתימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully