וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלוקת בין יש עתיד וכחול לבן על תיק החקלאות: "בלעדיו - גם תיק הביטחון פנוי"

30.5.2021 / 23:32

גורמים בכירים בגוש השינוי מסרו כי לאחר ההצהרה של בנט, הם מצפים ששאר המפלגות שלא סגרו עדיין הסכמים יפגינו רצינות ויאיצו את המו"מ. עם זאת, קיימת מחלוקת קשה סביב התיק של אלון שוסטר, ולדברי כחול לבן התיק כבר נמסר לישראל ביתנו, ולדבריהם לקחו אותם "כמובן מאליו"

בווידאו: יו"ר ימינה מודיע שבכוונתו לפעול בכל כוחו להקים ממשלת אחדות לאומית "יחד עם ידידי, יאיר לפיד"/צילום: בנוביץ' תקשורת

גורמים בכירים בגוש השינוי מסרו היום (ראשון) כי לאחר ההצהרה של בנט, הם מצפים ששאר המפלגות שלא סגרו עדיין הסכמים, תקווה חדשה וכחול לבן, יפגינו רצינות ויאיצו את המו"מ. "זה המאני טיים, זו שעת המבחן לראות מי מפיל את ממשלת השינוי על תיק כזה או אחר. המנדט בידי לפיד עד יום רביעי אבל הכוונה היא לתת בליץ במו"מ אחרי ההצהרה של בנט", מסרו.

מוקדם יותר, צוותי המו"מ של יש עתיד ותקווה חדשה נועדו במשך שעות. כחול לבן עדיין לא קרובה להסכם לנוכח ויכוח על תיק החקלאות, והמחלוקת בינם לבין יש עתיד בנושא רק מחריפה. בכחול לבן דורשים לקבל את התיק לשר אלון שוסטר, אך לטענתם התיק נמסר כבר לישראל ביתנו במו"מ. לפי גורמים המעורים במו"מ, התנהלה היום שיחה קשה בין נציגי המפלגות והמסר שהועבר מכחול לבן הוא "ללא תיק החקלאות, גם תיק הביטחון פנוי".

צוותי המו״מ של יש עתיד ותקווה חדשה. אתר רשמי, מערכת וואלה!
בגוש השינוי מקווים שנאום של בנט יאיץ את המגעים. צוותי המו"מ של יש עתיד ותקווה חדשה, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, אתר רשמי

בכחול לבן דרשו וקיבלו 4 תיקים במו"מ - ביטחון, תרבות וספורט, ועליה וקליטה ורצו שהתיק הרביעי יהיה חקלאות, אך לטענתם התיק נמסר לישראל ביתנו. לפי גורמים בכחול לבן, הם המפלגה השנייה בגודלה בממשלה, וקיבלו פחות תיקים מימינה ותקווה חדשה עם 6 מנדטים. "בני גנץ בחר בתיקים קטנים ואידיאולוגיים כדי להמשיך בעבודת השרים הקיימים". בכחול לבן מאשימים את יש עתיד בכך שלקחו אותם "כמובן מאליו" ואומרים כי ההסכמים שלהם מוכנים לחתימה.

גורמים בגוש השינוי הביעו תמיהה לגבי העיכוב בסגירת ההסכם עם יו"ר כחול לבן בני גנץ. "גנץ אמור להיות השותף הטבעי והנוח ביותר לממשלה, הוא לא סוגר בגלל תיק החקלאות או שהעיכוב נובע מסיבה אחרת?", אמר אחד הגורמים, ברקע חשש בגוש השינוי כי נתניהו ינסה להציע גם לגנץ שוב ממשלת רוטציה. בכחול לבן אומרים כי הפערים קטנים וכי הם מתעקשים על תיק החקלאות שיישאר בידי אלון שוסטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully