וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הצהרת בנט: ביקורת בימין, מאות הפגינו ליד ביתה של שקד

עודכן לאחרונה: 31.5.2021 / 0:00

ההפגנות הגיעו ברקע ההצהרה של יו"ר ימינה כי יפעל להקמת ממשלת אחדות עם יו"ר יש עתיד. בהוראת קצין הכנסת והמשטרה ובעקבות איומים שקיבלה, הוחלט כי אבטחה תוצמד לח"כית, שטרם הגיבה לנאום של בנט. סמוטריץ': "תרגיל ההונאה הגדול בתולדות הפוליטיקה הישראלית"

עשרות מפגינים בעד ונגד הקמת ממשלת השינוי מחוץ לביתה של אילת שקד/איציק שאג

מאות בני אדם הפגינו הערב (ראשון) מחוץ לביתה של ח"כ איילת שקד בתל אביב, זאת ברקע ההצהרה של יו"ר ימינה נפתלי בנט כי יפעל להקמת ממשלת אחדות עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. שקד, מספר שתיים בימינה, טרם הגיבה בעקבות הנאום של בנט, אך המערכת הפוליטית הגיבה בסערה. במקביל, בהוראת קצין הכנסת והמשטרה ובעקבות איומים שקיבלה, הוחלט כי לח"כית תוצמד אבטחה.

חלק מהנוכחים בהפגנה מחו נגד ההקמה של ממשלת האחדות, והניפו שלטים בהם נכתב בין היתר "שמאלנים בוגדים" ו-"משת"פים של לפיד". במקביל, מפגינים אחרים מחו בעד הקמת הממשלה עם מפלגות השמאל, והניפו שלטים בהם נכתב "לא לבחירות 5" ו-"ממשלת שינוי - אין זו אגדה".

הפגנות נוספות התקיימו הערב גם מול בתיהם של ח"כים נוספים מסיעת ימינה ניר אורבך ועידית סילמן בהשתתפות מאות אנשי ימין ואנשי התיישבות.

מפגינים נגד ממשלת השינוי מחוץ לביתה של אילת שקד, תל אביב, 30 במאי 2021. אבשלום ששוני, פלאש 90
מפגינים נגד ממשלת השינוי מחוץ לבית של שקד בת"א, הערב/פלאש 90, אבשלום ששוני

הרב דוד פנדל, ראש ישיבת ההסדר בשדרות שתמך בעבר בימינה, קרא במהלך ההפגנה לח"כים ממפלגות הימין לסרב להקמת ממשלת האחדות. "אנחנו מפה קוראים ודורשים מסער, אלקין, הנדל, בנט, איילת, מכל מי שהיה קשור ולקחו את הקולות שלנו מתוך אמונה שהם מביאים בשורה של אחדות - אין אחדות בלי ציבור אמוני, אין אחדות בלי החרדים. אין אחדות בלי עמדתו של הציבור היהודי שבחר בדרך מיוחדת. בחירות חמישיות הן לא אסון", אמר.

בהפגנה השתתפה גם טלי בן ישי, אמה של רות פוגל שנרצחה עם בעלה ושלושת ילדיה בפיגוע באיתמר ב-2011. בן ישי קראה לשקד שלא לתמוך בהקמת ממשלת האחדות: "היית איתנו לפני עשר שנים באיתמר, בחנוכת בית המדרש 'משכן אהוד' על שם החתן שלנו, אהוד פוגל שנרצח יחד עם בתנו רות פוגל יחד עם שלושת ילדיהם. את חיבקת אותי, והרגשתי קירבה וזכות מאד גדולה להכיר אישה כזאת שנלחמת על הערכים, של ארץ ישראל, של טוהר המידות והרגשתי שאת מחבקת אותי מכל הלב".

בן ישי קראה לשקד שלא להצטרף לממשלה הנרקמת: "אני לא רגילה לדבר בציבור, אבל אני באה בשם ביתי רות פוגל ובדם בעלה, ובשם הילדים הקטנים שנרצחו בשנתם, ואני שואלת איך אתם יכולים לשבת בממשלה שנשענת על תומכי טרור? ראינו באיזה צד הם היו בלחימה האחרונה, ראינו איזה צד הם לקחו, השתגענו?? איפה הדרך הבריאה שלנו".

מפגינים נגד ממשלת השינוי מחוץ לביתה של אילת שקד, תל אביב, 30 במאי 2021. אבשלום ששוני, פלאש 90
הפגנות נגד הקמת ממשלת אחדות מחוץ לבית של שקד בתל אביב, היום/פלאש 90, אבשלום ששוני

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הגיב לנאומו של יו"ר ימינה ואמר כי "היכולת של בנט לשקר מול המצלמות בלי למצמץ פשוט מדהימה. חודש וחצי הוא מחבל במודע ובמעשים במאמצים להקים ממשלת ימין ואז טוען שלא ניתן להקים כזו ועורק שמאלה עם תומכי טרור. הכל היה מתואם ומתוכנן מראש. הצגה. תרגיל ההונאה הגדול בתולדות הפוליטיקה הישראלית. כל היתר סיסמאות וקלישאות שקר".

יו"ר ש"ס אריה דרעי כתב בטוויטר: "נפתלי, אמרת בעבר שהטעות הגדולה שלך מאז שנכנסת לפוליטיקה היתה הברית עם לפיד. כולנו עושים טעויות בחיים אבל לחזור על אותה טעות פעמיים בכוונת מכוון זו כבר טעות בלתי נסלחת.‏ שוחחתי בימים האחרונים עם גדעון סער ואני יודע שהוא מעדיף הקמת ממשלת ימין עם מועמד שאינו נתניהו בראשות הממשלה. אך כל עוד אתה מסרב להתחייב לממשלת ימין אתה חוסם את האפשרות שתקווה חדשה יצטרפו להקמת ממשלת ימין".

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) הגיב גם הוא: "אמרנו אז, והוכח היום: הצבעתם בנט - קיבלתם לפיד. הציבור לא ישכח. נמשיך לשרת את העם גם באופוזיציה ובע"ה נחזור חזקים ומגובשים יותר להנהגת המדינה מהר ובהקדם האפשרי". חבר מפלגתו, ח"כ ניר ברקת, פנה אל בנט וסער: "מקומכם בממשלת ימין בראשות נתניהו, שעם ישראל זקוק לה כל כך בימים אלו. שימו את השיקולים האישיים בצד, את כל הטענות והכעסים. חישבו על מדינת ישראל".

מפגינים בעד ממשלת השינוי מחוץ לביתה של אילת שקד, תל אביב, 30 במאי 2021. אבשלום ששוני, פלאש 90
הפגנות בעד הקמת ממשלת אחדות מחוץ לבית של שקד בתל אביב, היום/פלאש 90, אבשלום ששוני

מנגד, יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, כתבה בטוויטר כי "רוב אזרחי ישראל, שמאל, מרכז וימין, רוצים ממשלה אחרת. לא שקרים ושנאה, אלא ממשלה שעובדת בשביל הציבור ולא בשביל נאשם בשוחד. ממשלת אחדות. ממשלת שינוי. בהצלחה לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully