וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד לאחר הצהרת בנט: "לא אירוע קל, לא אמרתי נואש על ממשלת ימין"

עודכן לאחרונה: 31.5.2021 / 20:05

מספר 2 בימינה אמרה בשיחות סגורות כי החלטת מפלגתה להצטרף לממשלה עם יש עתיד היא מהלך לא פשוט עבורה אבל "אין ברירה אחרת". התנאי שהציבה להצטרפות: מקומה של מיכאלי בוועדה למינוי שופטים. ברקע הלחצים על מפלגתה, המשטרה העלתה את רמת האיום על שקד ל-5 מתוך 6

הצהרה | איילת שקד בכנסת 26 במאי 2021. אוליביה פיטוסי, פלאש 90
רמת האיום עלתה. שקד/פלאש 90, אוליביה פיטוסי

ח"כ איילת שקד, מספר שתיים בימינה, אמרה בשיחות סגורות כי עוד לא התייאשה בניסיון להקים ממשלת ימין. הדברים נאמרו בהתייחסות ראשונה של שקד לנושא מאז הצהרתו אמש של יו"ר מפלגתה נפתלי בנט כי ימינה תצטרף לממשלה עם יש עתיד.

עם זאת, הבהירה כי לא לתעשה מהלך שיהיה מנוגד להחלטת בנט. "זה לא אירוע פוליטי קל עבורי אבל אין כרגע ברירה אחרת. עשיתי כל מאמץ להקים ממשלת ימין ועדיין לא אמרתי נואש", אמרה. "אם זה יהיה המוצא האחרון, אגבה את בנט במהלך ולא אגרור את ישראל לבחירות חמישיות".

במקביל, המשטרה הודיעה הערב כי היא רמת האיום על שקד עלתה ל-5 מתוך 6. זאת, ברקע הלחצים שמופעלים על ראשי ימינה מימין וההפגנות אמש סמוך לביתה. משמעות רמת האיום היא סיורים של כוח שיטור מסביב לביתה של שקד.

בתוך כך, בשעות הערב שקד נפגשה עם יו"ר רע"ם מנסור עבאס.

בווידאו: לפיד מתייחס למו"מ הקואלציוני להקמת ממשלת שינוי/צילום: ערוץ הכנסת

מאות בני אדם התכנסו אתמול מחוץ לביתה של שקד בתל אביב. במקביל, בהוראת קצין הכנסת והמשטרה ובעקבות איומים שקיבלה, הוחלט כי לח"כית תוצמד אבטחה. חלק מהנוכחים בהפגנה מחו נגד ההקמה של ממשלת האחדות, והניפו שלטים בהם נכתב בין היתר "שמאלנים בוגדים" ו-"משת"פים של לפיד". לצד זאת, מפגינים אחרים מחו בעד הקמת הממשלה עם מפלגות השמאל, והניפו שלטים בהם נכתב "לא לבחירות 5" ו-"ממשלת שינוי - אין זו אגדה".

הפגנות נוספות התקיימו גם מול בתיהם של ח"כים נוספים מסיעת ימינה ניר אורבך ועידית סילמן בהשתתפות מאות אנשי ימין ואנשי התיישבות.

התנאי של שקד: מקומה של מיכאלי בוועדה למינוי שופטים

בשעות הצהריים היום נערכו ישיבות סיעות ברקע ההתקדמות במגעים בין מפלגות גוש השינוי, ובמקביל לעימותים בין המפלגות על תפקידים בממשלה לכשתוקם. בהתייחס למגעים במשא ומתן להרכבת ממשלה שקד דורשת את קבלת מקומה של מרב מיכאלי, יו"ר מפלגת העבודה, בוועדה למינוי שופטים כתנאי לכניסה לממשלה.

שקד אמרה כי מבחינתה יש לחזור לסיכום המקורי במשא ומתן שהתנהל עם יש עתיד ערב המבצע בעזה, ולפיו היא תקבל את המקום בוועדה למינוי שופטים שניתן למיכאלי וכן את תיק הנגב והגליל שנמצא בידי ליברמן.

מיכאלי נשאלה היום בישיבת הסיעה האם תסכים לוותר על התפקיד לטובת שקד והשיבה כי לא התבקשה כך כלל. יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר במהלך ההצהרה בכנסת כי הוא לא מתכוון לוותר על אף תיק שנסגר איתו, כולל תיק הנגב והגליל ששקד דורשת.

בסביבת יו"ר העבודה אומרים כי היא לא מתכוונת לוותר על המקום בוועדה למינוי שופטים. "העבודה סיכמה מול יאיר לפיד, שבידיו המנדט להרכבת הממשלה. מה שסוכם סוכם, ואף אחד לא פנה אלינו לשינוי", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully