וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בגוש השינוי: לוין ינסה לעכב את השבעת הממשלה בכנסת

עודכן לאחרונה: 31.5.2021 / 18:19

בעוד בימינה מעוניינים להרכיב את הממשלה מוקדם ככל האפשר כדי למזער את הלחץ הציבורי עליהם מימין, גורמים בגוש השינוי חוששים שלוין יבחר בפרשנות מרחיבה של לשון החוק, שתאפשר לליכוד זמן נוסף לפעולות שיחתרו נגד הקמת הממשלה

נתניהו בתגובה להצהרת בנט: "אל תוליך את הציבור שולל"/קונטקט

במקביל להתקדמות במגעים הקואליציוניים להקמת ממשלה, בגוש השינוי חוששים כי יו"ר הכנסת, יריב לוין, ינסה לעכב את השבעת הממשלה במליאת הכנסת. בעוד בימינה מעוניינים להרכיב את הממשלה מוקדם ככל האפשר כדי למזער את הלחץ הציבורי עליהם מימין, גורמים בגוש השינוי חוששים שלוין יבחר בפרשנות מרחיבה של לשון החוק, שתאפשר לליכוד זמן נוסף לפעולות שיחתרו נגד הקמת הממשלה.

לפי חוק יסוד הממשלה, כשח"כ מצליח להרכיב ממשלה, עליו להודיע לנשיא המדינה וליו"ר הכנסת כי עלה בידו להרכיב ממשלה, ואז - יו"ר הכנסת "יודיע על כך לכנסת ויקבע ישיבה, לצורך כינון הממשלה, בתוך שבעה ימים מיום ההודעה לכנסת".

יו"ר הכנסת יריב לוין מפזר את הכנסת ה-23 באופן רשמי. 22 בדצמבר 2020. דוברות הכנסת, דני שם טוב, אתר רשמי
יאפשר לחתור נגד הקמת הממשלה. לוין/אתר רשמי, דוברות הכנסת, דני שם טוב

לפי גורמים בגוש השינוי, ישנה מחלוקת פרשנית לגבי לשון החוק - האם על יו"ר הכנסת לקבוע הצבעה על הקמת הממשלה להצבעה תוך שבעה ימים או שעליו להודיע לכנסת על כינונה תוך שבעה ימים ואז יש שבוע נוסף להבאתה להצבעה - מה שעשוי לדחות את השבעת הממשלה בשבועיים. לאור מצב זה, בגוש השינוי חוששים כי יו"ר הכנסת יבחר באפשרות השנייה.

בין היתר, נבחנה האפשרות להוביל מהלך של החלפת יו"ר הכנסת במקביל להרכבת הממשלה, אך לפי הגורמים מדובר במהלך מורכב שלא בהכרח ישיג את המטרה ויש עוד דיונים בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully