וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: חמושים חטפו כ-150 תלמידים מבית ספר במרכז המדינה

עודכן לאחרונה: 31.5.2021 / 9:01

כנופיה רכובה על אופנועים התפרצה לבית ספר במחוז ניז'ר, ירתה באדם למוות ופצעה אחד נוסף באורח קשה, ולקחה את הילדים בשבי. כמה מהם שוחררו מכיוון שהיו "קטנים מדי ולא היו מסוגלים ללכת". בחודשים האחרונים נחטפו יותר מ-700 תלמידים וסטודנטים באזור למטרות כופר

תלמידות מבית הספר לבנות בג'אנגבה, ניגריה, שנחטפו על ידי חמושים. 2 במרץ 2021. AP
תלמידות בית הספר לבנות בג'אנגבה, שנחטפו על ידי חמושים במרץ/AP

כנופיה חמושה חטפה הלילה (שני) עשרות תלמידים מבית ספר אסלאמי במחוז ניז'ר שבצפון-מרכז ניגריה. דוברת מושל המחוז אמרה כי אדם אחד נורה למוות בתקיפה ואדם נוסף נפצע באורח קשה. הבעלים של בית הספר, אבובקאר טג'ינה, שהיה עד לתקרית, העריך כי כ-150 תלמידים נלקחו על ידי החמושים, שהיו רכובים על אופנועים.

"ראיתי 25-20 אופנועים ועליהם אנשים חמושים. הם נכנסו לבית הספר ועזבו עם כ-150 או יותר מהתלמידים", אמר טג'ינה, שמתגורר במרחק 150 מטרים מהמקום. המשטרה במדינה מסרה כי התוקפים בעיר טג'ינה "ירו ללא הבחנה וחטפו מספר ילדים שטרם התברר".

כ-300 ילדים בני שבע עד 15 לומדים בבית הספר. דוברת המושל סיפרה כי 11 מהילדים שנחטפו שוחררו מכיוון שהיו "קטנים מדי ולא היו מסוגלים ללכת". לדבריה, קבוצת נוסעי אוטובוס נלקחה גם היא בשבי.

בית ספר בצפון ניגריה, 1 במרץ 2021. AP
"ירו ללא הבחנה". בית ספר בניגריה/AP

בחודשים האחרונים נרשמו פשיטות רבות של קבוצות חמושים על בתי ספר ואוניברסיטאות בצפון ניגריה, במסגרתן נחטפו יותר מ-700 תלמידי בתי ספר וסטודנטים למטרות כופר. החטיפה האחרונה באה יום לאחר ששוחררו 14 הסטודנטים האחרונים מקבוצה שנחטפה בחודש שעבר מאוניברסיטה במחוז קדונה הסמוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully