וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הנערות החטופות בניגריה שוחררו: "הם איימו לירות בנו"

2.3.2021 / 17:46

הרשויות במדינת זמפרה אמרו כי כל 279 התלמידות שוחררו מהשבי שבו הוחזקו על ידי חמושים מאז שישי. הן הכחישו כי שילמו כופר, ואמרו כי פושעים לשעבר סייעו לתווך בין הצדדים. לאחרונה התגברו החטיפות בצפון-מערב המדינה, והנשיא מזהיר מפני תשלומים לחוטפים

בווידאו: מאות הנערות החטופות בניגריה שוחררו/צילום: רויטרס

כל 279 התלמידות שנחטפו בצפון-מערב ניגריה ביום שישי שוחררו על ידי החמושים שהחזיקו בהן - כך אמרו היום (שלישי) גורמים רשמיים. בתחילה נקבו הרשויות ב-317 חטופות, אך חלקן הצליחו להימלט עוד במהלך הפשיטה על הפנימיה שלהן.

הנערות מג'נגבי, עיירה במדינת זמפרה, סיפרו כי שוביהן הכו אותן ואיימו לירות בהן אחרי שנחטפו בפשיטה לילית. "רובנו נפצענו ברגליים ולא יכולנו להמשיך לצעוד, אז הם איימו לירות בכל מי שלא ימשיך לצעוד", סיפרה אומה אבובכר, אחת המשוחררות.

מושל מדינת המחוז זמפרה אמר כי פושעים לשבר שעובדים עם הממשלה כחלק מתכנית חנינה סייעו בשחרור הנערות.

פנימיות בצפון ניגריה הפכו מטרות לחטיפות המוניות על ידי כנופיות פשע חמושות, המחקות את השיטה שבה החל ארגון הטרור בוקו חראם. החטיפה האחרונה הייתה השנייה בתוך קצת יותר משבוע בצפון-מערב ניגריה. גם קבוצת החטופים הקודמת, שכללה 27 נערים, שוחררה ביום שבת.

תלמידות בית ספר בניגריה שנחטפו על ידי כוחות חמושים לאחר שחרורן 2 במרץ 2021. AP
"רובנו נפצענו ברגליים ולא יכולנו להמשיך לצעוד". הנערות המשוחררות/AP

גורמים רשמיים, שדיברו בעילום שם, אמרו כי התגברות החטיפות נובעת בין היתר מתשלומי כופר גדולים שמעביר הממשל תמורת ילדים חטופים. הממשלה הלאומית מכחישה זאת, והנשיא מוחמדו בוהארי הזהיר היום מפני העברת כופר לחוטפים. הרשויות בזמפרה התעקשו שהן לא העבירו תשלום כופר.

הנערות המשוחררות, שהיו מכוסות בחיג'אב, כונסו באולם של מבנה הממשל המחוזי. כמה הורים הגיעו למקום, ואחד האבות בכה מהתרגשות כשראה את בתו. רובם נראו ללא פגעו, אך לפחות 12 מהן פנו לבית חולים.

פרידה לוואלי, בן 15, סיפרה כיצד הן נלקחו ליער סמוך על ידי החוטפים. "הם סחבו את הבנות החולות שלא יכלו ללכת. הלכנו על אבנים וקוצים", אמרה הנערה. "הם התחילו להכות אותנו ברובים כדי שנזוז. היו כמה שבכו בזמן שהן הלכו".

הנשיא בוהארי אמר כי החדשות על שחרור הנערות הביאו עמן "שמחה אדירה", בעוד שהזהיר כי תשלומי כופר יעודדו חטיפות נוספות. הוא קרא למשטרה ולצבא לאתר את החוטפים ולהעמידם לדין.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
תלמידות בית ספר בניגריה שנחטפו על ידי כוחות חמושים לאחר שחרורן 2 במרץ 2021. AP
"זאת מזימה למנוע מהנערות שלנו חינוך מערבי, כשאנחנו כבר נמצאים בפיגור"/AP

אב אחד, ששבע מבנותיו נחטפו ושוחררו, אמר כי התקרית לא תרתיע אותו מהמשך שליחתן לבית הספר. "זאת מזימה למנוע מהנערות שלנו חינוך מערבי, כשאנחנו כבר נמצאים בפיגור", אמר לוואל עבדוללהאי לרויטרס. "אסור לנו להיכנע לסחיטה. אני מציע לממשלה לנקוט צעדי מניעה באופן מידי כדי למנוע חטיפות נוספות".

קרן הילדים של האו"ם (יוניצ"ף) דוחקת בממשלת ניגריה להגן על בתי הספר כדי שהתלמידים לא יפחדו ללכת אליהם, וכדי שההורים לא יפחדו לשלוח אותם.

החטיפה ההמונית המפורסמת ביותר התרחשה ב-2014, אז נשבו יותר מ-270 תלמידות בעיירה צ'יבוק שבצפון-מזרח ניגריה על ידי בוקו חראם. כמאה מהן עדיין נעדרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully