וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטיפה המונית בניגריה: חמושים שבו יותר מ-300 תלמידות

החוטפים, שהגיעו בכלי רכב, הסתערו על תיכון במדינת המחוז זמפרה, בחטיפה ההמונית השנייה באזור בתוך שבוע. חלק מהחטופות נלקחו ליער סמוך, וכוחות הביטחון מנהלים מצוד אחרי החמושים. המצב הביטחוני באזור התדרדר בתקופה האחרונה, עם התגברות הפעילות של כנופיות חמושות

בווידאו: לאחר ששוחררו הנערים שנחטפו בניגריה פגשו את משפחותיהם/צילום: רויטרס

יותר מ-300 נערות נעדרות אחרי שחמושים פשטו על בית ספר במדינת זמפרה שבצפון-מערב ניגריה - כך אמרו היום (שישי) גורמים רשמיים במדינה. זאת החטיפה ההמונית השנייה בתוך שבוע באזור רווי האלימות.

המשטרה אמרה כי ככל הנראה, חלק מ-317 החטופות מוחזקות ביער סמוך. אף אחד לא קיבל עוד אחריות על החטיפה ההמונית, טקטיקה שבה נקט לראשונה ארגון הטרור בוקו חראם, אך אומצה מאז על ידי קבוצות חמושות אחרות שמניעיהן לא ברורים.

נציב המידע במחוז אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הפשיטה התרחשה באמצע הלילה, וכי החמושים ירו באקראיות "ולקחו את הנערות" מהתיכון הממשלתי ג'נגבי. "לפי המידע שיש ברשותי, הם הגיעו בכלי רכב ולקחו את התלמידות. את חלקן הם לקחו ברגל", אמר. הוא הוסיף שכוחות הביטחון מנהלים מצוד אחרי החוטפים.

קרן הילדים של האו"ם (יוניצ"ף), אמרה כי כ-300 נערות נחטפו. "אנחנו כועסים ועצובים אחרי מתקפה אכזרית נוספת נגד תלמידים בניגריה", אמר פיטר הוקינס, נציג הקרן בניגריה.

שלט של בית הספר הממשלתי למדעים בקגארה, ניגריה, אחרי שחמושים חטפו עשרות אנשים, 18 בפברואר 2021. AP
החטופים טרם שוחררו. בית הספר שהותקף בשבוע שעבר/AP

המצב הביטחוני בצפון-מערב ניגריה התדרדר בעקבות התחזקות הקבוצות החמושות באזור, וחטיפות של תלמידים הפכו לדבר שבשגרה. גורמים רשמיים, שדיברו בעילום שם, אמרו כי זה נובע בין היתר בשל הכופר הרב שמשולם עבורם על ידי הממשלה. באופן רשמי, הממשלה מכחישה את קיומן של עסקאות כאלו.

בשבוע שעבר, חמושים הרגו תלמיד בפשיטה על פנימיה במדינת המחוז ניז'ר וחטפו 42 איש, בהם 27 תלמידים. החטופים טרם שוחררו. לפני כחודשיים נחטפו כ-350 נערים נחטפו מבית ספר תיכון בצפון-מערב המדינה, ושוחררו על ידי כוחות הביטחון כעבור כמה ימים.

עם זאת, כמאה מ-270 הנערות שנחטפו על ידי בוקו חראם מהעיירה צ'יבוק ב-2014, בפרשה שתפסה את תשומת הלב העולמית, עדיין נותרו בשבי.

החטיפות ההמוניות תגברו את הביקורת כלפי הנשיא מוחמדו בוהארי, שהחליף את הנהגת הצבא בחודש שעבר אחרי גל אלימות של ארגוני טרור אסלאמיים בצפון-מזרח המדינה. האלימות וחוסר הביטחון מקשים עוד יותר על הכלכלה במדינה המאוכלסת ביותר באפריקה, שמתקשה להתמודד עם הצניחה בהכנסותיה בשל ירידת מחירי הנפט, בנוסף למגיפת הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully